رئیس شورای ائتلاف یزد: قیام برای خدا رمز به بار نشستن انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یزد گفت: امام خمینی (ره) با اخلاص در عمل و تلاش برای رضای خداوند قیام کرده و این مهم‌ترین محور قرآنی بود که نهضت انقلاب اسلامی بر آن استوار شد.

سرویس استان های شانا-  حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه شئون قرآنی متعددی بنا شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین محور قرآنی که نهضت انقلاب اسلامی بر آن استوار بود، قیام برای خدا است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم با مضمون ترجمه «این موعظه را برای شما چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت جمعی دارم که فقط برای خدا قیام کنید»، گفت: مهم‌ترین رمز موفقیت امام خمینی (ره) قیام برای خدا و اخلاص داشتن در این راه است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یزد افزود: برای امام خمینی (ره) نتیجه حرکت مهم نبود؛ اخلاص در عمل و برای خدا حرکت کردن، مهم‌ترین محور قرآنی است که انقلاب اسلامی ایران بر اساس آن رشد یافت.

ابویی محور دیگر قرآنی که در نهضت انقلاب اسامی نمود دارد را عدم تمایل به ستم و ظلم عنوان کرد و افزود: قرآن کریم سفارش می‌کند که به ستمگری تمایلی نداشته باشید؛ حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه خود خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) این توصیه را دارند که نسبت به ستمگر دشمن باشید.

وی با اشاره به اینکه از انقلاب اسلامی به‌عنوان مکتب یاد می‌کنیم، تصریح کرد: هرگاه نظریه‌پردازی چشم‌انداز فلسفی، رشته، اعتقادی، جنبش اجتماعی، جنبش فرهنگی و جنبش هنری خود را با شاگردانش در میان بگذارد، آموزش دهد و درنهایت توسط شاگردان این نظریه ترویج یابد؛ از آن به‌عنوان مکتب یاد می‌شود.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد ادامه داد: انقلاب اسلامی هم بر مبنای اسلامی، ستم‌ستیزی و منافع مردم مبتنی است و امام خمینی (ره) تئوریسین و نظریه‌پرداز انقلاب بودند؛ ملت ایران هم، این مکتب را پشتیبانی، ترویج، حمایت و دفاع کردند تا این مکتب و چهل‌وچهارساله شود.

ابویی افزود: انقلاب اسلامی تئوری‌های اعتقادی و عملی برای زندگی که در دو واژه «آمنوا و عملوا الصالحات» آمده است را ترویج داد.

کد خبر 487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha