جزئیات برگزاری نشست فصلی شورای ائتلاف استان مازندران

نشست فصلی روساء و دبیران شورای ائتلاف استان مازندران با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران برگزار گردید.

سرویس استان‌های شانا - نشست فصلی روساء و دبیران شورای ائتلاف شهرستانهای استان مازندران و شورای استانی این شورا صبح جمعه ۳۰ دی ماه با حضور دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران و سیدعباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل برگزار گردید.

در این نشست که به مناسبت نزدیک شدن به ایام حماسه جاودان ششم بهمن آمل در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد ابتداء حسینعلی نائیجی رئیس شورای ائتلاف شهرستان آمل جهت خیرمقدم گویی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی همایش مذکور، گزارشی از فعالیت های شورای شهرستان ارائه کرد. وی با اشاره به همدلی ایجاد شده در میان نیروهای انقلابی شهرستان گفت: الحمدلله با محوریت بزرگانی انقلابی شهرستان چون سردار میرشکار و با مدیریت شورای ائتلاف شهرستان، نیروهای با انگیزه ارزشی و انقلابی در یک خیمه گردهم آمدند و نتیجه این گردهم آمدن را به لطف خدا در سه انتخابات قبلی یعنی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری دیدیم. نائیجی ضمن مهم عنوان نمودن انتخابات سال آینده مجلس، خواستار بررسی دقیق نامزدها شد.

محمد آقاجانی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران سخنران بعدی این گردهمایی ضمن تشکر از میزبانی شایسته شورای ائتلاف شهرستان آمل، جبهه انقلاب استان را یک پیکره واحد عنوان نمود و اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم برای عظمت بخشیدن و جلوه گری بیشتر به این پیکره واحد، تلاش خود را مضاعف کنیم. وی با تاکید بر ضرورت اقدامات تشکیلاتی جبهه انقلاب ادامه داد: انتظار این هست که شهرستانها با یک نظم دقیق تشکیلاتی ، امور شورا را پیگیری کنند. برگزاری مستمر جلسات با ارائه تقویم منظم می بایست در دستور کار شورای ائتلاف شهرستانها قرار گیرد. آقاجانی واکنش بموقع در مواجه با رویدادها را از دیگر انتظارات و توقعات تشکیلاتی استان از شهرستانها برشمرد و گفت: اگر کنش بموقع و بجا روی دهد قطعا اثر خواهد داشت. در جای خود و در لحظه باید این کنش های انقلابی را انجام داد. دبیر شورای ائتلاف مازندران یاد سردار رمضان پورقاسم عضو فقید شورای ائتلاف استان و نیز حیدر الیاسی فر  مسئول فقید دبیرخانه شورای ائتلاف استان را هم گرامی داشت.

شکرالله رضازاده معاون رسانه و فضای مجازی ائتلاف استان دیگر سخنران این همایش با موضوع تحلیل وقایع سیاسی روز بود. وی با اشاره به اغتشاشات اخیر،  با تلخ خواندن این نوع حوادث گفت: اگرچه اغتشاش و فتنه تلخ هست ولی هنر نظام مقدس اسلامی این هست که از دل همین تلخی، شیرینی های ویژه ای صید می کند که در همین وقایع اخیر، شناسایی بسیاری از عناصر کلیدی دشمن در داخل کشور از جمله این شیرینی هاست. وی به صحنه گردانی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در وقایع اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر رژیم اشغالگر قدس میدان داری می کرد که رادیکالی و خشن شدن تجمعات در همان ابتداء ساکن از جمله نشانه های این صحنه گردانی هست. رضازاده با اشاره به نکته مهم  رهبری معظم انقلاب مبنی بر آماده بودن دشمن برای یک هجمه تمام عیار، ادامه داد: اینکه ایشان در دانشگاه پلیس به این نکته مهم اشاره کردند که اگر حادثه درگذشت خانم امینی هم اتفاق نمی افتاد   دشمن موضوع دیگری را بهانه می کرد تا کشور را به آشوب بکشاند یک نگاه بدبینانه به دشمن نیست بلکه بر اساس مستندات غیرقابل انکاری هست که هر چه زمان می گذرد این مستندات بیشتر خودش را نشان می دهد. وی به یکی از این مستندات اشاره کرد و گفت: سه شبکه تلویزیونی بی بی سی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال بصورت مدیریت شده و هماهنگ، کاملا آماده بودند. هم پوشانی برنامه هایشان که برخی از آنها ضبطی و از قبل بود نشان از برنامه قبلی در این ماجرا می دهد. رضازاده با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در روشن بودن آینده ایران اسلامی، آن را یک واقعیت میدانی عنوان نمود و با بیان مصادیقی، بر روی دادن قطعی هر آنچه که رهبری تاکنون طرح کردند تاکید کرد.

در ادامه این همایش یک روزه حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی رئیس شورای ائتلاف مازندران طی سخنانی به حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و گفت: حادثه ششم بهمن در آن مقطع که از یک سو نظام اسلامی تازه تاسیس بود و از سوی دیگر درگیر جنگ با دشمن بعثی بودیم حقیقتا یک حماسه مردمی به تمام معناست. تشییع پیکر پاک شهداء این حماسه با آن عظمت و شکوه،،هیچگاه از یادمان نمی رود. وی ضمن گرامیداشت یاد بزرگان فقهی آمل، افزود: بزرگان این شهرستان همچون مرحوم آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، مرحوم علامه حسن زاده و آملی و آیت الله العظمی جوادی آملی از برکات این خاک هستند. الهی نامه حضرت علامه حسن زاده آملی خودش یک عرفان نامه ویژه هست که انسان را به اوج معرفت می رساند. رئیس شورای ائتلاف مازندران با توصیه به روساء و دبیران شهرستانی به استقامت در جاده انقلاب، اظهار داشت: ما اکنون وظیفه ویژه در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی داریم. رهبری معظم انقلاب به نیروهای انقلابی و عمل انقلابی آنها امیدوار هستند. ما باید به مثل یک سرباز همیشه آماده ای باشیم که برای انجام هر نوع ماموریتی مهیاست. ما با تمام وجود در خدمت منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی هستیم و هر کجا که احساس کنیم باید علم را برداریم محکم آن علم را برخواهیم داشت. یعقوبی به ابلاغ ساختار جدید شورای ائتلاف از سوی مرکز اشاره کرد و با معرفی مسئولان معاونت ها و کمیته های استانی، افزود: در ساختار جدید هم معاونت وجود دارد و هم کمیته. تفاوت عمده معاونت ها با کمیته ها در این هست که معاونت ها اجرایی هستند اما کمیته ها اگرچه می بایست کمک کار باشند اما شانیت ساختاری در اجرا ندارند. رئیس شورای ائتلاف استان مازندران همچنین با اشاره به تغییر و تحول در هیات رئیسه این شورا، با تقدیر از شکرالله رضازاده دبیر سابق شورای ائتلاف مازندران، برای محمد آقاجانی دبیر جدید شورای ائتلاف استان آرزوی موفقیت کرد.

 سخنران پایانی همایش فصلی شورای ائتلاف استان مازندران، دکتر روح الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران بود که به اتقاق سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل در همایش حضور بهم رساند. وی جبهه انقلاب را یک ظرفیت ویژه برای ایران رو به پیشرفت عنوان نمود و گفت: این جبهه سدی محکم در برابر اراده هایی هست که می خواهد ایران را با چالش مواجه کن زیرا جبهه نیروهای انقلاب یک حزب نیست یک جریان انقلابی است، امروز بیشتر از هر زمانی به جبهه انقلاب نیازمندیم و ضرورت آن بیشتر از گذشته احساس می‌شود. وی به حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و گفت: یکی از فراز ها و نقاط اوج انقلاب اسلامی در ۶ بهمن رخ داد، در حماسه ۶ بهمن یک درجه به بصیرت ملت افزوده شد و گامی بلند در انقلاب اسلامی بر داشته شد. معاون استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که   غرب  پارادایم خود را بر اساس طبقات و تحول تاریخ در نظر می‌گیرد اظهار داشت: اعتقاد ما این است که در مسیر نبرد حق و باطل هستیم، که از عصر عاشورا آغاز شد و برخلاف نظریه‌های غربی نثر جدید لیبرال می‌گویند ما تاکید بر فلسفه نبرد حق علیه باطل هستیم.  سلگی  با سنگین دانستن وظیفه شورای ائتلاف را در این برهه در امانتداری از خون شهداء، با اشاره به پیشینه مازندران  ادامه داد: تاریخچه علویان در مازندران باید تسلط کامل داشته و نیاز است تا به مسائل کلان این تاریخچه پرداخته شود.وی در پایان درباره اغتشاشات اخیر گفت: دو هدف مهم در این آشوب وجود داشت که هدف اول تاکتیکی و کوتاه مدت برهم زدن آرامش و ریسک سرمایه‌گذاری در ایران و دومین هدف راهبردی و فروپاشی کشور ایران است. تجزیه ایران مهم‌ترین هدف اغتشاشات اخیر بود.

کد خبر 266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha