حجت‌الاسلام آقامیری: دستگاه‌های مسئول در آلودگی هوا از ترس مطالبه‌گری سکوت کرده‌اند

عضو شورای شهر تهران در نودوهشتمین جلسه از دیدارهای مردمی مسجدمحور که در محله مدائن منطقه ۸ برگزار شد، از دستگاه‌های مسئول در امر آلودگی هوا انتقاد کرد و از عملکرد شهرداری تهران در حل آلودگی گزارش داد.

به گزارش شانا، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نود و هشتمین جلسه از نهضت دیدارهای مردمی مسجدمحور به مسائل شهروندان محله مدائن منطقه۸ رسیدگی کرد. آقامیری در این مراسم با بیان اینکه شهرداری تهران به وظایف خود در حوزه آلودگی هوای پایتخت عمل کرده است، گفت: در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست، بیش از ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است؛ اما متاسفانه این سازمان ها خودشان را نشان نمی دهند و حرفی هم در این زمینه نمی زنند تا کسی مطالبه ای از آنها نداشته باشد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف در عین حال از ایجاد بوستان و فضای سبز، مراکز معاینه فنی خودرو و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان وظایف اصلی شهرداری تهران در حوزه هوای پاک یاد کرد و افزود: شهرداری تهران از دوره های گذشته تاکنون به وظیفه خود در قبال تأمین سرانه فضای سبز که استاندارد آن  ۱۵ متر برای هر فرد است عمل کرده و سرانه فعلی فضای سبز پایتخت در حال حاضر به 16.5 متر رسیده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر، همچنین به احداث و تأمین مراکز معاینه فنی به عنوان دومین وظیفه شهرداری در حوزه آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چندین مرکز معاینه فنی در پایتخت فعال است و حتی شهرداری پا فراتر از این گذاشته و معاینه فنی برتر را ایجاد کرده است و به خدمات رسانی به شهر و شهروندان می پردازد.

حجت الاسلام آقامیری همچنین از هدف گذاری تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به ۷۵۰۰ دستگاه تا پایان این دوره خبر داد و افزود: سال گذشته در سند تغییر و تحول ۱۸۸۰ دستگاه اتوبوس از دوره قبلی مدیریت شهری تحویل گرفتیم و طی یکسال این عدد به بیش از  ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران رسیده است و براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است، مقرر شده تا پایان این دوره نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به بیش از ۷۵۰۰ دستگاه به‌منظور استفاده شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی اقدام شود.

حجت‌الاسلام آقامیری: دستگاه‌های مسئول در آلودگی هوا از ترس مطالبه‌گری سکوت کرده‌اند

آقامیری در این جلسه خدمت به مردم، رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مطالبات شهروندان را از اهداف نهضت دیدارهای مردمی برشمرد و بیان داشت: دیدار با مردم در مساجد  به‌ منظور بررسی مشکلات موجود در سطح محلات، از جمله برنامه‌های مورد تأکید در نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور است که به‌صورت مستمر انجام می شود. ملاقات بدون واسطه با شهروندان فرصت ارزشمندی است که راهگشای بسیاری از مسائل شهری می‌شود و می‌توان از از این فرصت، برای خدمت رسانی بیشتر استفاده کرد.

کد خبر 663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha