بیانیه شورای ائتلاف بوشهر به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان

در بیانیه شورای ائتلاف بوشهر آمده است: این شورا با رصد عملکرد مسئولان و با هدف تقویت دولت، همواره پیگیر حقوق مردم و مدافع و قدردان همه ی خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

سرویس استان‌های شانا - شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر به مناسبت سفر رئیس جمهور به این استان بیانیه‌ای منتشر کرد. متن کامل بیانیه ‌ای بدین شرح است:

حضور رئیس جمهور جناب آقای دکتر رئیسی را به استان بوشهر گرامی می داریم. ضمن سپاس از عنایتی که به استان بوشهر دارند این شورا به عنوان‌ فراگیر ترین تشکل انقلابی و ولایی چند نکته را خدمت ایشان معروض می دارد.

۱. بدون تردید سفرهای استانی هیئت دولت تاکنون برکات زیادی داشته و تداوم این سفرها نشانه عزم ایشان بر خدمت صادقانه و جهادی به آحاد جامعه است.

۲. از مسائل بسیار مهم موضوع مصوبات سفر است. علی القاعده مصوبات سفر استانی باید بر مبنای کارشناسی و ظرفیت دولت انجام گرفته باشد. بنابراین توقع است که این مصوبات در زمان معین اجرایی شود تا مردم هر چه بیشتر طعم خدمت دولت مردمی را بچشند. از این رو انتظار می رود با شفاف سازی، میزان اجرای مصوبات سفر اول برای مردم تشریح شود. علاوه بر آن مصوبات سفر دوم نیز باید دارای ساز و کاری باشد که به خوبی در زمان مقرر قابلیت اجرایی داشته باشد تا مردم طعم خدمت صادقانه را بچشند.

۳. خیلی صریح می گوییم بسیاری از نیروهای انقلابی در سطح کشور مورد بی توجهی قرار گرفته اند. نه در حوزه های مشورتی از دیدگاه های صائب آن ها استفاده می شود و نه در مسئولیت های اجرایی. چه بسا این بی مهری ها و بی توجهی ها در حق بهترین و انقلابی ترین نیروها در روند فعالیت ها می تواند اثر منفی داشته باشید. به هر نسبت که نیروهای انقلابی به حاشیه رانده شوند زمینه برای نفوذ نااهلان و مسببان ناکارآمدی ها و حتی خیانت ها در دوران حکومت لیبرال روحانی بیشتر خواهد شد. نتیجه چنین فضایی از دست دادن فرصت برای دولت انقلابی ایران قوی است که همه ی امید مردم به کارآمدی آن است.

۴. هر چند در سطح کشور و استان ها در برخی حوزه ها تغییرات مدیریتی انجام پذیرفته؛ ولی بر اساس واقعیات موجود شاهد هستیم بخشی از مدیران قبلی که خیلی از آن ها حتی انگیزه لازم برای خدمت کردن ندارند بر اریکه قدرت استوار هستند. این در حالی است که رئیس جمهور بارها این موضوع را به استانداران ابلاغ کرده اند. چرایی اینکه به دستورات صریح رئیس جمهور عمل نمی شود را باید بررسی و پیگیری کرد.

۵. علی رغم دستور صریح رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها، برخی از نمایندگان به صراحت در این زمینه ورود می کنند و محصول این دخالت غیر قانونی کنار زدن نیروهای انقلابی و ابقای نیروهای غیر همسو با دولت است. سؤال این است که آیا این رویه مورد نظر جنابعالی است؟ که قطعا نیست. از این رو انتظار است که تذکرات لازم به این‌نمایندگان داده شود و مسئولان تکلیف خود را با این دسته از نمایندگان مشخص کنند.

۶. جناب آقای رئیس جمهور، با سپاس به خاطر همه ی خدمات انجام شده، همان طور که مستحضرید استان بوشهر بر بزرگ ترین ثروت خدادادی این مرز و بوم قرار گرفته است، عدالت، منطق و انصاف اقتضا می کند که مردمی که هم صاحب این نعمت های خدادادی هستند و هم از عوارض آن رنج می برند در انتفاع از این سرمایه ها در اولویت باشند. این اولویت شامل اشتغال و خدمات عام المنفعه و درصد قابل قبول از اعتبارات برای رفع محرومیت زدایی است. تاکنون مردم این استان که در خط مقدم مقاومت علیه استعمارگران بوده اند و بهترین فرزندانشان را در این راه فدا کردا اند به این حق قانونی خود به شکل مطلوب دست نیافته اند. از دولت عدالت محور جنابعالی انتظار می رود که در احقاق حقوق مردم این استان پیشگام و پیش قدم باشید.

۸. فضای فرهنگی و اخلاقی موجود در برخی از شهرها خصوصا مراکز استان ها نه در شأن نظام جمهوری اسلامی است و نه در شأن مردم مسلمان و انقلابی‌. انتظار است با تدابیر لازم جلوی ساختارشکنی های موجود گرفته شود تا مردم با امنیت اخلاقی مناسب بتوانند زندگی کنند.

۷. مردم مسلمان و انقلابی ایران مثل همیشه با تمام وجود همواره حافظ نظام جمهوری اسلامی و لبیک گوی مقام معظم رهبری هستند و در این راه آماده هرگونه فداکاری و جانفشانی هستند.

این شورا با رصد عملکرد مسئولان و با هدف تقویت دولت، همواره پیگیر حقوق مردم و مدافع و قدردان همه ی خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر- ۱۱  اسفندماه ۱۴۰۱

کد خبر 622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha