واکنش رئیس شورای ائتلاف همدان به توهین وقیحانه نشریه فرانسوی

نباتی گفت: توهین به مرجعیت و رهبری در نشریه سخیف شارلی ابدو به قوت و استحکام این جایگاه منجر شده و به فضل پروردگار این سنگشان هم کمانه کرده، به وجود خودشان اصابت می‌کند

سرویس استان‌های شانا - محمد نباتی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان گفت: توهین به مرجعیت و رهبری در نشریه سخیف شارلی ابدو به قوت و استحکام این جایگاه منجر شده و به فضل پروردگار این سنگشان هم کمانه کرده، به وجود خودشان اصابت می‌کند و باعث اوج گرفتن اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی خواهد شد.

چندی قبل نشریه فرانسوی شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهایی از رهبر انقلاب اسلامی عصبانیت خود را از انقلاب اسلامی نشان داد تا به خیال خود زعیم مسلمین جهان را در چشم مردم غرب تخریب کند. شارلی ابدو همان نشریه‌ای است که محتوای آن با انتقاد جدی فرانسویان مواجه بوده و اقدامات قبلی‌اش نشان داده وقتی شخصی را مورد حمله قرار می‌دهد، روی افکار عمومی مردم غرب و به‌ویژه فرانسه دقیقاً چه تأثیری برجای می‌گذارد. بااین‌حال نیش مار زنگی عصبانی و گیجی که خود را به در و دیوار می‌کوبد، به‌جای اینکه از پا بیندازد، پادزهر برایمان تولید می‌کند؛ البته دولت فرانسه ترجیح می‌دهد تمام‌قد از آزادی بیان این زنگی مست حمایت کند! آنچه که نشانه‌ای واضح‌ از انحطاط است.

با ذکر این مقدمه آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو با محمد نباتی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان در این راستا است:

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.» (8 صف)، گفت: توهین نشریه فکاهی شارلی ابدو به ساحت مرجعیت و رهبر انقلاب (دام ظله) مسبوق به سابقه بوده و در طول تاریخ همواره شاهد این بوده‌ایم که در رویارویی دو جبهه حق و باطل، نهایتاً جبهه‌ای که کم می‌آورد، دست به توهین می‌زند.

محمد نباتی خاطرنشان کرد: توهین به جبهه حق از دیرباز وجود داشته و از وهن انبیای عظام گرفته تا زمان صدر اسلام به‌ویژه تهمت‌هایی که به گواه آیات قرآن کریم به وجود مقدس رسول اکرم (ص) تحت عنوان ساحر، کاهن، شاعر و مجنون می‌زدند، اهانت‌هایی که به وجود مولا علی علیه‌السلام می‌شد، اهانت‌ها به امام حسین (ع) تحت عنوان خارجی و غیره، همگی مصادیق صف‌آرایی باطل در مقابل جبهه حق است.

* اهانت‌های سازمان‌یافته به مقدسات دینی

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان با تأکید بر اینکه اهانت به جبهه حق امروزه به‌صورت سازمان‌یافته درآمده، به سابقه شکل‌گیری این حرکت‌ها اشاره و تصریح کرد: بعد از فتح خرمشهر که دشمن سیلی سختی را در عرصه نظامی از ما خورد، همایشی در سال 1982 توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با دعوت از 300 اسلام‌شناس از شرق و غرب شکل گرفت و به هرکدام یک جلد قرآن داده شد،‌ مأموریت تعیین‌شده برای آن‌ها این بود که در زمان مشخص روی قرآن کار کرده و آیات حرکت‌آفرین آن را احصا کرده و در همایش بعدی ارائه کنند.

نباتی ادامه داد: پس از آن همایش دیگری شکل گرفت و نتیجه کار اعلام شد؛ بیشترین فراوانی در آیات قرآن واژه‌های جهاد، شهادت، ولایت و امامت بود و دشمن روی این مفاهیم حرکت‌آفرین همایش دیگری شکل داده و تعدادی از هنرمندان جهان را در عرصه‌های مختلف گِرد هم آورد و از آن‌ها خواست هنر خود را در خدمت وهن به این واژه‌ها قرار دهند.

* تاکنون بیش از 50 بار به مقدسات دین اسلام، مسیحیت و مرجعیت در کشورهای اروپایی توهین شده است

وی با اشاره به اینکه نخستین اثر مکتوب در این حوزه کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی مرتد است، اظهار کرد: کاریکاتور کاریکاتوریست دانمارکی و توهین به پیامبر اعظم (ص)، کاریکاتور توهین به پیامبر (ص) در شارلی ابدو، توهین به حضرت عیسی (ع)، آتش زدن قرآن توسط کشیش آمریکایی، ساخت فیلم‌های گوناگون توسط دستگاه تبلیغاتی و هنری هالیوود تحت عنوان 300، آخرین وسوسه مسیح و غیره، همگی مقدسات را مورد اهانت قرار داده و براساس نیرنگ غرب برای تضعیف اسلام صورت گرفته است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان متذکر شد: از سال 1977 تاکنون بیش از 50 بار توهین به مقدسات دین مبین اسلام، مسیحیت و مرجعیت در کشورهای اروپایی به طرق گوناگون انجام شده است.

نباتی با بیان اینکه در کشور خودمان نیز در 17 دی‌ماه 1356 شماره 15506 روزنامه اطلاعات مقاله‌ای با عنوان استعمار سرخ و سیاه با توهین به امام راحل نوشت، اذعان کرد: این مسئله نه‌تنها شخصیت امام (ره) را مخدوش نکرد، بلکه بالا برد؛ آنچنان که دقیقاً در سالگرد این اتفاق شاه فرار کرد و بعد از چند روز انقلاب به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه نفرت‌پراکنی غرب از این مسائل عبرت نگرفته و به کارهای سخیف خود ادامه می‌دهد، گفت: 13 دی‌ماه سال جاری نیز توهین به مرجعیت و رهبر معظم انقلاب در شارلی ابدو انجام شد که نشأت‌گرفته از فقدان اندیشه، استدلال و تفکر منطقی در تمدن غرب است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان در ادامه ابراز کرد: توهین به مرجعیت و رهبری نشان‌دهنده استیصال و درماندگی غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی است، چون به لطف و فضل پروردگار با همه سوء تبلیغات، گفتمان انقلاب اسلامی جای خود را بعد از منطقه در غرب و اروپا باز می‌کند و اندیشمندان غرب به این نتیجه رسیده‌اند که اگر دیر بجنبند، اکثر مردم آن‌ها مسیحی یا یهودی نبوده و در آینده نزدیک مسلمان خواهند بود.

نباتی با تأکید بر اینکه علت این حرکت مذبوحانه در راستای تکمیل بازی شکست‌خورده محور عبری، عربی و غربی طی ماه‌های گذشته است، اعلام کرد: مکرون در اوج اغتشاشات با یک کار افتضاح و دعوت از یک خانم دلقک اجیرشده که عاشق دلار و فرانک است، سعی در آتش ریختن روی اغتشاشات ایران داشت و این کار او پوششی برای افتضاحی است که به‌بار آورد.

وی در ادامه با تشریح چگونگی برخورد با این اقدامات ناشایست در وهن مقدسات دینی، به کلامی از امیرالمؤمنین اشاره کرده و توضیح داد: حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «رُدواَ الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جاءَکَ؛ سنگ را به همان سَمتی که از آنجا پرتاب شده است، برگردانید.» در آیین اسلام اگر هدف و روش را به‌عنوان دو محور قرار دهیم، هدف در اسلام برای رسیدن به خدا، متعالی بوده و اما در روش‌هایی که در مقابل دوست و دشمن به‌کار می‌گیریم، محدودیت داریم، ما نمی‌توانیم از روش‌ دشمن در برابر او استفاده کنیم. به‌طور مثال در مواجهه با معاویه و نیرنگ‌هایی که او به کار می‌بست، مولا علی (ع) می‌فرمود: من نمی‌توانم از این روش‌ها استفاده کنم، بنابراین هدف ما درست است و باید از روش‌های درست هم استفاده کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان ادامه داد: ما باید به‌جای دست زدن به کارهایی که محدودیت داریم، از طریق اندیشه، استدلال و تفکر منطقی به دوستان و دشمنان خود ثابت کنیم مردمانی دارای فرهنگ، اندیشه و تمدن هستیم.

* محکومیت این اقدام باید توأم با واکاوی و تبیین مواجهه صحیح باشد

نباتی با اشاره به اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در برابر این اقدام سخیف، آن را قابل توجه اما ناکافی برشمرد و اذعان کرد: باید بیش از این تحرک نشان داد، ضمن اینکه قاعدتاً تجمعات مردمی هم باید صورت بگیرد و نمی‌شود ساکت از کنار این قضیه گذشت.

وی در ادامه اضافه کرد: بهتر است در ‌ تجمعاتی که در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز مذهبی، احزاب و جمع خواص شکل می‌گیرد، نقشه‌های دشمن واکاوی شده، نحوه مواجهه درست مورد توجه قرار گرفته و دشمن را با حرکت‌های قوی و البته استفاده از ساحت هنر فاخر خود، کیش‌ومات کرد، ضمن اینکه ‌ فضای مجازی نیز قدرت شگرفی در این قضیه دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدام نشریه شارلی ابدو نه‌تنها ازنظر دینی محکوم است که نقض حقوق بین‌الملل نیز محسوب می‌شود، عنوان کرد: بدون تردید این کار از دیدگاه اسلام و ادیان الهی و مکاتب بشری محکوم است. اما در اعلامیه‌های حقوق بشر نیز توهین به مذاهب، گروه‌ها و اشخاص وابسته به مذاهب ممنوع است؛ اما جالب اینکه اقدامات سخیف مذکور در سایه آزادی بیان غربی‌ها شکل می‌گیرد.

* آزادی بیان آری، اما نقد هولوکاست خیر!

نباتی با ابراز انتقاد از برخورد دوگانه غرب از آزادی بیان، اذعان کرد: مکرون و دستگاه حکومتی فرانسه تحت نظر رژیم صیهونیستی کار می‌کنند و با ادعای آزادی بیان توهین به مقدسات را در دستور کار خود قرار داده و البته این مسئله منحصر به اسلام نبوده و توهین به حضرت عیسی و توهین به مردم خود فرانسه هم مشاهده می‌شود و آن‌ها را نیز بیزار کرده، در مقابل افسانه هولوکاست چه برخوردی دارند؟ آیا در این خصوص هم به آزادی بیان معتقد هستند؟

وی در ادامه تأکید کرد: ما می‌بینیم در ‌کشور فرانسه زیر سؤال بردن افسانه هولوکاست ممنوع است، نویسنده و متفکری به‌نام «رژ گارودی» در این باب کتابی نوشته به‌نام «اسطوره‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل» و در ‌آن افسانه هولوکاست را زیر سؤال برده که او را گرفته، تهدید به زندان کرده و 120 هزار فرانک جریمه از وی گرفته‌اند!

این مقام مسئول ادامه داد: از سال 1987 تاکنون حداقل در 6 کشور اروپایی 18 نفر به اتهام زیر سؤال بردن افسانه هولوکاست بین 8 تا 18 ماه به زندان رفته و 6 تا 240 هزار یورو جریمه پرداخت کرده‌اند، چرا وقتی معتقد به آزادی بیان هستند، در این خصوص این‌طور برخورد می‌کنند؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان همدان گفت: چرا در فرانسه حجاب از سر دانش‌آموز محجبه‌ای که می‌خواهد وارد مدرسه ‌شود، برمی‌دارند؟ مگر نمی‌گویند کشور ما مهد آزادی است؟ معلوم می‌شود با این اقدامات تشت رسوایی آن‌ها از بام افتاده و برای مردم دنیا مسجل بوده که مسئله آزادی بیان یک دروغ کودکانه است.

نباتی در خاتمه سخنان خود بیان کرد: غرب با پررویی تمام «اخلاق و حقوق بشر» را توی سر مسلمان‌ها می‌زند! حقوق بشری که در گفتار داعیه‌دار آن هستند، اما در عمل ‌ جز نفاق چیزی از آن‌ها نمی‌بینیم. توهین به مرجعیت و رهبری نیز همانند گذشته به قوت و استحکام این جایگاه منجر شده و به فضل پروردگار این سنگشان هم کمانه کرده، به وجود خودشان اصابت می‌کند و باعث اوج گرفتن اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی خواهد شد.

کد خبر 198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha