لزوم فرهنگ‌سازی برای شهروندان در روزهای برفی پایتخت 

سید محمد آقامیری گفت: به طور طبیعی با یک بارش باران، تهران دچار ترافیک می‌شود و وقتی بارش برف ۶۰ درصد تهران را پوشش می‌دهد، باعث مشکلاتی برای مردم می‌شود.

به گزارش شانا، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، با بیان اینکه برخی اتفاقات در زمان بارش برف طبیعی است، بیان داشت: به طور طبیعی با یک بارش باران، تهران دچار ترافیک می‌شود و وقتی بارش برف ۶۰ درصد تهران را پوشش می‌دهد، باعث مشکلاتی برای مردم می‌شود.

آقامیری ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی در شهر صورت بگیرد و مردم به ویژه در نقاط شمال شهر باید بدانند که از درب منزل زنجیر چرخ استفاده کنند و نباید توقع داشته باشند که شهرداری در ابتدا در کوچه‌ها شن‌پاشی و برف‌روبی کند و قطعاً اولویت با معابر بزرگراهی است؛ لذا باید شهروندان پیش از خروج از منزل، خودروی خود را به زنجیر چرخ تجهیز کنند. 

آقامیری اضافه کرد: در مورد زلزله اخیر نیز با اساتید مختلفی نیز جلسه گذاشتم تا بتوانم گزارشی را در خصوص زلزله اخیر آماده و به شورا ارائه کنم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر در تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور داشتند، اظهار کرد: ۲۱ میلیون نفر در کشور در راهپیمایی شرکت کردند و حضور مردم نسبت به سال ۹۸ نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت و با توجه به شرایط چند ماه اخیر، این حضور باعث افتخار ماست. 

آقامیری ضمن تقدیر از شهرداری و سازمان زیباسازی برای آراستگی شهر در دهه فجر خاطرنشان کرد: پرچم آرایی و اهتزاز ۱۲۰ عنوان ابرپرچم، ۱۲ هزار پرچم بزرگراهی و ۱۲۰ هزار پرچم محله ای و ایجاد پویش با هم برای ایران بر روی ۷۰ درصد سازه های شهر و تقویت و تجهیز موکب های مردمی و طراحی ویژه مسیر راهپیمایی با سه هزار متر ریسه نوری و رونمایی از ۱۰ دیوارنگاری با محوریت انقلاب اسلامی و برگزاری جشن در میادین انقلاب و آزادی از اقداماتی بود که انجام شد. 

کد خبر 478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha