تحلیل/ بررسی دلایل هجمه به رهبر انقلاب در اغتشاشات اخیر

در جریان اغتشاشات اخیر دشمنان بیرونی نظام اسلامی ومعاندان داخلی درسه ماه اخیر گسترده‌ترین هجمه رسانه‌ای ممکن را علیه نظام اسلامی طراحی وبه اجرا در آورده‌اند.

به گزارش کمیته رسانه و ارتباطات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، یکی از ویژگی‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی که برخاسته از ماهیت اسلامی و انقلابی آن است، برخورداری از مؤلفه‌های ناب و کم‌نظیر قدرت نرم وتوان اثرگذاری بر دیگر ملت‌هاست، به همین دلیل دشمنان نظام اسلامی درروند تقابل خود با مردم ایران و باهدف تغییر «نظام» که این روزها به محور اصلی هجمه‌های آنان تبدیل‌شده است، این مؤلفه‌ها و محوری‌ترین آن، یعنی ولایت‌فقیه را آماج هجمه‌های خود قرار داده‌اند.

ساختار منحصربه‌فرد نظام جمهوری اسلامی باوجود ولایت‌فقیه در رأس نظام، علاوه بر ایجاد مصونیت برای کشور در برابر تهدیدات، دشمنان را دچار سردرگمی کرده است. طبیعی است که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، درصدد آسیب‌رسانی و انهدام مؤلفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی باشند. ولایت‌فقیه و رهبری نظام، پس از ایمان به خداوند متعال، اصلی‌ترین مؤلفه قدرت نرم نظام محسوب می‌شود که هرگونه آسیب به جایگاه آن، صدمات جبران‌ناپذیری برای نظام و انقلاب به همراه خواهد داشت.

دشمنان نظام به درستی دریافته‌اند تا زمانی که اقتدار و اعتبار رهبری در ایران محفوظ باشد، مطلقاً هیچ پروژهٔ براندازانه‌ای در جمهوری اسلامی، قابلیت طرح و اجرا نخواهد داشت چرا که رهبر معظم انقلاب در گذشته، پیچیده‌ترین طراحی‌های آنان را خنثی کرده است. از این رو، با فهم این که راز ماندگاری و استقامت جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبری است، لحظه‌ای از هجوم علیه این رکن نظام، فروگذاری نکرده‌اند.

در داخل کشور نیز جریان سکولار و وابسته در هم‌سویی آشکار و پنهان با بیگانگان، با علم به اهمیت و نقش این اصل مترقی قانون اساسی و نظام اسلامی تا کنون تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا درونی‌ترین لایهٔ اقتدار جمهوری اسلامی را تضعیف نمایند.

دلایل هجمه به رهبری

در جریان اغتشاشات اخیر دشمنان بیرونی نظام اسلامی ومعاندان داخلی درسه ماه اخیر گسترده‌ترین هجمه رسانه‌ای ممکن را علیه نظام اسلامی طراحی وبه اجرا در آورده‌اند. مهم‌ترین قطعه پازل براندازی این رسانه‌ها، تلاش برای به حاشیه کشاندن و بی اعتبار ساختن رهبری نظام وراهبرد های ایشان در هدایت نظام اسلامی است.

  • توانایی مثال زدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیج کنندگی، مقاوم سازی و آگاهی بخشی به جامعه در برابرتهدیدات و فتنه‌های داخلی و خارجی
  • نقش بی بدیل و برجسته و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه‌های گذشته وعبور کشوراز بحران‌ها وچالش ها
  • رهبری عامل هویت‌سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تقویت انسجام ملی
  • رهبری حامی ومشوق جهاد علمی و پیشرفت‌های علمی کشور
  • نقش رهبری در حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی در کشور ومنطقه
  • برهم زننده موازنه قوا در منطقه به نفع انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و کشورهای مستقل و مظلوم در برابر استکبار جهانی
  • مقابله با نفوذ آمریکا و سرعت بخشی به تغییر هندسه جهانی و انتقال آن از غرب به شرق
  • جلوگیری از نفوذ و پیاده سازی سیاست‌های استعمار غربی در منطقه
  • فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی
  • نقش رهبری در ایجاد هماهنگی بین قوا و هم‌افزایی آنها و شکست سیاست‌های آنها در تفرقه بین قوا

اهداف دشمنان در هجمه به رهبری

  1. مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی
  2. تقدس زدایی از جایگاه رهبری
  3. اعتبار زدایی از رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با تصویرسازی منفی از ایشان و القای حاکمیت دیکتاتوری
  4. جامعه‌پذیر و باورپذیر سازی مسئولیت و نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی و فساد بعضی از مسئولان
  5. القای بن‌بست سیاسی در حاکمیت و قریب‌الوقوع بودن فروپاشی و ضرورت عقب‌نشینی رهبری از مواضع خود در سیاست داخلی و خارجی
  6. القای حاکمیت دوگانه در کشور و تقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با نهادهای برآمده از رأی مستقیم مردم
  7. القای اختیارات گسترده و نامحدود و عدم پاسخگویی رهبری
  8. معرفی رهبری به عنوان مانع اصلی آزادی‌ها ازجمله آزادی بیان، اجتماعی، سیاسی و ...در کشور

مهم‌ترین خطوط رسانه‌ای معاندین

در اغتشاشات اخیر رسانه‌های وابسته به دشمنان و جریانات ناهمسوی داخلی در راستای تداوم جنگ رسانه‌ای خود در فضای مجازی، با جریان سازی وتبلیغات منفی در رسانه‌های وابسته تلاش می‌کنند تا با بی اعتبار ساختن رهنمودهای رهبری آن را به حاشیه ببرند. رصد فضای مجازی در بازه زمانی ۴۰ روز اول اغتشاشات نشان می‌دهد از ابتدای شروع فتنه اخیر در رابطه با رهبری فقط در توییتر  ۱۰ میلیون محتوا منتشر شده است. در تلگرام بیش از ۲۵۰ هزار و در اینستاگرام هم چیزی در حدود ۲۰۰ هزار محتوا منتشر شده است. این حجم از محتوا دراین بازه زمانی علیه رهبر معظم انقلاب کم سابقه بوده است. در جریان این تعداد محتوای منتشر شده، محورهای متعددی در دستور کار رسانه‌ای نظام سلطه بوده است.

مهم‌ترین آنها که تا حدود زیادی افکار عمومی را درگیر کرده به شرح ذیل است:

  1. انتشار اخبار جعلی و شایعات متعدد در مورد بیماری، فرار، فوت ویاترور رهبری توسط خود حاکمیت
  2. بازنشر گسترده شعارهای ضد رهبری (سیاسی و رکیک)
  3. برجسته کردن شعارهای تجمعات داخل و خارج از کشور علیه رهبری
  4. ایجاد تردید در مخاطب نسبت به آینده نظام بدون رهبری
  5. اتهام زنی به رهبری پیرامون نادیده گیری نوجوانان، جوانان و نسل جدید، اقتضائات و خواسته‌های آنان
  6. نفرت پراکنی و هجمه سازی علیه رهبری و القای دستور ایشان به برخورد خشونت آمیز با مردم
  7. ادعای دور بودن اظهارات و تحلیل‌های رهبری ایران از واقعیات جاری در جامعه ایران
  8. تمرکز اصلاح‌طلبان بر مقصرنمایی رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر
  9. القای شبهه کانالیزه شدن رهبرانقلاب توسط نزدیکان وعدم اطلاع ایشان از مسائل کشور
  10. القای گزاره خسته شدن مردم از حکومت و حاکمیت دینی با ادعای تمام شدن کار نظام و حامیان آن

الزامات نیروهای جبهه انقلاب

نظر به اینکه جنگ نرم دشمن و خط رسانه‌ای شبکه‌های معاند نظام به‌صورت یکپارچه معطوف بر معرفی رهبری به‌عنوان تنها مقصر مسائل کشور در حوزه‌های گوناگون (اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ...) بوده و از این مسیر باور و اراده نیروهای مؤمن به انقلاب، اعم از آحاد جامعه، نیروهای مسلح و بسیجیان را هدف گرفته است؛ لذا ضرورت دارد:

۱-رصد و تجزیه‌وتحلیل شبهات مرتبط با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) توسط مراکز رصد فرهنگی، رسانه‌های مرتبط با جبهه انقلاب وتهیه نقشه راهبردی و طرح جامع در جبهه انقلاب اسلامی برای مقابله با شبهات صورت گیرد.

۲-شبکه‌سازی و انسجام‌بخشی برای تقویت ظرفیت‌های تولیدکننده محتوا (اعم از افراد، مراکز، مؤسسات برای مقابله و خنثی‌سازی شبهات)

۳-درگیرسازی جامعه نخبگی جریان انقلابی برای نقش آفرینی هر چه بیشتر در بصیرت افزایی و حضور مؤثر در نهضت روشنگری و آگاهی بخشی و جهاد تبیین (اساتید حوزه و دانشگاه، ائمه جمعه و جماعت، سخنرانان مذهبی، مداحان، نویسندگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و...)

۴-ارتقاء سواد رسانه‌ای مدافعان انقلاب اسلامی به‌منظور عدم پذیرش هرگونه خبر، تحلیل و ...بدون سند معتبر

۵-نمایش هنرمندانه ابعاد شخصیتی پنهان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جبهه انقلاب (عینی و مجازی)

۶-افزایش زمینه‌های مواجهه چهره به چهره از سوی عناصر انقلابی با بخش‌های مختلف جامعه خصوصاً قشر دانش آموز و دانشجو و گفتگوی رو در رو با آنان

۷-برنامه ریزی برای جلسات گفتگو و پرسش و پاسخ با حضور مسئولان و شخصیت‌های انقلابی با اصحاب فرهنگ و هنر و ورزش جهت توجیه، ابهام زدایی و پاسخگویی به شبهات آنان برای نقش آفرینی صحیح در جامعه و تأثیرگذاری مثبت بر علاقمندانشان

۸-برنامه ریزی برای ایرانیان خارج از کشور (اطلاع رسانی و تقویت بنیه تحلیلی ایرانیان همسو و طرفدار انقلاب اسلامی و فعال سازی مراکز ومحافل موجود برای انجام فعالیتهای تبلیغی و تبیینی و ظرفیت سازی برای تأثیر گذاری بر ایرانیان غیر همسو و حتی معارض و معاند با یارگیری از بین آنها به نفع انقلاب اسلامی)

۹-برگزاری جلسات توجیهی و بصیرت افزایی برای اقشار مختلف در محورهای زیر:

  • ارائه روایت‌هایی  صحیح و همه جانبه از حوادث اخیر با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب. در این روایت‌ها بکارگیری خلاقانه ادبیات متفاوت و تحلیل از جنبه‌های گوناگون مذهبی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و روانشناسی می‌تواند در مؤثر بودن تحلیل یاری رساند.
  • تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی، صنعتی، پزشکی و...با تأکید برتداوم فشارها وتحریمهای دشمنان
  • نقش بی بدیل، برجسته و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه‌های گذشته وعبور از بحران‌ها وچالش ها
  • رمزگشایی از بهره برداری‌های جریان غیرانقلابی و اصلاح طلب داخل از این اعتراضات برای تقویت سرمایه اجتماعی خود در تقابل با نظام
  • پاسخ هنرمندانه، مستدل، شفاف صریح و سریع و به‌صورت غیرمستقیم به شبهات منتشرشده در خصوص مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ارگان‌ها و نهادهای وابسته به معظم له
  • تحلیل فتنه اخیر با تمرکز بر عاملیت دشمن بدون انکار مشکلات و معضلات داخلی و البته با رعایت غلو نکردن درباب مشکلات می‌تواند کارگشا باشد.
  • تحلیل درست فتنه اخیر و ارائه روایت منطقی از آن در عین مشخص کردن سهم هر کدام از عوامل پدید آورنده فتنه با تأکید بر نقش و وزن دشمنان با توجه به ابزار جنگ ترکیبی
  • تبیین نقش رهبری در ایجاد هماهنگی بین قوا و هم‌افزایی آنها به منظور خدمت به مردم و اهتمام به حل مشکلات
  • تبیین نقش بارز رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پیشرفت کشور و پیش روندگی انقلاب اسلامی
  • شناساندن خط نفاق، صهیونیسم بین‌المللی، سلطنت‌طلبان، بهاییان، دراویش و... ماهیت شبهه افکنان و اعتبار زدایی از آنان در افکار عمومی
  • تبیین ساده زیستی و سبک زندگی ایرانی واسلامی رهبری ومنسوبان ایشان

کد خبر 110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha