تحلیل رئیس شورای ائتلاف ایلام از سیر تاریخی انقلاب اسلامی

حرکت بسیار مدبرانه رهبری معظم انقلاب در عفو گسترده محکومین اخیر و قبلی، مانند صفحه شطرنجی است که در آن با تمام مهره‌های خودت به غربی ها که هیچ مهره‌ ای ندارند حمله کنی و در گوشه صفحه مات شوند.

سرویس استان‌های شانا - کلانتر بارانی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان ایلام در یادداشتی به تحلیل سیر تحولات پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

 قرن چهاردهم هجری شمسی برای ملت ایران قرنی پر از حماسه و رنج و درد و شور و نشاط بود، در ابتدای این قرن با دسیسه انگلیس خبیث، اصطبل دار هلندی‌ها را از اصطبل برداشتند و به‌ پادشاهی رساندند که از همان روزهای اول با مخالفت اصولی و اقناعی شهید مدرس مواجه شد و چون شهید مدرس تا حدودی تنها بود، بالاخره اصطبل دار هلندی‌ها او را ابتدا تبعید و زندانی نمود و از واهمه‌ای که از او داشت، دو نفر از جلادانش را فرستاد و او را شهید کردند، اهمیت شهید مدرس تا جایی است که امام خمینی ره، بارها صلابت و شهامت او را ستودند.

با فرار رضا خان و گماشتن پسرش، ایرانی ها وارد مبارزات دهه های بیستم و سیم قرن شدند و یک بار پسر رضا خان را وادار به فرار نمودند ولی، عدم اتحاد داخلی و چند دستگی مبارزان و این که گروهی از آنان به سرکردگی مصدق، دل از غرب نمی کندند و معتقد به مفاهمه و چانه زنی با غرب بودند ،کار را به جایی کشاند که با کمک مزدورانی مثل زاهدی، نه تنها پهلوی دوم را برگرداندند بلکه مبارزان را سرکوب و جایزه مصدق را هم با تحت الحفظ بودن ابدی در منزل دادند.

از آغاز دهه چهارم  نوبت به مردی از سلاله ال رسول صلی الله علیه و آله وسلم رسید و پرچم مبارزات را بر دوش‌ گرفت، زیرکی و تیز هوشی و مرجعیت ممتاز داشتن در میان بزرگان حوزه علمیه و وفاداری ملت ایران به علمای طراز اول شیعه، این فرصت را به ایشان داد که ضعف های گذشته را بداند و جبران کند و با تکیه بر اسلام ناب و دوری از اردوگاه های شرقی و غربی نهضت اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

نزدیک چهار و نیم دهه از آن فجر آزادی بخش می گذرد و استکبار و زر و زور و تزویر و نفاق و... همه نتوانسته اند این نهضت الهی را از بین ببرند. جنگ وکودتا و محاصره اقتصادی و اغتشاشات خیابانی و خروج از حاکمیت اصلاح طلبان و ابستراکسیون مجلس ششم و انحراف سیاسی فردی که علیرغم نظر امام خمینی ره، مدتی قائم مقام رهبری بود و شهادت هفده هزار انسان برجسته توسط تروریسم نفاق و.. هیچکدام نتوانسته است جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را به حیات خلوت غرب ملحد و تزویر منطقه ای بگیرد و هر روز بر طرفداران این اندیشه الهی در سراسر جهان افزوده می شود.

حرکت بسیار مدبرانه رهبری معظم انقلاب در عفو گسترده محکومین اخیر و قبلی، مانند صفحه شطرنجی است که در آن با تمام مهره‌های خودت به غربی ها که هیچ مهره‌ ای ندارند حمله کنی و در گوشه صفحه مات شوند.

آغاز چهل و پنجمین سال شکوفایی انقلاب اسلامی را به همه‌ی دوستداران آن تبریک عرض می کنم و به همه یاد آوری می نمایم که فاستقم کما امرت.

کد خبر 449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha