درخواست عضو شورای شهر تهران برای برگزاری ماهانه جلسات هم‌اندیشی

عضو شورای شهر تهران معتقد است؛ نشست هم اندیشی میان شورای ائتلاف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران واجب، دارای آثار و از هنرهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

سرویس اخبار شانا - علیرضا نادعلی، عضو شورای اسلامی شهر تهران دیدگاه را خود درباره نشست هم‌اندیشی شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران که روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه برگزار شد، تشریح کرد.

وی در زمینه ضرورت برگزاری این نشست مشترک هم اندیشی، بیان داشت: معتقدم اگر شورای ائتلاف هم نبود نمایندگان مردم تهران در مجلس و نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران باید حداقل ماهی یک بار نشست مشترک برگزار می کردند، حالا وقتی شورای ائتلاف هم می آید و این اتصالات را قوی تر، رفع عیب و تسهیل می کند، بسیار مطلوب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: این نشست برای برخی از ما که عضو رسمی خود شورای ائتلاف نیستیم و در جلسات به صورت دائم حضور نداریم، خیلی مثبت بود، به دلیل اینکه ما به عنوان نامزدهای اصلی شورای ائتلاف وارد انتخابات شدیم همینطور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی.

نادعلی در ادامه ارائه دیدگاه خود ابراز داشت: یک حس رهاشدگی وجود داشت، برخی راهبری ها نسبت به همین شورای شهر جا داشت زودتر اتفاق بیفتد؛ راهبری نه از این جنس که به نمایندگان مردم لزوما بگوییم چه کار کنند، این شیوه شکل مناسبی ندارد اما رویکردهای اصلی، دغدغه های عدالت طلبانه رهبری عزیز، تحول خواهی که در عرصه مدیریت شهری مدنظر ما هست، رها کردن حاشیه ها و اختلافات، با هم نشستن و دست بر دست هم گذاشتن و همفکری و هم افزایی مصادیق این راهبری است.

وی سپس گفت: این یکی از وظایف ناب و نمونه ای بود که نسبت به شورای اسلامی شهر تهران از دست عزیزان در شورای ائتلاف حتما بر می‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: این نشست بین نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی واجب و دارای آثار است و از هنرهایی است که شورای ائتلاف می تواند ورود کند و به نتیجه برسد.

نادعلی اهمیت این نشست مشترک را از منظر کارکردی اینگونه توضیح داد: اگر نشست ها و هماهنگی ها نباشد، برخی اصلاح رویه ها و قوانین به راحتی اتفاق نمی افتد، گاهی اوقات ممکن است نتیجه زحمت همدیگر را خنثی کنیم، گاهی باعث می شود برخی حوزه هایی که می توانند از همدیگر کمک بگیرند، اتفاق نیفتد، اینگونه نشست ها و همفکری و هم داستانی از لحاظ سیاسی نیز برای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان سیاسی انقلابی که پا در عرصه گذاشته، جهت انسجام در ادامه حرکت خود و برای اینکه بتواند در مراحل بعدی بار دیگر برای کسانی که معرفی خواهد کرد، رأی آوری داشته باشد، بسیار مؤثر است.

وی درباره وجوه دیگر ضرورت نشست هم اندیشی میان شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی دوستان پا به عرصه قدرت می گذارند و در مسئولیت قرار می گیرند، شاید کسی مانند شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یعنی آنهایی که نمایندگان را در لیست قرار دادند و تحویل جامعه دادند، نتواند از نمایندگان رفع ایراد کند و به آنها تذکر دهد، یک نوع نظارت حینی و پسینی برای مجموعه سیاسی که دارد کار میکند، مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران لازم است، این نشست ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره فاصله زمانی میان برگزاری نشست ها نیز اظهار داشت: برگزاری این جلسه، هر ماه یکبار خوب است.

کد خبر 355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha