رئوفی: «جهاد تبیین» باید فرزند زمانه خود باشد

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: «جهاد تبیین» مثل مابقی امور زندگی باید فرزند زمانه خودش باشد، هنر این است که مفاهیم مهم و اهداف بزرگ را بتوانیم به زبان روز بیان کنیم.

سرویس اخبار شانا - سعید رئوفی، عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درباره ضرورت «جهاد تبیین» در جنگ روایت ها برای انتقال معارف اسلام و انقلاب و رفع تحریف‌ها گفت: کار دشمن فقط ساخت یک دروغ ساده نیست، دشمن مفاهیم گوناگون؛ از امور روزمره تا امور مهم را به طرزی تحریف، تقطیع یا وارونه نمایی می‌کند که اغراض و امیال خود را تأمین کند. در واقع این یک جنگ تمام عیارِ روایت هاست.

وی در ادامه به لزوم داشتن «نگاه کلان» در همه عرصه ها به ویژه «جهاد تبیین» اشاره کرد و اظهار داشت: در جنگ هیچ حرکتی توسط واحدی انجام نمی شود مگر اینکه تاثیر آن در بُعد کلان بررسی شده باشد. دشمن هم در جنگ تصویرسازی و جنگ روایت ها هیچ تصویری منتشر نمی کند مگر آنکه در جهت تثبیت روایت نادرست خود باشد.

رئوفی سپس درباره یکی از لوازم اصلیِ پیروزی در «جهاد تبیین» گفت: اگر بتوانیم روایت خودمان را که قطعا نفع مردم در آن است، تبدیل به روایت غالب کنیم، دروغ های دشمن تاثیر زیادی نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزون بر این، بیان داشت: در واقع عملکرد دشمن در این جنگ، تنها پمپاژ دروغ نیست بلکه تکه ای از پازل بزرگ، پیچیده و چند وجهی است. روشنگری منتج به روشن بینی از نقاط آسیب پذیری دشمن است.

رئوفی درباره ضرورت اقدام به «جهاد تبیین» با «شیوه های نو» برای دستیابی به این معنا، خاطرنشان کرد: «جهاد تبیین» مثل مابقی امور زندگی باید فرزند زمانه خودش باشد، هنر این است که مفاهیم مهم و اهداف بزرگ را بتوانیم به زبان روز بیان کنیم، اگر در «تبیین» نتوانیم از ابزار و لوازم روزآمد استفاده کنیم، احتمال اینکه به ضد خودش بدل شود، زیاد است.

کد خبر 535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha