نائب رئیس شورای ائتلاف سیستان و بلوچستان: می‌خواهند اهل‌سنت را با رعب و وحشت از همراهی با نظام بازدارند

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: عده ای می خواهند اهل سنت را با روش رعب و وحشت از همراهی با نظام اسلامی بازدارند.

به گزارش کمیته رسانه و ارتباطات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، دادخدا خدایار نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالواحد ریگی را که روز پنج شنبه به دست عوامل دشمن به شهادت رسید، نیروی انقلابی و همراه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب دانست و گفت: ایشان در دفاع مقدس رزمنده بود و پشت جبهه هم از مولوی های تقریبی و منادی وحدت مذاهب بود.

وی، مولوی ریگی را یک بسیجی معرفی کرد و بیان داشت: ایشان اهل سنت علوی بود، محبت به اهل بیت(ع) داشت و مسجدی را که ساخت، به نام امام حسین(ع) نامگذاری کرد.

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مولوی ریگی تا حدودی با مولوی عبد الحمید زاویه داشت و در اغتشاشات اخیر خاش هم در مسجد خود اعلام کرد که کسی با اغتشاشگران همراهی نکند.

خدایار اظهار داشت: مولوی عبدالواحد ریگی با وجود آنکه با عبدالمالک ریگی هم طائفه بود اما از او حمایت نکرد و اقداماتش را محکوم کرد. از سوی دیگر، گروهک جیش الظلم ایشان را تهدید کرده بود، خود مولوی ریگی هم به این مسأله اشاره کرده بود.

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فضایی در استان ایجاد شده که می خواهند مجموعه اهل سنت را با رعب و وحشت از همراهی با نظام اسلامی بازدارند، افزود: با یکی از افراد که صحبت می کردم، می گفت خطبه ها را برای ائمه جمعه اهل سنت تعیین می کنند تا کسی خلاف مواضع افراطیون اهل سنت حرفی نزند و اگر کسی موضع خلاف گرفت، تهدید می شود، در حالیکه علما، ریش سفیدان و مدیران استان با یکدیگر اتحاد دارند.

کد خبر 51

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha