درخواست جمعیت وفاداران انقلاب برای جمع‌آوری آثار دکتر شیبانی

جمعیت وفاداران انقلاب در تلاش است تا آثار دکتر شیبانی را جمع آوری و منتشر کند.

به گزارش کمیته رسانه و ارتباطات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با توجه به مصوبه جلسه اخیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد دبیرخانه‌ای برای جمع آوری و انتشار آثار مرتبط با دکتر عباس شیبانی، حبیب الله بوربور ، دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای نسبت به جمع آوری این خاطرات و تاریخ شفاهی فراخوان داد که متن آن به شرح زیر است:

شناساندن بزرگمرد انقلاب اسلامی مرحوم دکتر عباس شیبانی رحمت الله علیه به نسل جوان و نسل آینده، یک وظیفه انقلابیست.

بعد از فتنه ۱۸تیر ۷۸ که از به میدان آمدن دشمن با تمام قدرت و با کمک عوامل داخلی خود برای زمینگیر کردن نظام جمهوری اسلامی حکایت داشت در همین بحبوحه ها، ایده ی راه اندازی یک تشکیلاتی که وفاداران واقعی و پای کار انقلاب در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند به ادامه راه انقلاب کمک کنند، در ذهن دلسوزان انقلاب نقش بست.

اما از آنجایی که راه اندازی چنین تشکیلاتی به تیم و پشتوانه فکری قوی به عنوان موسسین این جریان نیاز داشت لذا به سراغ بزرگانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند، رفتیم که یکی از آن افراد، مرحوم دکترعباس شیبانی بودند.

وقتی صحبت از وفاداری به انقلاب اسلامی شد ایشان مشتاق شنیدن برنامه های آینده تشکیلات شدند و درخواست مشاهده اساسنامه را داشتند .یک روز بعد از آن دیدار، ایشان با بنده تماس گرفتند و بیان کردند که در راه اندازی این جریان سیاسی همراهی خواهند کرد و  هر کمکی بتوانند انجام خواهند داد.

ایشان از اولین نفرات هیات موسس جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی شدند و چندین سال نیز دبیرکل این تشکیلات بودند. وفاداری مرحوم دکتر شیبانی به انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری کم نظیر بود.

تا زمانیکه توان جسمی ایشان اجازه میداد، در جلسات هفتگی جمعیت سر وقت و جزء اولین نفرها بودند که حضور پیدا میکردند و از ابتدا تا انتهای جلسه، خیلی ساده و بی آلایش مینشستند و بیشتر شنونده بودند.

آنقدر به ارزش و کارایی تحزب برای حفظ جمهوریت نظام اعتقاد داشتند که تا سال گذشته با وجود اینکه محل تشکیل جلسات جمعیت وفاداران در طبقه سوم و فاقد آسانسور است و بالا رفتن از پله ها برای ایشان بسیار مشکل شده بود اما با هر زحمتی در جلسات حضور پیدا میکردند.

ایشان به تمام معنا امانتدار انقلاب اسلامی و بیت المال بودند. قبل از انقلاب بیش از ۱۳ سال از عمر مبارکشان را در زندان گذراندند و از سن ۱۹ سالگی وارد مبارزات سیاسی شدند. بعد از انقلاب نیز هرجا احساس وظیفه می نمودند منجمله عرصه سیاست و مدیریت تا فعالیتهای خیرخواهانه همچون ساخت مسکن برای نیازمندان و مسولیت های بسیار زیاد دیگر، در صحنه بودند اما مهمتر از همه این ها خلوص ایشان در این میدان حدودا ۵۰ ساله عمر مسولیتی خودشان بوده تا آنجا که حتی حقوق ماهانه بابت نمایندگی مجلس و یا شورای شهر که حق شرعی و قانونیست را دریافت نمی نمودند.

ایشان به تمام معنا فارغ از زرق و برق دنیا بودند حتی منزلی که سکونت داشتند موقوفه ای از طرف پدرخانم ایشان به دانشگاه تهران است که اجازه استفاده تا زمان حیات به ایشان داده شده بود و با تمام سادگی و با حداقل ها، عمر خود را برای انقلاب اسلامی وقف نمودند.

 نسل جوان و نسل آینده ایران اسلامی حق دارد بداند چنین شخصیتها و انسانهای بزرگی پای کار مردم و انقلاب اسلامی بودند. شناساندن بزرگمرد انقلاب اسلامی مرحوم دکتر عباس شیبانی به نسل جوان و آیندگان، یک وظیفه انقلابیست.

در همین راستا در نهصدمین جلسه شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصمیم گرفته شد که خاطرات ایشان را جمع آوری و چاپ گردد لذا از همه عزیزانی که خاطره، دستنوشته، فیلم ،صوت و...  از ایشان دارند تقاضا میشود به شماره ایتا ۰۹۱۹۷۴۴۰۹۹۴ و یا به آدرس تهران- صادقیه- خ ستارخان- چهارراه خسرو- مجتمع الماس- ورودی B -طبقه دوم- واحد ۲۰۶ ارسال نمایند.

 وَالعاقِبَةُ لِلمُتَََّّقین

کد خبر 125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا هنرمند US ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    موافقم وتلاش میکنم