وزارت امور خارجه در ماجرای شارلی‌ابدو فعال تر ایفای نقش کند

رئیس شورای ائتلاف هرمزگان گفت: فرانسه که در برجام نقش پلیس خوب را بازی می کرد اما در جنگ ترکیبی تمام قد به صحنه آمد.

سرویس استان‌ها شانا - حسین هاشمی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان در تبیین علت اهانت نشریه بدنام شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه هر نقشه ای که دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیده، با یک سخنرانی یک ساعته رهبر معظم انقلاب نقش بر آب شده است، گفت: ما اکنون در حال پیشرفت و فتح قله هستیم، دشمن متوجه شده که اگر جلوی این روند را نگیرد و نظام اسلامی، مشکل اقتصادی را هم پشت سر بگذارد، دیگر نمی توانند با آن مقابله کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در کشورهای اروپایی هم طرفدار دارد و آزادی خواهان در غرب هم این اهانت را نمی پسندند، خاطرنشان کرد: دشمن به خصوص در نقشه اخیر خود که تمام قد برای نابودی نظام آمده بود، شکست خورد، به همین دلیل با خیال خامی دیگر، می خواهد با توهین ما را به انزوا بکشاند و جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

*وزارت امور خارجه فعال تر ایفای نقش کند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان درباره نقش وزارت خارجه در برخورد لازم با هتاکی مجله هتاک شارلی ابدو، اظهار داشت: وزارت امور خارجه به خوبی نتوانست ایفای نقش کند، باید بیشتر از این نقش آفرین باشد، در بحث اخراج ایران از کنوانسیون مقام زن سازمان ملل نیز به نظر ما وزارت خارجه تلاش کرد اما نتوانست به صورت مطلوب نقش خود را ایفا کند، جهاد تبیین که حضرت آقا فرمودند، اینجا به وزارت امور خارجه هم برمی‌گردد.

*سازمان های بین المللی ساخته شده و زیر چتر استکبار هستند

هاشمی درباره سکوت و عدم واکنش سازمان های بین المللی نسبت به اهانت شارلی ابدو، این سازمان ها را ساخته شده و زیر چتر استکبار خواند و با اشاره به عملکرد دوگانه آنها در زمینه آزادی و حقوق بشر، افزود: سازمان های بین المللی با عربستان سعودی که اصلا حقوق بشر را رعایت نمی کند، به خاطر یک استوری و پیام ۱۵ سال حکم زندانی داد یا خاشقچی را تکه تکه کرد برخوردی نمی کنند اما مقابل اعدام قاتلین نیروهای امنیت ما جزع و فزع می کنند، این رویه نشانگر وابستگی این سازمان ها به استکبار جهانی است.

وی به شرارت فرانسه در جنگ ترکیبی هم اشاره کرد و گفت: فرانسه هم نشان داد که آزادی خواه نیست و اینها همه بهانه است. سازمان منافقین که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ما را شهید کرد، آنجا تشکیلات دارد و در حال فعالیت علیه نظام است، در همین حال فرانسه ادعای حقوق بشر دارد. اینها از خباثت و نگرانی آنها از پیشرفت ایران اسلامی است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: فرانسه که در برجام نقش پلیس خوب را بازی می کرد، در جنگ ترکیبی تمام قد به صحنه آمد زیرا ارزیابی درستی از موضوع نداشت و همچون دیگر دشمنان تصور می کرد کار تمام است!

هاشمی با اشاره به اینکه دشمنان ما با اصل نظام اسلامی مشکل دارند و حقوق بشر بهانه و بازی آنهاست، گفت: این نقشه آخر دشمن نخواهد بود و تا وقتی جمهوری اسلامی با همین هویت جمهوریت و اسلامیت پابرجاست و در جهان ایفای نقش می کند، دشمنی ها ادامه خواهد داشت.

*ضرورت اهتمام به جهاد تبیین

«اهمیت جهاد تبیین» موضوع بخش دیگری از گفت و گوی ما با رئیس شورای ائتلاف هرمزگان بود. وی اهتمام به این جهاد را وظیفه آحاد اشخاص مطلع و واجد دشمن شناسی دانست و بیان داشت: واقعا برخی جوانان اطلاعات کافی ندارند به دلیل اینکه نتوانستیم خوب اطلاع رسانی کنیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتوی فرهنگی را قبلا بارها تذکر دادند اما غفلت می کنیم و گاهی اوقات فرمایشات آقا را خوب توجه نمی کنیم و در نتیجه دشمن ذهن تعدادی از بچه های ما را به اسارت  درآورد.

هاشمی درباره برخی افراد که در مواقع حساس سکوت می کنند نیز اظهار داشت: با برخی دوستان صحبت کردم، گاهی اوقات برخی که مطلبی را نمی گویند به این دلیل است که تصور میکنند، تنشی به وجود می آید و می گویند نگران هستیم به ضرر نظام تمام شود، من به آنها می گویم باید اطلاعات لازم را داشته باشیم و هماهنگ با جریان انقلاب روشنگری کنیم.

کد خبر 197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha