دویست و شصت و سومین جلسه مجمع خیرین کشور برگزار شد

در جلسه دویست و شصت و سوم مجمع خیرین کشور برگزاری منظم جلسات کمیته اجرایی طرح نذر تخصص این مجمع مورد تأکید قرار گرفت.

سرویس احزاب شانا - جلسه دویست و شصت و سوم مجمع خیرین کشور با حضور هیئت مدیره، مشاوران مجمع و تنی چند از مدیران ارشد نهادهای مختلف دولتی و حاکمیتی و نمایندگان و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، معاون امور اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور و مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیر کل طرح و برنامه صدا و سیما و مدیر کل امور بین الملل کمیته امداد صبح چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در دفتر  مجمع خیرین کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین کشور، پس از تلاوت کلام الله مجید، جلسه به ریاست مهندس بور بور، ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، رسمیت یافت. اهم موارد مطرح شده در این جلسه بدین شرح است:

- بزرگداشت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و ذکر خاطراتی از زمان ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن توسط آقای مهندس بوربور

- ارائه توضیحات جامع در خصوص شرایط اخذ مقام مشورتی سازمان ملل برای مجامع و موسسات خیریه توسط آقای دکتر محمودرضا گلشن پژوه مدیرعامل سازمان غیردولتی دفاع از قربانیان خشونت، و همچنین توضیحات آقای محسن شهرابی مدیر کل امور بین الملل کمیته امداد، جهت افزایش امکان استفاده از کمک های خیرین خارج از کشور و نهادهای بین المللی به شکل قانونمند و کاملا مردم نهاد.

- مقرر شد با هماهنگی دکتر اشکان تقی پور جلسه ای فیمابین موسساتی که با خیرین خارج از کشور در ارتباط هستند و ریاست شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای حل برخی مشکلات اداری و تسهیل امور برگزار شود. آقای دکتر جمشیدی نیز پیگیری بخش مرتبط با دولت این مقوله را عهده دار شدند.

- اجرای طرح خانه دار شدن ایتام استان قزوین در مرحله اول و نحوه گسترش آن به استان هایی که شعب مجمع دایر است با همراهی مجمع توسط کمیته امداد امام، توسط آقای دکتر محسن ولیئی مدیرعامل مجمع خیرین کشور و آقای دکتر محسن شهرابی فراهانی مدیر کل امور بین الملل کمیته امداد امام با هماهنگی آقای توکلی مدیر کل محترم مسکن کمیته امداد بررسی شد. همچنین استفاده از تجربه موفق مجمع خیرین استان قزوین در مرحله اول این مبحث، جهت اجرایی شدن توسط کمیته امداد در استان های دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

- اعلام آمادگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت تهیه و پخش برنامه های مرتبط با اقدامات خیرخواهانه مجمع خیرین کشور توسط آقای محمد حسین آل امین مدیر کل طرح و برنامه سیمای جمهوری اسلامی ایران. در این رابطه نیز مقرر شد مدیریت کل محترم طرح و برنامه صدا و سیما با دکتر رنجبرزاده و خانم دکتر ریاضی جهت آشنایی با محتوای خدمت رسانی خیرین به ویژه پزشکان بزرگوار هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

- تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته اجرایی طرح نذر تخصص مجمع خیرین کشور ذیل تفاهم نامه های منعقد شده فیمابین مجمع خیرین کشور و وزیر آموزش و پرورش و همچنین سازمان نظام پزشکی کشور، در روزهای دوشنبه هر هفته در محل سازمان نظام پزشکی کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران و سازمان نظام پزشکی کشور و نیز مجمع خیرین کشور و آقای مهندس طاهری، مدیریت مجموعه دکتر نکست، با پیگیری و نظارت آقای دکتر رنجبر زاده معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی کشور و مشاور وزیر آموزش و پرورش و خانم دکتر ریاضی.

برگزاری این جلسات به برنامه نویسی نرم افزاری و بهینه سازی پلت فرم دکتر نکست در جهت تحقق اهداف خیر طرح نذر تخصص مجمع خیرین می انجامد.

مقرر شد آغاز اجرایی شدن طرح پس از جلسات فنی فوق الذکر به شکل پایلوت در منطقه ۲۱ شهر تهران و شهرستان پیشوای استان تهران انجام شود. در مورد چگونگی استفاده از این ظرفیت توسط هم میهنان کم‌برخوردار نیز به شکل کلی بحث شد تا در جلسات فنی به نتیجه لازم برسد.

- بخشنامه مجمع خیرین کشور به شعب استانی مجمع جهت همراهی خیرین شاخص استان‌ها و موسسات خیریه با جمعیت هلال احمر در راستای امدادرسانی هلال احمر به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در آذربایجان غربی.

- شایان ذکر است پروانه فعالیت مجمع خیرین کشور نیز توسط وزارت کشور جهت ادامه‌ی فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی مجمع تمدید شد.

کد خبر 382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha