جلسه دبیران احزاب عضو شورای ائتلاف خراسان رضوی برگزار شد

دومین جلسه دبیران احزاب عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان خراسان رضوی برگزار شد.

سرویس استان‌های شانا - همزمان با سالگرد سوم خرداد وفتح خرمشهر جلسه احزاب عضو شورای ائتلاف با حضور دبیران و نمایندگان ۲۲حزب وتشکل اسلامی درمشهد برگزار شد.

درابتدای این  جلسه حمیدرضا ترقی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی با تبریک سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس با اشاره به توصیف امام و مقام معظم رهبری در مورد این فتح گفت ان نسلی که خرمشهر را با کمک خدا آزاد کرد از امتحان الهی پیروز در آمد ولی ما و جوانان کشور خرمشهر هایی در پیش رو داریم که از جنگ نظامی سخت تر است وباید راه ان پیروز مندان را در بخش های سیاسی و فرهنگی و علمی و ورزشی و اجتماعی و اقتصادی به نحو احسن ادامه دهیم.

وی افزود مبارزه برای فتح خرمشهرهای جدید به حهاد کبیری که برخواسته از روحیه انقلابی و جهادی ودشمن ستیزی و سازش ناپذیری نیازمند است که از مولفه های ماندگاری انقلاب اسلامی است واگر در این مسیر منفعل نشدیم و براصول انقلاب استقامت ورزیدیم وبه دشمنان اعتماد نکردیم خرمشهرهای دیگر پیش روی را نیز آزاد خواهیم کرد .

نماینده سابق مردم مشهد افزود بسیاری از سقوط ها و لغزش ها و ریزشها در انقلاب به سبب غفلت افراد ازنیرنگ های دشمن وهدایت های رهبری انقلاب است. وی شرط اول ایفای نقش در فتح خرمشهرهای دیگر تحلیل درست از وضع کشور و درک محورهای اصلی خطر و حمله دشمن دانست.

ترقی افزود دشمن بدنبال خرمشهرهای ذهنی فکری سیاسی و اقتصادی ترکیبی است و متاسفانه درطول این سالها توانسته برخی خرمشهر های دیگر را اشغال کند که عفت و حجاب یکی از انها ست گرانی و اقتصاد دولتی یکی دیگر آنست بی اعتمادی و نامیدی نمونه های دیگر آن است که توسط دشمن درحال اشغال است و نخبه گان و احزاب باید برای فتح این خرمشهرها تلاش و مجاهدت نمایند.

رئیس شورای ائتلاف خراسان رضوی با مرور مباحث مطروحه در اولین جلسه احزاب در بهمن سال گذشته به وظیفه ائتلاف یعنی  شناسایی جذب آموزش سازماندهی نیروهای انقلاب محدود نشدن فعالیت در انتخابات وایستادن در برابر توطئه های دشمنان انقلاب اشاره کرد.

ترقی سپس به نقش شورای ائتلاف در تحولات سیاسی استان در طی ۵سال گذشته اشاره کرد و گفت : شورای ائتلاف مدیریت سیاسی انتخاباتها را از انحصار گروهی محدود خارج و به اضلاع تاثیر گذار در عرصه های سیاسی اجتماعی منتقل و فرآیند محوری و شاخص محوری را در انتخابات جایگزین رابطه کرد .

شورای ائتلاف دامنه داوطلبان مورد بررسی را به صدها نفر گسترش دادوزمینه شناسایی استعدادهای پنهان جامعه را فراهم ساخت و نقش فراموش شده و کم رنگ احزاب سیاسی در چرخه تصمیم سازی فرایند انتخابات را برجسته و انها را به جایگاه اصلی شان برگرداند.

شورای ائتلاف زمینه موفقیت سیاسی را برای نیروهای انقلاب در دوانتخابات گذشته فراهم ساخت و الان هم شورای ائتلاف با آسیب شناسی عملکرد گذشته خود ،چند تحول را در خود دنبال میکند :

۱-اصلاح ساختار و تشکیلات

۲-بازترکردن چتر پوشش تشکلهای سیاسی و اجتماعی عضو و بهره‌گیری از انهادر کمیته های تخصصی.

۳-فعال سازی بخش مطالبه گری و نظارت بر منتخبین

۴-فعال تر شدن قشر جوانان و زنان در تمام فعالیتهای شورا .

۵-فعال سازی امور شهرستانها و اصلاح ترکیب شورای ائتلاف  انها.

۶-اصلاح و تکمیل فرآیند رسیدن به نامزدهای مطلوب و اصلح بدون هرگونه مهندسی .

۷-توسعه شبکه رای واقعی و سهیم کردن آنها در تصمیم سازی های ائتلاف،از نیروهای انقلاب.

در ادامه این جلسه سند تحول احزاب پیشنهادی وزارت کشور تبیین و مقرر گردید در جلسه اینده توسط احزاب مورد بحث قرار گیرد و همچنین راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات توسط احزاب پیشنهاد شود.

نمایندگان احزاب حاضر در جلسه نیز نکات زیر را مورد تاکید قرار دادند:

۱-تشکیل گروه احزاب در فضای مجازی برای تبادل اطلاعات جلسه .

۲-استفاده از گروههای تخصصی  احزاب در کمیته های تخصصی ائتلاف.

۳-نقد و بررسی عملکرد منتخبین

۴-جذب اقشارمختلف به ائتلاف بویژه بازنشسته گان،کارگری ،کارمندی،

۵- سند تحول احزاب یک منشور فعالیت برای احزاب است باید بررسی شود .

۶-برای افزایش مشارکت مردم باید سوالات و ابهامات مردم احصاء و شمارش شده و پاسخ اقناعی برای همه انها تهیه و توسط گروههای تبلیغ تبیین شود .

۷-از رسانه ها برای حضور در جلسات دعوت شود .

۸-ائتلاف نسبت به تغذیه فکری و سیاسی اعضا از طریق فضای مجازی و برگزاری جلسات حضوری و تحلیلی اقدام نماید

جلسه دبیران احزاب عضو شورای ائتلاف خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر 1011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha