نامه عضو شورای مرکزی ائتلاف به رئیس دولت اصلاحات

دکتر محمد سعید احدیان عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب در واکنش به بیانیه اخیر سید محمد خاتمی، با ارسال نامه ای به انتقاد از مواضع وی پرداخت و دو اشکال عمده رویکرد خاتمی را یادآور شد.

سرویس اخبار شانا - محمد سعید احدیان عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و دستیار سیاسی رسانه ای رئیس مجلس در نامه ای سید محمد خاتمی را خطاب قرار داده با نقد عملکرد و کنش های سیاسی او ادامه این روند را موجب بازنشستگی سیاسی رئیس جمهور اسبق کشور دانسته است.

متن کامل نامه بدین شرح است:

جناب حجه‌الاسلام و المسلمین خاتمی

سلام علیکم

پیام شما را خواندم و متأسفانه در هم‌چنان بر پاشنه مسیر غلطی که در پیش گرفته‌اید می‌چرخد. دو ایراد کلی به نگاه شما وجود دارد:

اول شما هم‌چنان خود را مثل یک مصلح کل فرض می‌کنید و درباره کارنامه سیاسی و مدیریتی خود به شکلی عجیب سکوت می‌کنید. یک سیاستمدار نمی‌تواند خود را ناگهان از گذشته خود، جدا فرض کند و به سوالات روشنی که درباره «کارنامه»اش وجود دارد، پاسخ ندهد. شما به‌گونه‌ای صحبت می‌کنید که گویا هشت سال رئیس‌جمهور این کشور نبودید و ۸ سال دیگر دولت آقای روحانی با «تکرار» شما برسرکار نیامده و مورد حمایت کامل شما تا روز آخر مسئولیت‌اش نبوده است. جنابعالی چنان صحبت می‌کنید که گویا شما محور جریانی نیستید که هشت سال دولت آقای هاشمی و چند شورای شهر تهران و دیگر کلان‌شهرها به نامش ثبت نشده است.

جناب آقای خاتمی ، دلسوزانه می‌گویم اعلام مواضع مصلحانه از کسی که خودش به‌عنوان یکی از بانیان اصلی وضع موجود باید پاسخ‌گو باشد، توسط مردم شنیده نمی‌شود پس لطفا فکر نکنید مردم فراموش می‌کنند. از مردم هم که بگذریم حداقل به بدنه جوان اصلاح‌طلبی خودتان که ساده‌اندیشانه به شما امید بسته بودند، پاسخ دهید که چرا منافع مالی و قدرت‌طلبانه عده‌ای محدود را بر مصلحت جریان خود ترجیح دادید و صرفا برای حضور در قدرت و منافع آن، حامی ناکارآمدترین دولت پس از انقلاب شدید و چنان ضربه‌ای به جریان اصلاحات زدید که دیگر قابل احیا نیست.

اشکال دومی که هم‌چنان بر نگاه شما حاکم است وسط بازی بین اصلاح‌طلبی و براندازی است. قبلا هم یک‌بار بعد از وقایع سال ۸۸ خدمت شما همین نکته را نوشته بودم اما متاسفانه شما حتی هنوز که براندازان مرزشان را با شما شفاف کردند، باز هم حاضر نیستید خیلی شفاف تکلیف‌تان را با براندازی معلوم کنید. در همین پیام جدیدی که منتشر کردید، شما برای اینکه بگویید برانداز نیستید از اصلاحات درون چارچوب قانون اساسی صحبت می‌کنید اما وقتی از تیتر به سراغ متن پیام می‌رویم می‌بینیم که مخالفت شما با تغییر قانون اساسی به این دلیل است که آن را ممکن نمی‌دانید و ماهیتا با آن اعلام مخالفت مبنایی نمی‌کنید.

جناب آقای خاتمی،همین دست‌فرمان شما که، هم می‌خواهید اصلاح‌طلب بوده و درون نظام محسوب شوید و هم چشم‌تان به سرمایه اجتماعی جریان برانداز است، باعث شده جریان اصلاح‌طلب به نقطه «از اینجا رانده از آنجا مانده » برسد. اصلاح‌طلبی درون خود ظرفیت زیادی داشت که اگر شما با جریان معاند مرزبندی شفاف می‌کردید، می‌توانستید هم جریان خود را تقویت کنید و هم برای نظام اتفاقات مثبتی را رقم بزنید، اما شما مسیر غلطی را در پیش گرفتید که به‌عنوان مثال با پیشنهادهایی که به شما شد مبنی بر اینکه همراه با شفافیت مواضع در برابر جریان معاند، در انتخابات مجلس نهم لیست انتخاباتی دهید تا مورد حمایت قرار گیرید، مخالفت کردید.

این مسیری که انتخاب کردید کار جریان شما را به جایی رسانده است که نه تنها مخالفان را تبدیل به موافق نظام نکردید بلکه با اولین بازی جدی گردانندگان جریان معاند، مرجعیت بدنه اصلاح‌طلبی خودتان را به‌طور کامل به براندازان واگذار کردید و درنتیجه به مرحله‌ای رسیدید که یا باید بروید کنار مسیح علی‌نژاد عکس یادگاری بگیرید یا عملا سرمایه‌ای ندارید که با آن عملیات سیاسی مؤثر انجام دهید و طبیعتا بازنشسته سیاسی خواهید شد.

پیشنهاد دلسوزانه من به شما این است که دست از این مسیری که این‌همه هزینه برای شما و جریان‌تان ایجاد کرده است، بردارید و اولا به‌گونه‌ای کاملا شفاف تکلیف خودتان را با مخالفان نظام روشن کنید و ثانیا با پذیرش خطاهایتان از جمله حمایت از آقای روحانی، مسیر بازسازی جریان اصلاح‌طلبی را مبتنی بر مبانی امامین انقلاب آغاز کنید.

کد خبر 507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha