الهیان: بیش از ۵۶ درصد از کرسی‌های دانشگاه به بانوان تعلق دارد

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به دستاوردهای بزرگ زنان در دوران انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان افق جدیدی را در راه پیشرفت زنان به قله های تعالی گشودند.

سرویس اخبار شانا - رهبر معظم انقلاب چهارشنبه ۱۴ دی ماه با جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی دیدار داشتند و مفاهیم و مطالبی نو و متقن بیان فرمودند.

خانم دکتر زهره الهیان، عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این باره معتقد است: رهبر معظم انقلاب در این دیدار افق جدیدی را در راه پیشرفت زنان به قله های تعالی گشودند.

*انقلاب اسلامی مدل جدیدی از نگاه به زن را نزد افکار عمومی جهان رونمایی کرد

وی افزود: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، زنان در ایران در سایه امنیت و حجاب به عنوان عامل صیانت و حفاظت اجتماعی توانستند به نقاط پیشرفت و دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنند که در عرصه های مختلف ظهور و بروز دارد، هرچند که رسانه های غربی تلاش می کنند حضور زنان ایران در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، علم و فرهنگ را در افکار عمومی دنیا کمتر نشان داده و نظریه انقلاب اسلامی در حوزه زنان را مردود جلوه دهند.

*دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل ارائه به جهان است

خانم دکتر الهیان همچنین ادامه داد: اما دستاوردهای حوزه زنان آنقدر جدی و پر بار هست که ارائه آمار مختصری از فعالیت های زنان در طول دوران انقلاب اسلامی گویای این واقعیت است که تفکر و نگاه انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به جایگاه و منزلت زنان و ضرورت فعالیت زنان در عرصه های مختلف، باعث شده است که دستاوردها بعد از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب، به طور جدی قابل ارائه به جهان باشد و این اندیشه مطهر، مدل جدیدی را نزد افکار عمومی جهان رونمایی کند.

روشن است که زنان ایران در طول سال های پس از انقلاب اسلامی نه تنها برای ایفای نقش و اثرگذاری در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دچار محدودیت نبودند بلکه نقش آفرین، فعال و حائز پیشرفت های خیره کننده بوده اند.

*بیش از ۵۶ درصد از کرسی های دانشگاه به بانوان تعلق دارد

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تبیین این واقعیت قابل تأمل، با بیان اینکه زنان به جایگاه های پیشرفت دست یافته اند، به بیان جزئیاتی از این دستاوردها پرداخت و گفت: در عرصه علمی بیش از ۵۶ درصد از کرسی های دانشگاه به بانوان تعلق دارد، حدود ۳۳ درصد از جایگاه های هیأت علمی دانشگاه ها را خانم ها تشکیل می دهند، ۷۰ درصد از کادر سلامت ما را بانوان متخصص؛ پزشک، پرستار، بهیار و ماما تشکیل می دهند و همچنین کادر سلامت در مجموع غالبا از بانوان تشکیل شده که باعث افتخار برای بانوان است و نشان می دهد بانوان ما محدودیتی در فعالیت های اجتماعی، علمی و تخصصی در طول سال های پس از انقلاب نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه افزود: امروز ما بیش از ۹۰۰ مؤلف زن و ۸۰۰ ناشر زن داریم، بانوان ما در عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه ای فعال هستند، در زمینه مستند سازی و فیلم نیز فعالیت دارند، بخش مهمی از آنها حتی در جشنواره های بین المللی به عنوان داور زن دعوت می شوند.

۳۳۰۰ مدال در رویدادهای جهانی توسط ورزشکاران زن ایرانی کسب شده است

خانم دکتر الهیان در ادامه اشاره به این دستاوردها بیان داشت: خانم های ما در عرصه های ورزشی و مسابقات بین المللی خوش درخشیدند و حتی ثابت کردند که حجاب مانعی برای آنها در عرصه ها و مسابقات بین المللی نیست، ۳۳۰۰ مدال در رویدادهای جهانی توسط ورزشکاران زن ایرانی کسب شده است، خانم های ورزشکار سهمیه المپیک و پارا المپیک را کسب کردند. خانم ها در فدراسیون های ورزشی به عنوان رئیس و نائب رئیس فعال هستند و همچنین در ۹۷ کرسی بین المللی در فدراسیون های ورزشی جهانی به عنوان ایرانی حضور دارند.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پس از بیان این دستاوردها نکته ای را خاطرنشان کرد: این تنها بخش کوچکی از دستاوردهای این ۴ دهه است و قطعا حجاب به عنوان یک عامل صیانت کننده از زنان و یک حفاظت اجتماعی باعث شده که زنان در یک فضای ارزشی و بستر امن و سالم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

در همین دیدار، حضرت آقا علاوه بر اینکه حجاب را بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر دانستند، فرمودند «این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند.»

*دختران فهیم کشورمان را با ارزش دینی "حجاب" بیشتر آشنا کنیم

خانم دکتر الهیان در این باره نیز گفت: رهبر معظم انقلاب، متهم کردن خانم هایی که حجاب کامل را رعایت نمی کنند، به عنوان بی دین یا ضد انقلاب را مردود دانستند، زنان ما اعتقاد عمیق قلبی به اسلام و موازین دینی دارند و بعضا در حجاب ممکن است که نقایصی باشد اما این امر نباید باعث شود که ما خواهران و دختران عزیزمان را از جرگه دین و انقلاب جدا بدانیم.

*در مسیر فرهنگ سازی در عرصه حجاب و عفاف بیشتر تلاش کنیم

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی سپس بیان داشت: این امر، نگاه و تکلیف ما را دوچندان می کند که در مسیر فرهنگ سازی در عرصه حجاب و عفاف بیشتر تلاش کنیم و دختران فهیم کشورمان را با این ارزش دینی که عامل صیانت و حفاظت اجتماعی برای دختران و زنان ما هست، بیشتر آشنا کنیم.

کد خبر 226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha