مشروح سخنان دبیر شورای ائتلاف یزد در حضور رئیس جمهور

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد در نشست نیروهای انقلابی با رئیس جمهور پیشنهادات و مطالباتی را مطرح کرد.

سرویس استان‌های شانا - حسین حداد دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد در نشست نیروهای انقلابی با رئیس جمهور که در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان برگزار شد، مطالبی را به نمایندگی از برادران و خواهران انقلابی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد تقدیم رئیس جمهور کرد.

وی ابراز داشت: جناب آقای رئیس جمهور در جلسه ای که حدود یک ماه پیش همراه با شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نهاد ریاست جمهوری خدمت شما رسیدیم فرمودید دوستان شورای ائتلاف بهترین مشاوران امین برای من و اخوان الصفای ما هستند آنچه خدمت شما گزارش میکنیم از باب مشاوره امین و صفای اخوانی ما است.

حداد در ادامه، جهت حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی با رسیدگی به وضعیت معیشتی چند پیشنهاد را ارائه داد که در ذیل آمده است:

الف -راه اندازی هرچه سریعتر سیستم کالا برگ و کنترل جدی تورم و گرانی.

ب-حذف مالیات از قشر کارگر با حقوق حدود ۷ میلیون تومان و کاسبان جزء و اخذ مالیات از سرمایه دارانی که روزانه درآمد میلیاردی دارند و متاسفانه فرار مالیاتی.

ج- احیا و راه اندازی تعاونی های معدنی مصوبه سال ۱۳۶۲ و سر و سامان دادن به وضعیت معادن به نفع مردم و نظام که شرح این غارت انفال مثنوی هفتاد من کاغذ است. برای نمونه درخواست مردم بهاباد این است که جلوی بهره برداری از معدن همیجان که باعث خشکی حدود ۳۰ چشمه و قنات و نابودی روستاهای پیرامون آن است را قاطعانه بگیرید. متاسفانه در این زمینه سرمایه سالاری حاکم است و دولتها شاید جرأت تغییر قوانین را ندارند.

د-مبلغ پرداخت وام مسکن ناکافی و بازپرداخت آن بیش از حقوق جوانان است، به طور جدی وارد شوید و اصلاحش کنید، ضمن اینکه افزایش جمعیت با خانه های آپارتمانی و کوچک هیچ تطابقی ندارد. الحمدلله در یزد به سمت خانه های ویلایی جهت گیری شده است.

 ه-نظام عادلانه پرداخت به تمام کارمندان دولت و جلوگیری از تبعیض و رانت های فسادزا و شفافیت از دیگر انتظارات مردم به ویژه فرهنگیان است.

بخش های دیگر پیشنهادات و مطالبات دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان یزد نیز در ادامه می آید؛ گفتنی است، حداد فرصت یافت تا بخش پنجم این نوشته را در نشست نیروهای انقلابی استان یزد با رئیس جمهور بیان کند.

۲-تغییر وزرایی که با منش و روش جنابعالی همخوانی ندارند

در همین استان یزد همچنان تیم اقتصادی استان حداقل از ۸ سال گذشته سکاندار اقتصاد است و چون مبنای فکری این دوستان اسلام ناب محمدی نیست، همچنان سرمایه سالاری ادامه دارد. البته در این زمینه حرف بسیار است که امیدوار به اصلاح این موارد هستیم.

۳-عدالت محوری در تمام زمینه ها به ویژه توجه به مناطق محروم و روستاها باید شعار همه دولتمردان باشد و این شعار محوری همراه با عمل به آن در عملکرد مسئولان مشهود باشد.

۴-صنایع آلاینده و پرآبخواه در استان یزد حذف و صنایع پاک مانند صنایع تکمیلی فولاد، نساجی، نیروگاه های خورشیدی و... جایگزین آن شود.

۵-حذف تدریجی بهره های سنگین بانکی و رساندن آن به ۵ درصد طی ۱۰سال .

۶-استفاده از نیروهای انقلابی و توانمند بومی مورد انتظار است؛ برای نمونه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد بومی نبود و حالا که رفته دوباره می خواهند شخص دیگر غیر بومی جایگزین کنند درحالیکه اولا یزد قطب پزشکی است و ثانیا  پزشک بومی و ولایی و مدافع حرم به تهران معرفی شده است.

در برخی از شهرستان های استان نیز گلایه مندی در این زمینه وجود دارد.

۷-با تشکیل چندین جلسه ‌کارشناسی در کمیته اقتصادی شورای ائتلاف تصمیم گرفته شد یک تعاونی فراگیر جهت مردم استان راه اندازی شود تا سودهای فراوانی که در حوزه های مختلف نصیب عده معدودی می شود، به مردم این ولی نعمتان ما بازگردد و البته نیاز به کمک و مساعدت جدی دولت و نمایندگان مجلس دارد.

۸-بحث بهره مندی از بانوان توانمند در سمت های مدیریتی خواسته‌ی به جایی است که کمتر به آن توجه شده است.

۹-اجازه استخدام و به کارگیری جوانان پرشور و با سواد و ولایتمدار در ادارات ولو محدود به استانداران اعطا نمایید که به شدت مورد نیاز است.

حداد در پایان سخنان خود بیان داشت: با تشکر فراوان از جنابعالی که برای بار دوم به یزد سفر کردید، همچنان که جنابعالی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را مشاور امین و اخوان الصفا می دانید، از استاندار انتظار داریم به تاسی از حضرتعالی و در جهت انسجام و وحدت نیروهای انقلابی و حامی شما به نظرات برادران ارزشی و ولایی خود توجه بیشتری نماید.

کد خبر 244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha