شاهد سیر صعودی فعالیت جبهه انقلاب در استان‌ها هستیم/ تاکنون برای ۲۲ استان معین انتخاب کرده‌ایم/ کارگروه‌های تخصصی شورای ائتلاف تشکیل شد

رئیس شورای ائتلاف گفت: کارگروه های تخصصی شورای ائتلاف تشکیل شده و قصد داریم برای حل مشکلات و مسائل اصلی کشور، پیشنهادات اصلاحی و راهکارهای خود را به مسئولان مربوطه ارائه دهیم.

سرویس اخبار شانا - دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست وبیناری با مسئولان و دبیران شورای ائتلاف در استان ها با اشاره به گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و تبریک این حماسه گفت: باید فرهنگ حماسه را دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به ماهیت تشکیل جلسات ماهانه وبیناری شورای ائتلاف گفت: هدف ما این است که اهم حوادث و اتفاقاتی که به انقلاب اسلامی مربوط می شود در این جلسات به آن توجه داده شود و آن را بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیاناتی که رهبر انقلاب امروز در دیدار با نمایندگان مجلس داشتند بسیار مهم و معنا دار بود، و ایشان ضمن تقدیر از کلیت مجلس یازدهم فرمودند: من از اوّل تشکیل این مجلس، اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطّلاع بود، عرض کردم، گفتم مجلس، مجلسِ انقلابی است.الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمدالله مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار.

دکتر حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مسائل مهم منطقه ای پرداخت و گفت: درباره مسائل منطقه ای باید اشاره کنم به حمله رژیم صهیونسیتی به غزه و شهادت فرماندهان جهاد اسلامی با هدف ایجاد تفرقه در آنجا، که برعکس آنچه که صهیونیست ها فکر می کردند تبدیل شد به اتاق فکر واحد جبهه مقاومت و در آن مدت بیش از ۱۵۰۰ موشک به سمت آن ها پرتاب شد که در نهایت صهیونیست ها دست به دامان مصر برای آتش بس شدند، که این یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت بود.

وی افزود: ما در منطقه انتخابات ترکیه را هم داشتیم که به هرحال ترکیه کشور همسایه ماست و از این جهت اهمیت دارد و امیدواریم هر چه نتیجه نهایی این انتخابات می شود به نفع مردم آن کشور و کل منطقه باشد.

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به بازگشت ناوگروه ۸۶ به کشور گفت: بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که با پیمودن حدود ۶۵ هزار کیلومتر به مسیر به کشور بازگشت بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود:  بازگشت ناوشکن تمام ایرانی دنا که در معیت ناو یکصدهزارتنی مکران این سفر را به انجام رسانده، بسیار معنا دار بود و در زمانی که دشمنان وعده منزوی شدن ایران را به خود می دادند ایران در اقیانوس ها به عنوان یک نیروی موفق در آب های دنیا حضور داشت.

دکتر حداد عادل در ادامه گفت: از مسائل دیگر قابل توجه در مدت اخیر؛ سفر رئیس جمهور به کشور اندونزی بود که اهمیت بسیاری دارد. یکی از نتایج این قبیل سفرها  صحبت در رابطه با حذف دلار است  و از نتایج آن این است که  دلار از آقایی بیفتد و اگر این اتفاق رخ بدهد این آمریکا است که از تسلط جهان پایین می‌آید.

رئیس شورای ائتلاف با تاکید بر اقدامات داخلی دولت در یک ماه گذشته به سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی، در داخل کشور هم یک سفر به استان خوزستان و یک سفر به استان سیستان و بلوچستان رفتند و یکی از اقدامات ایشان در هر دو سفر حل بخشی از مشکل آب این دو استان بود.

 وی با اشاره به ریشه دار بودن مشکل آب در این استان‌ها گفت: اگر چه تا پیش از این روسای جمهور مختلف وعده می دادند که این معضل را حل کنند، مشاهده کردیم که آقای رییس جمهور این موضوع را در وادی عمل اجرایی کردند و بخش قابل توجه ای از این مشکلات حل شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در رابطه با برگزاری نمایشگاه های مختلف در ماه های گذشته در کشور گفت: ما درماه های فروردین و اردیبهشت شاهد چندین نمایشگاه موفق بودیم، که ابتدا در ماه مبارک نمایشگاه قرآن برگزار شد و بعد هم شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب بودیم که امسال از نظر حضور مردم بسیار خوب بود و غرفه های بسیاری وجود داشت و مردم مشکل کمتری داشتند.

وی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه کالاهای صادراتی بسیار مهم بود و در آن تولیدکنندگان کالاهای خود را به معرض دید عموم گذاشته بودند، البته برگزاری نمایشگاه نفت و پتروشیمی و حضور شرکت های بزرگ این عرصه نوید بخش رونق اقتصادی است و پیام های خوبی را در جامعه منعکس کرد.

دکتر حداد عادل در بخش دیگری از صحبتهای خود به اقدامات موثر شورای ائتلاف پرداخت و گفت: در شورای ائتلاف الحمدالله فعالیت ها روز افزون است و بنده شاهد سیر صعودی فعالیت جبهه انقلاب در همه استان هستم.

وی افزود: ما برای فعال تر شدن دفاتر استانی تا کنون برای ۲۲ استان معین انتخاب کرده ایم که متمرکز بشوند و برای مسائل آن استان برنامه ریزی کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تشکر از فعالیت معاونت های شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: در بحث معاونت زنان اقدامات خوبی برای جذب و سازماندهی بانوان نخبه و انقلابی صورت گرفته و در دیگر معاونت ها هم نظیر احزاب و سازماندهی و شبکه سازی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

دکتر حداد عادل در پایان گفت: کارگروه های تخصصی شورای ائتلاف تشکیل شده و قصد داریم برای حل مشکلات مسائل اصلی کشور، پیشنهادات اصلاحی و راهکارهای خود را به مسئولان مربوطه ارائه دهیم.


متن، فیلم و صوت کامل سخنان دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به زودی در وبسایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر خواهد شد.

کد خبر 1003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha