بیانیه کمیته جوانان شورای ائتلاف استان البرز به مناسبت روز جوان

مسئولان جمهوری اسلامی باید مانند دوران جنگ تحمیلی اولویت را به استفاده از نیروی عظیم جوانی برای تبدیل تهدیدها به فرصت، غلبه بر مشکلات موجود، طرح ریزی برای تحقق بیانیه گام دوم قرار بدهند.

سرویس استان‌های شانا - در بیانیه کمیته جوانان شورای ائتلاف البرز آمده است: بسیاری از کشورها جوانان را سرمایه اصلی کشور دانسته و برای استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان در اداره کشور وزارت‌خانه و یا سازمان مستقل تشکیل داده و روزی را هم به نام جوان نامگذاری کرده‌اند. اما در ایران اسلامی و انقلابی با الگوگیری از نقش جوانان در حماسه حسینی، بامسماترین روز سال، ۱۱ شعبان سال‌روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام به‌عنوان روز جوان و الگوی جوان تراز انقلاب نامگذاری شده است.

در حال حاضر کشور ایران در اوج قله جوانی به سر می‌برد و ۳۵درصد جمعیت کشور (حدود یک سوم) را جوانان تشکیل می‌دهند، ولی نکته هشدارگونه اینکه جمعیت کشور با سرعت بالا در حال پیر شدن است و ارکان نظام و قوای کشور و تمامی دستگاه‌ها و نهادها مکلفند در کنار رفع موانع ازدواج و اشتغال جوانان و تشویق به فرزند آوری، راه‌های استفاده مطلوب و حداکثری از جمعیت جوان کشور را در دستور کار خود قرار دهند.   

جوانان از یک‌سو ژنراتور پرقدرت حرکت قطار انقلاب به سمت قله‌ها و اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی و از دیگرسو لکوموتیوران قطار انقلاب هم هستند. تجربه نشان داده هر زمان و در هر کاری که به جوانان کشور اعتماد کردیم و به آنان میدان عمل داده شد (مانند نقش فوق‌العاده جوانان در دفاع مقدس)، شاهد تحول و پیشرفت و آثار معجزه آسای آن حضور بوده ایم.

تجربه حضور جوانان در حماسه عظیم دفاع مقدس شاهدی محکم بر این مدعا است. بی تردید پیروزی در جنگ تحمیلی مرهون حضور حماسی و ایثار و رشادت هزاران جوان مؤمن، انقلابی و باانگیزه است. نگاهی به نقش پررنگ و مؤثر جوانان در عرصه جنگ تحمیلی و آمار شهدای جوان در دفاع مقدس ۸ ساله یادآور ایمان، شجاعت، انگیزه، توانایی و صفات متعالی آنان و بیانگر ظرفیت فوق‌العاده آنان در اداره کشور می باشد. 

جوانان به دلیل شاخصه‌هایی مثل مؤمن و متعهد، دانا و کاردان، غیور، شجاع و دارای روحیه سلحشوری، خستگی ناپذیر، خلاق و دارای ابتکار، ظلم ستیز، پرانگیزه، مسئولیت پذیر، عاشق خدمت، عدالت‌خواه، دارای روحیه جهادی و انقلابی، داوطلب و فداکار، امیدوار و خوش بین به آینده، محقق و اندیشمند، دارای شور و پشتکار جوانی، دارای سرعت عمل و... و ویژگی‌هایی مانند تقوا، تحصیل علم، بصیرت داشتن، نقش آفرینی در عرصه‌های مورد نیاز، ورزش کردن و اهل ورزش بودن که دارند، در همه هفت موضوعی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مطرح کردند مشتمل بر «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»،  «اقتصاد»،  «عدالت و مبارزه با فساد»،  «استقلال و آزادی و عزت ملی»، «روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی»، می‌توانند همان‌گونه که در جنگ تحمیلی ستون اصلی خیمه‌های جنگ بودند، در گام دوم انقلاب نیز ستون اصلی خیمه فرایند مهندسی نظام اسلامی و حکومت جهانی مهدوی باشند.

جوانان مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه کشور هستند که در صورت حضور تأثیرگذار در عرصه‌های نظام مدیریتی کشور شاهد پیشرفت و تحول شگرف در تمام عرصه‌ها خواهیم بود. در واقع بخش اعظم بار گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است  امروز جوانان به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه کشور به دلایل متعدد: تحریم و فشار خارجی و ناکامی‌ها و سوءمدیریت سه دهه گذشته در داخل با انبوهی از مشکلات (اشتغال، ازدواج، مسکن و...) روبه‌رو بوده و دشمن با برنامه ریزی برای تأثیرگذاری بر روحیه و انگیزه جوان ایرانی تلاس می‌کند. 

نتیجه اینکه مسئولان جمهوری اسلامی باید مانند دوران جنگ تحمیلی اولویت را به استفاده از همین نیروی عظیم جوانی برای تبدیل تهدیدها به فرصت، غلبه بر مشکلات موجود، طرح ریزی برای تحقق بیانیه گام دوم قرار بدهند که هر گونه تعلل و کوتاهی در این راه مسیر را برای تحقق اهداف شیطانی دشمن هموار ساخته و موجب از دست رفتن فرصت‌های ناب جوانی می‌گردد.

امید است ما جوانان با پیروی از اهل البیت ع و الگو قرار دادن حضرت علی اکبر ع بتوانیم در راستای گام دوم انقلاب باعث سربلندی و  آبادانی هر چه بیشتر وطن عزیزمان گردیم. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان البرز ضمن تبریک این روز فرخنده سلامتی، بهروزی و موفقیت همه جوانان عزیز و آینده‌ساز کشور و به ویژه استان سرافراز البرز را از درگاه ایزد منان مسالت دارد.

کد خبر 646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha