باید از اختلافات درون جبهه انقلاب پرهیز کنیم/ گسترش تشکیلاتی، حضور بانوان و جوانان در شورا ماموریت سال جدید است/ در سال ۱۴۰۲ آزمون بزرگ انتخابات داریم

دکتر حدادعادل در نشست وبیناری با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سراسر کشور، ماموریت‌های تشکیلات برای سال آینده را اعلام کرد.

سرویس اخبار شانا - دکتر حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در نشست وبیناری با حضور روسا و دبیران شورای ائتلاف در استان‌ها شرکت و تحلیلی از وضعیت کشور و نقش و جایگاه شورای ائتلاف ارائه کردند.

دکتر حدادعادل در ابتدای این نشست مواردی از دستاوردهای نظام در سالی که گذشت را مطرح و مصادیقی از نقش قوای سه گانه در بهبود شرایط و پیشرفت کشور بیان کردند.

ایشان در این زمینه ضمن اشاره به اقدامات در حوزه سیاست خارجی نظیر سفر آیت‌الله رئیسی به چین، توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک و بهبود روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و مواردی نظیر سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران، از اقدامات اجرایی دولت در زمینه افتتاح کلینیک حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین بیمارستان منطقه و همراهی مجلس شورای اسلامی با دولت جهت پیشرفت کشور اشاره کردند.

در بخش دیگری از این نشست، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر نقش و جایگاه شورای ائتلاف در وحدت و انسجام بخشی به نیروهای فعال جبهه انقلاب در سراسر کشور، توصیه‌هایی به مسئولین شورا برای برنامه ریزی در سال آینده داشتند.

توصیه اول رئیس شورای ائتلاف، تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات درون جبهه انقلاب بود. ایشان با تاکید بر اینکه باید برای حفظ و پیشبرد اهداف نظام از اختلافات درونی صرفنظر کنیم گفتند اگر در این موضوع کوتاهی صورت پذیرد چه بسا در میدانی که برد ما در آن قطعی است، اما به دلیل تفرقه بازنده بازی باشیم کمااینکه در گذشته مواردی از این اختلاف را در ذهن داریم.

توصیه دوم دکتر حداد عادل، گسترش و توسعه تشکیلاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سراسر کشور است. ایشان در این خصوص با تاکید بر حضور شورای ائتلاف در شهرستان‌ها و در میان اقشار مختلف نظیر دانشگاهیان، روحانیون، مساجد، محلات و ... اعضای شورا را بر ارتباط گیری هرچه بیشتر با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و امامان جمعه برای کمک به پیشبرد امور انقلاب توصیه کردند.

ایشان در توصیه دیگر خود با اشاره به ضعف جدی در استفاده از بانوان فعال و انقلابی در ساختارهای کشور گفتند ما در این سال‌ها به اندازه‌ای که شایسته بود نتوانستیم در سازماندهی‌های تشکیلاتی از حضور بانوان متدین و انقلابی و متخصص بهره ببریم. بر همین اساس نیز باید هرچه سریعتر این معضل را حل کرده و خانم‌ها را در تصمیم‌گیری‌های سیاسی دخالت داده و مسئولیت بدهیم.

چهارمین توصیه دکتر حداد عادل به مسئولین شورای ائتلاف استان‌ها تاکید بر بکارگیری جوانان در مسئولیت‌های مرتبط با شورای ائتلاف بود. ایشان در این رابطه با اشاره به اینکه باید قدردان و قدرشناس پیشکسوتان جریان انقلاب باشیم گفتند: باید از توان و انرژی نسل جوان در پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنیم و فرصت رشد برای آن‌ها فراهم کنیم.

دکتر حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم و آزمون بزرگ انتخابات ۱۴۰۲ دو ماموریت کلی را برای اعضای شورا معین کردند که باید با استفاده از فرصت جهاد تبیین و ارتباط گیری با مردم، میزان مشارکت در انتخابات را بالا برد و دوم باید مردم را به حضور آگاهانه و انتخاب صحیح نامزدها توصیه کرد.

ایشان با اشاره به فعال شدن کارگروه نظارت و ارزیابی شورای ائتلاف برای پایش عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با حمایت شورای ائتلاف وارد خانه ملت شده بودند، از برنامه شورا برای هماهنگی با استان‌ها برای نظارت جامع‌تر بر عملکرد منتخبین مجلس خبر داد.

رئیس شورای ائتلاف در پایان با اشاره به این موضوع که ممکن است در مواردی انتقاداتی نیز به دولت یا مجلس داشته باشیم اما باید دقت کنیم این انتقاد سازنده باشد و به پیشرفت کشور کمک کند و در ثانی خودمان نیز برای کمک به ارکان نظام برای حل مشکلات برجای مانده از گذشته کمک کنیم.

صوت و متن کامل سخنان دکتر حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست وبیناری با اعضای شورا در سراسر کشور به شرح زیر است:

به دوستان عزیزی که در استان ها بیننده این برنامه هستند سلام عرض میکنم و تشکر میکنم از اهتمامی که نسبت به مسائل انقلاب دارند، پیشاپیش سال نو و ماه مبارک رمضان را خدمت خواهران و برادران گرامی تبریک می‌گویم، امیدوارم همانطور که در دعای تحویل سال می‌خوانیم ان شاالله این تحویل سال مقدمه ای برای تحویل حال ما به حال نیکو تر باشد.

بنده بسیار مشتاقم که با سفر به استان ها حضورا دیدار کنم با خواهران و برادران گرامی و از نزدیک با آنها گفتگو کنم، اما خب همه ما، مسئولیت هایی داریم، از جمله بنده کمترین، در تهران گرفتاری هایی است که مانع از سفر می شود، بعضی وقت ها نیز شرایط کشور طوری می شود که آنهم مزید بر علت می شود، آنطوری که ما دلمان میخواسته است، نتوانسته ایم در خدمت شما باشیم، من وظیفه دارم از زحمات یکایک شما تشکر کنم، بنده میدانم شما با انواع مشکلات روبه رو هستید، بنده از مشکلات شما در اداره شورای های ائتلاف شهرستان ها و استان ها، بی خبر نیستم، ولو به طور کلی، آقای داوری، دبیر محترم شورا، آقای قدیمی معاونت امور استانهای شورای ائتلاف گزارش هایی از مشکلات شما مطرح می کنند، من با آگاهی از آن دشواری ها وظیفه دارم از شما تشکر کنم، البته تشکر اصلی و شکر اصلی را خداوند می کند و خداوند شاکر علیم است، هم میداند شما چه می کنید، هم قدرشناس زحمات شماست، ان شاالله که خداوند به همه شما پاداشی در خوره سعی و تلاش شما، پاداش شایسته اخروی عنایت کند.

در این فرصت پایان سال،‌ مناسب است که یک مروری بر امور بکنیم و درباره مسائل کلی کشور و وظایف خودمان در شورای ائتلاف، یک صحبتی داشته باشیم، خب توجه دارید که با انتخابات سال ۱۳۹۸ در مجلس و انتخابات ۱۴۰۰ در ریاست جمهوری و شورا ها، یک همسوئی و هماهنگی اگر نگوییم بی نظیر، هماهنگی کم نظیری در عرصه انقلاب میان نیروهای مسئول و قوای سه گانه بوجود آمد،‌ این نعمت بزرگی است که ما باید قدر دان آن باشیم.

این اتفاق، حاصل تلاش خیلی از دوستان و همه شما در استان ها بوده و هست، به همین اندازه که این اتفاق مبارک است، دشمنان انقلاب را هم عصبانی و حساس تر کرده و مواضع آنها سخت شده است، راس این دشمنی ها که آمریکا است، با تحریم سعی در بی ثباتی اقتصادی میکند که خودش بستر انواع مفاسد و نارضایتی ها است که مطلع هستید و بعد هم با انواع روش ها، با استفاده از شبکه فضای مجازی، با جنگ روانی، جنگ نرم، شما می بینید که چه می کنند که نمونه بارز آن، اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ بود، این وقایع از یک سو، از آن جهت که واکنشی است در برابر پیروزی ملت و مقاومت ملت و تداوم راه انقلاب، قابل فهم است و از سوی دیگر نشانه عصبانیت و نارحتی دشمن است از اینکه با همه تحریم ها از اول انقلاب و تحریم های فلج کننده از آغاز دهه نود، باز می بینند که کشور بالاخره اداره میشود، ولو با مشکلات و مردم هم در صحنه هستند، اینها برای کسانی که ماهیت انقلاب اسلامی را خوب شناخته باشند و از اهمیت تاثیر آن در آینده جهان و جهان اسلام و ملت ها باخبر باشند،‌ قابل فهم است.

یعنی این واکنش هایی که دشمنان نشان میدهند، قابل فهم و قابل پیش بینی است، اما آنچه که اهمیت دارد، این است که حتی در مقابل این اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ هم، ملت ایران،‌ انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب، نظام و دولت، باز موفق بیرون آمدند از این امتحان و به سلامت عبور کردند، من نمیخواهم بگویم که همه مسائل حل شده است، اما میخواهم بگویم آنچه که دشمن میخواست به آن نرسیده است، جمع بندی دشمنان این بود و گزارش های اطلاعاتی که به آنها داده بودند این بود که اگر شما یک جرقه ای بزنید، و صد نفر یا دویست نفر را به خیابان بیاورید و شعارهای هنجار شکنانه دهید، مردم فوج فوج به شما می پیوندند و یک انقلاب جدیدی راه می افتد، خب این اتفاق نیفتاد، علی رغم نارضایتی مردم از مشکلات اقتصادی، سه ماه تمام به خیابان آمدند، آنچه میتوانستند خشونت به خرج دادند، کشته سازی کردند، فحاشی کردند، هنجار شکنی کردند، رسانه های بیگانه از ماهواره ها، از شبکه های اجتماعی، آنچه که میتوانستند، فضاسازی کردند، اما جمعیتی که میخواستند حاصل نشد،‌ یک صدم هم حاصل نشد و مردم تشخیص درست دادند، یعنی این داستان اغتشاشات پاییز، با همه خسارت هایی که داشت، الحمدالله جمع شد و کشور از حالت امنیتی خارج شد، اگر چه دشمن از دشمنی منصرف نشده است، نمونه اش همین قضایای مسمویت در مدارس و مدارس دخترانه و صحبت هایی که حول آن میشود و حتی وزاری خارجه کشورهای غربی درباره آن صحبت می کنند را شما می بینید.

در همین پاییز ۱۴۰۱ ، راهپیمایی ۱۳ آبان را داشتیم، در ۲۲ بهمن هم شما شاهد بودید که مردم با چه شور و شوقی و با چه عظمتی در راهپیمایی حاضر شدند. در تهران براورد جمعیت این بوده است که نسبت به سال ۹۸، مردم سی درصد بیشتر شرکت کرده اند، در مشهد براورد این بوده است که پنجاه درصد بیشتر شرکت کرده اند، مجموع این وقایع را که کنار هم بگذاریم، اینها، پیام داشته است برای دشمن، مردم با حضور در ۲۲ بهمن، پیام دادند به دشمن که مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که ما داریم، باعث نمی شود که ما راه را گم کنیم و باعث شود شما دوباره در ایران بتوانید مانند ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یک کودتایی کنید و دوباره مزدوران خودتان را بر این کشور حاکم کنید، این اتفاق رخ نخواهد داد.

خب شما حالا ملاحظه کنید، در عین حال که دستگاه های مختلف رسانه ای این طور القا میکردند و میکنند که ایران منزوی شده و سعی میکردند سازمان های جهانی و رسانه ها را همسو کنند که چنین فکری را القا کند، شما ملاحظه می کنید که هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی فعال است، ما شاهد سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور محترم به روسیه بودیم، بعد از آن سفر ایشان به چین برای اجرای سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله، شما سم پاشی های مخالفان را هم شاهد بودید که تا ایران یک گامی مثبت در جهت همکاری با روسیه و چین بر میداشت، چه غوغایی یک عده در داخل، یک عده ای در خارج و فضای مجازی که ایران را به چین فروختند، به روسیه فروختند، ما که موهای سرمان را در انقلاب سفید کرده ایم و دنبال رو قافله انقلاب بوده ایم، از اول انقلاب هم یادمان است، در دولت موقت هم، یک عده هر وقت صحبت مرگ بر آمریکا می‌شد، برای اینکه آمریکا را تطهیر کنند و از تیررس ملت دور کنند، شعار مرگ بر شوروی یا مرگ بر روسیه می دادند، این حرف جدیدی نیست که یک عده ای مایل نیستند ایران در ارتباط با کشورهای خارج از بلوک غرب و نفوذ دنیای غرب، یک گشایشی پیدا کند، هر وقت می بینند که امیدی دارد پیدا می شود، فضا سازی هم می کنند، اما دولت الحمدالله در سیاست خارجی خودش، در عین حال که مذاکرات مربوط به رفع تحریم ها و برجام و اینها را با متانت دنبال کرده است، توجه انحصاری به کشورهای اروپایی یا آمریکا نداشته است.

این یکی از مشکلات ما در دولت گذشته بود که در واقع این نوع تحرکاتی که دولت فعلی دارد،‌ در گذشته به این صورت نبود، خب این سفر به چین و ادامه دادن به مذاکرات با عربستان برای تنش زدایی در منطقه بالاخره در همین روزهای اخیر منجر به یک توافق اصولی با عربستان شد برای برقراری مجدد روابط، این معنای مهمی دارد وپیامد های مهمی. ما قطعا درآینده باید شاهد بهبود روابط با سایر کشورهای خلیج فارس باشیم و شاهد ثباتی در منطقه باشیم و این برای همه کشورها از جمله کشور ما مفید است، منتها نباید فراموش کنیم آنچه که این تحرکات را به نتیجه رسانده و این توافقات را اجرا کرده است، حضور مردم بوده است،‌ یعنی عدم حضور مردم در تظاهراتی که میخواستند و حضور مردم درراهپیمایی ها و اجتماعاتی که دشمنان نمیخواستند، مانند ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن، شما مطمئن باشید که اتفاقاتی که در کشور ما رقم خورده است در این ماه های اخیر، یکی توانایی نظام برای خاتمه دادن به اغتشاشات و جلوگیری از به تعطیلی کشاندن دانشگاه ها و یا مدارس و بازگشت اوضاع به حالت عادی، این خودش یک پیروزی مهمی بوده است، بر خلاف همه خوش بینی ها و محاسباتی که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی داشتند.

سپس عفو رهبری در ۲۲ بهمن که بسیاری از کسانی که تحت تاثیر هیجانات،‌ احساسات و اشتباهات مرتکب خطا شده بودند، عفو رهبری سبب شد که به دامن خانواده هایشان برگشتند و یک آرامشی ایجاد شد که مهم بود و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و درکل در منطقه، قدرت مقاومت، همه اینها باعث شد که ایران در پایان سال ۱۴۰۱ در سر میز مذاکره،‌ دست برنده داشته باشد، یعنی ناکامی دشمن در توطئه ها باعث شد که به ایران به عنوان یک قدرت واقعی و یک واقعیت اعتراف کنند و درواقع کار روی روال مذاکره و توافق بیفتد،‌ حتی سفر آقای گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی اتمی و مصاحبه هایی که در تهران و وین کرد و اینکه اجلاس اخیر حکام در وین برخلاف اجلاس های قبل دیگر بیانیه ای در محکومیت ایران نداد، همه اینها موثر و مفید بوده است و آثارش هم در قیمت دلار و ایجاد ثبات، امید و خوش بینی مشاهده کرده اید.

دولت در این یک سال و نیم اخیر، با همه گرفتاری هایی که داشته است، تلاش های بسیار مفیدی کرده است، من اگر بخواهم به بعضی از آنها اشاره کنم، میتوانم به افتتاح طرح انتقال آب سد به دریاچه ارومیه اشاره کنم که کار بزرگی بوده است و از ابتدای دولت آقای رئیسی، یک کار نفس گیر مستمری برای تکمیل آن تونل انجام شد و مهندسان و کارگران در این اواخر، شاید نزدیک به ۹ ماه، در سه نوبت بیست و چهار ساعت کار می‌کردند تا اینکه الحمدالله توانستد آن طرح را ایجاد کنند و آب را به دریاچه ارومیه برسانند که این آثارش از نظر زیست محیطی در آذربایجان غربی و شمال غربی ایران کاملا محسوس است. بلافاصله بعد ازآن، اقای رئیسی به سفر به بوشهر، یک مرحله ای از چهارده مرحله آخرین مرحله را در عسلویه افتتاح کردند، پالایشگاه بزرگ تمام ایرانی را که خب شما ملاحظه کردید، حداقل روزنامه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید میکند این مجموعه که چقدر در رشد کشور موثر است.

مجددا هفته بعد از آن ما در تهران شاهد بودیم که کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) را رئیس جمهوری محترم افتتاح کردند،‌۱۰۸ هزار متر مربع زیر بنا دارد این بیمارستان و این بیمارستان تعلق به همه کشور دارد، مجددا ما درطول این یک سال و نیم اخیر شاهد موفقیت دولت آقای رئیسی و وزارت نیرو بوده ایم در آب رسانی به شهرها و استان ها،‌ همه شما شاهدید که مشکل آب در همه دولت ها بوده است، بنده خودم شاهد بوده ام که چگونه مردم یکی ازمهم ترین مطالباتشان حل مشکلات آب و فاضلاب بوده است، در خوزستان که پر آب ترین استان کشور است، مردم آبادان، اهواز و جاهای دیگر همیشه مشکلات آب داشتند، هنوز هم شاید این مشکلات کامل برطرف نشده باشد،‌ حالا شما ببینید، در همین دولت، در شهرهایی مانند همدان، سنندج، چهار مهال و بختیاری، بوشهر که با مشکل کم آبی مواجه بودند، دولت طرح های کلان با هزینه های چند هزار میلیاردی در آب رسانی افتتاح کرده است و مجموع این فعالیت های داخلی، مجموع فعالیت های بین المللی، در کنار اینها، اجرایی شدن یک طرح هایی مانند رتبه بندی معلمان،‌ که سال های سال، از وقتی که بنده در مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات بودم، از مجلس نهم، این مطرح بوده است، بالاخره دراین دولت اجرا شده است یا مثلا طرح تسهیل کسب و کار که همه شاهد هستید چقدر این دیوان سالاری ملال آور باعث کندی کاری اقتصادی می شود که هرکسی یک جوازی میخواهد، شش ماه، یک سال باید دوندگی کند،‌ در این دولت تلاش شده است که این کار هوشمند شود و دیگر از دخالت نیروی انسانی خارج شود، تسهیل شود، دولت این را کلید زده است، یا موفقیت های دولت در جلوگیری از فرار مالیاتی، بالاخره با همه مشکلاتی که دولت از نظر اقتصادی دارد،‌ باهمه دست های آلوده آشکار و پنهانی که درقضیه ارز است، دولت سعی کرده است یک مقداری از این تنش های اقتصادی کم کند وچشم انداز هم روشن است و درعین حال این طرح های عمرانی و خدماتی را هم که من به بعضی از آنها اشاره کردم، شما شاهد بودید، برنامه های بیشتری نیز دارند.

مجلس هم در کنار دولت است، اگر چه ممکن است یک نماینده ای یا ده نماینده در بین ۲۹۰ نماینده باشند که بنده و شما به موضع گیری هایشان انتقاد داشته باشیم، یا حتی یک جاهایی مثلا دولت یک نظری داشته باشد، مجلس یک نظری داشته باشد، اما دو قوه باهم کار میکنند، قوه قضائیه هم درکنار این دو قوه که خب درهمین قضایای اغتشاشات، قوه قضائیه هم خیلی با تدبیر عمل کرده است و آن عفوی که شما شاهد بودید، نتیجه برنامه ریزی های قوه قضائیه بوده است.

بنده قصدم این نیست که بگویم همه معصوم هستند و همه چیز خوب است و هیچ اشکالی وجود ندارد و ما هم کارهایمان تمام شده است و برویم در خانه استراحت کنیم، همچین چیزی نمی خواهم بگویم، ممکن است خود من هم در کار دولت، مجلس یک حرف هایی و انتقادهایی داشته باشم، اما من میخواهم این را عرض کنم که مشکلات موردی نباید سبب شود ما راهمان را درانقلاب خدایی نکرده گم کنیم و دچار یاس و ناامیدی شویم.

من دقت کرده ام، در سخنرانی هایی که مقام معظم رهبری در شش ماه اخیر داشته اند، یعنی از بعد از قضایای آخر شهریور امسال تا امروز، دو تا کلید واژه است که در صحبت های رهبری مدام تکرار شده است و نشان دهند نظر رهبری برای اداره کشور است، ایشان همواره همگان را به دوچیز دعوت میکنند، یکی امید، یکی وحدت و توجه دارند که دشمن میخواهد مردم را ناامید کنند که خودتان شاهد هستید چه حرف هایی میزنند، چه کارهایی میکنند، و دوم میخواهد تفرقه ایجاد کند، حالا هر روزی به یک بهانه ای یک عده را درمقابل عده دیگری قرار می دهد. حالا در چنین شرایطی، وظایف ما چیست در این شورای ائتلاف؟

من اولا باید خدا را شکر کنم، از اینکه به ما توفیق داد تحت عنوان شورای ائتلاف در عرصه سیاسی، یک کارکی بکنیم، حالا نمی گویم کاری بکنیم، ما که نمیتوانیم به کار خودمان امیدوار باشیم، ما باید به فضل الهی امیدوار باشیم، اما الحمدالله اعتمادی به این شورای ائتلاف دارند، این وظایف مارا سنگین میکند.

ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری، مواجه شدیم با اینکه نیروهای ما درمرکز، در دبیرخانه جذب مسئولیت ها شدند، چاره ای هم نبود، خیلی ازاعضای شورا یا در مجلس مشغول کار شدند، یا در شوراها انتخاب شدند، یا رفتند به دولت، جناب آقای سروری که دبیر محترم شورای ائتلاف بودند، هم در شورای شهر تهران مسئولیت سنگینی بر عهده داشتند، هم رئیس شورای عالی استانهای سراسر کشور شدند، خب طبعا ما اینجا مشکل داشتیم و همچنین دوستان دیگر.

از جناب آقای داوری خواهش کردیم و ایشان تشریف آوردند و جایگزین آقای سروری شدند. خب ایشان در چند ماه اخیر با فرصت بیشتری که دارند، توانسته اند یک تحرک قابل قبولی درشورای ائتلاف، در مرکز و استانها ایجاد کنند و این سیر تحولی ادامه پیدا خواهد کرد، نیروهای جدیدی هم به شورای مرکزی اضافه شدند و هم درمسئولیت های مختلف قرار گرفتند، خود شماهم کم وبیش اگر شش ماه گذشته را با قبل مقایسه کنید، تصدیق خواهد کرد که مشکلات شما اگرچه هنوز کامل حل نشده باشد، ولی کمتر شده است.

حالا ما در سال ۱۴۰۲ یک آزمون بزرگی داریم و آن انتخابات مجلس دوازدهم است در اسفند ۱۴۰۲ که برای ما مهم است، حساس است و باید خودمان را آماده کنیم.

خب ما باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی، لوازم پیروزی چیست؟ من میخواهم خیلی سریع، فهرست وار به این لوازم اشاره کنم.

باز الهام می گیرم از سخنان مقام معظم رهبری و رهنمود های ایشان، مهم ترین مسئله برای ما حفظ وحدت است، بنده باز عرض میکنم، تاکید میکنم، شورای ائتلاف یک حزبی نیست در عرض بقیه احزاب، ما بنایمان این نیست که احزاب را نفی کنیم، با جریان های انقلابی با تشکل های انقلابی رقابت کنیم، همچین بنایی نداریم، هنر ما باید این باشد که در این شرایطی که همه دشمنان برای درهم کوبیدن انقلاب متحد شده اند، ما همه دوستان را متحد کنیم، اختلاف بین ما و دوستانمان، بیشتر از اختلاف های بین دشمنان ما نیست، ولی شما ببینید چه گونه برای براندازی اختلاف هایشان را کنار گذاشته اند، ما برای حفظ نظام نمی توانیم صرف نظر کنیم از اختلافاتمان و به یک جمع بندی واحد برسیم؟ بنده جمع بندی ام این است که اولین قدم و مهم ترین قدم برای موفقیت در عرصه سیاست وپشتیبانی از انقلاب حفظ وحدت است وهمینطوراز همه دوستان خواهش میکنم سر مسائل جزئی و کم اهمیت به وحدت صدمه نزنند و همیشه هر کدام از ما فکر کنیم اگر بر سر سلیقه های خودمان اصرار کنیم و یک رفتاری در پیش بگیریم که این شورای ائتلاف تضعیف شود و تفرقه ایجاد شود، آیا به آن نتایج راضی هستیم؟ آیا بهتر خواهد شد؟ ما در سال های گذشته دیده ایم،‌ خیلی وقت ها همین نیروهای انقلابی، نیروهای متدین، در اثر تفرقه، به قول ورزشکارها و فوتبالیست ها، بازی برده را باختند، یعنی دریک جایی هم که رای هم داشتند، هفت فهرست انتخاباتی دادیم، طرف مقابل ما یک فهرست داده است، ما باختیم اما همه آنها پیروز شده اند.

نکته مهم دیگر گسترش تشکیلاتی است، ما باید حضور داشته باشیم در شهرستان ها، شهرهای کوچک، شهرهای بزرگ، در مراکز استانها، در محلات، با مساجد باید در ارتباط باشیم، با روحانیون درارتباط باشیم، از رهنمودهای روحانیون بزرگ و محترم،‌ مخصوصا نمایندگان محترم ولی فقیه در استانها، امام جمعه استانها، شهرها باید استفاده کنیم و هرگز و هرگز نباید رفتاری داشته باشیم، معنای آن اختلاف ما با جامعه روحانیت مبارز و روحانیت انقلابی باشد، اینها همه از لوازم وحدت و کار تشکیلاتی.

بنده تاکید می کنم مسئله حضور بانوان را. در یک جمله عرض کنم، بنده یکی ازضعف های فعلی خودمان را این میدانم که به اندازه کافی ما در سازماندهی سیاسی به بانوان متدین و انقلابی موفق نبوده ایم، من به هر استانی که سفر می کنم، تاکید می کنم بر اینکه در کار خانوم ها سرمایه گذاری کنید، خانوم ها را فقط برای راهپیمایی های توده وار نخواهید، به آنها مسئولیت بدهید، در تصمیم گیری سیاسی دخالت بدهید، مخصوصا آنها را برای شکل دادن و ایجاد تشکل و تشکیلات در بین خانوم ها فعال کنید، همینطور جوان گرایی را، بنده خودم جوان نیستم و میدانم که ما باید قدرشناس کسانی باشیم که سال های سال عمر خودشان را در این انقلاب صرف کرده اند، ما نباید جنگ پیر و جوان در انقلاب راه بیندازیم،‌ ولی وقتی در بعضی از استانها میروم و در شورای ائتلاف شرکت میکنم، می بینیم جوان در بین دوستان ما انگشت شما و کم است، من این را ضعف میدانم،‌ مجددا تاکید میکنم،‌ حضور جوانان خیلی مهم است، حضور بانوان خیلی مهم است، انسجام بخشی به نیروهای انقلاب خیلی مهم است و مسئله جهاد تبیین که رهبری روی آن تاکید کرده اند مهم است.

ما درشورای ائتلاف هفته ای نیست که برای شما نوشته و تحلیلی از اوضاع داخلی و بین المللی نفرستیم، الحمدالله ما درشورای ائتلاف توانسته ایم هم دربخش تهیه بیانیه ها و تحلیل مسائل، مدیریت جدیدی را بوجود بیاوریم که به صورت مستمر تحلیل های سیاسی برای استان ها و استان ها به نوبه خودشان برای شهرستان ها ارسال کنند،‌ همینطور توانسته ایم یک واحد فعال اعزام سخنران ایجاد کنیم که آثارش را کم وبیش در دو سه ما اخیر دیده اید که به بسیاری از استان ها سخنران اعزام شده است و حتی برنامه این است که خوده استان ها صاحب سخنران شوند و این جهاد تبیین را انجام دهند، این سازماندهی و شبکه سازی بسیار مهم است،‌ تشویق مردم، مشارکت و حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات خیلی مهم است و ما باید بدانیم که در انتخابات سال ۱۴۰۲ ما در مقام پاسخگو باید باشیم و لازم است که درعین حال به ضعف های دولت، مجلس و بیشتر از همه به ضعف های خودمان، به عنوان شورای ائتلاف آگاه باشیم و اقرار کنیم،‌ اعتراف کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم،‌ در عین حال ما باید بدانیم که یک گفتمانی را باید انتخاب کنیم که در این گفتمان ما در مقام پاسخگو بتوانیم مردم را قانع کنیم و شاهد مشارکت قابل قبول مردم پای صندوق های رای باشیم.

بنده میدانم در شوراهای ائتلاف بعضا اینجا و آنجا گله مندی هایی است از اینکه دولت از وجود نیروهای انقلابی، نیروهایی که در انتخابات زحمت کشیدند،‌ آنچنان که باید استفاده نمی کند،‌ ممکن است یک جاهایی به حق باشد، اما خواهران و برادران،‌ حالا گیرم آمدیم در یک استانی،‌ مثل بنده ای که ممکن است یک کاری از دستش بر بیاید،‌ حالا در این یک سال و نیم مسئولیتی نپذیرفته ام،‌ این جور امور،‌ ولو اینکه حق هم با ما باشد، ولو اینکه یک مسئولی هم یک جایی هم غفلت کرده باشد،‌ اینها نباید سبب شود که جای اصل و فرع را باهم عوض کنیم،‌ ما باید به این دولت کمک کنیم،‌ ولو اینکه میدانیم یک مسئولی در دولت،‌ یک جایی هم اشتباه کند،‌ اما کمک به دولت،‌ کمک به مجلس،‌ حفظ اعتبار اینها،‌ حفظ اعتبار نهادهای نظام،‌ خدمت بی منت به مردم،‌ از وظایف و لوازم کار ما است.

ما در شورای ائتلاف،‌ همانطور که عرض کردم،‌ واحد اعزام سخنران را با مسئولیت آقای رئوفی شکل دادیم،‌ واحد دیگر که صدور تحلیل ها و ارسال تحلیل ها است، با مسئولیت آقای رشوند شکل دادیم،‌ جناب آقای داوری بر همه این فعالیت ها نظارت دارند،‌ معاونت کانون ها واقشار را شکل دادیم،‌ جناب آقای دکتر ریاض این مسئولیت را برعهده دارند.

یک کار بزرگ هم در چند ماه گذشته انجام دادیم و آن آمادگی برای اجرای یک نظارت فراگیر و جامع بر نمایندگان فعلی مجلس و اعضاهای فعلی شوراهای شهر است که ما میخواهیم درشش ماه اول سال، ان شاالله با کمک خود شوراهای ائتلاف استان ها ارزیابی دقیقی از وضعیت نمایندگان داشته باشیم، این ارزیابی باید منصفانه باشد،‌ عادلانه باشد و باید واقع بینانه باشد که حق کسی هم ضایع شود، اما در عین حال ما بتوانیم به کسی که در این مجلس بوده و بخواهد در مجلس بعدی هم باشد،‌ بگوییم ارزیابی شورای ائتلاف از عملکرد شما این است،‌ حالا یا مثبت است یا خدای نکرده منفی. این هم یک کار بزرگ دیگری است که ما در نظر داریم.

بنده مایل هستم صحبت های شما را بشونم و قبل از اینکه عرایضم را خاتمه دهم،‌ به یکی دو نکته دیگر در شورای ائتلاف اشاره می کنم، یکی اینکه بخش رسانه ما فعال شده است، آقای عرب مسئول بخش رسانه هستند،‌ شما این سایت شورای ائتلاف را مشاهده می کنید، بنده هم گاهی مراجعه می کنم، می بینید که نشاط خوبی پیدا کرده و جاذبه خوبی پیدا کرده است،‌ تعداد خبرهای جدیدی که هر روز از سراسر کشور در این سایت درج می شود، خیلی بالا است،‌ بنده اصرار و تاکید دارم که دوستان با این سایت کار کنند و این مراجعه و بیننده بیشتری پیدا کند.

شورای ائتلاف سعی کرده است در بزنگاه ها و در هر موقعیت مناسبی درشبکه های مجازی حضور داشته باشد،‌ ما برای تامین آن هدف وحدت هم،‌ بخش احزاب را فعال تر کرده ایم و امیدوارم که بتوانیم با یک آمادگی لازمی در این سال جدید خودمان را نزدیک کنیم به انتخابات و از آن آزمون هم ان شاالله موفق بیرون بیاییم.

کد خبر 704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوروزی نژاد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    2 1
    باسلام وتشکر از ارسال مطالب، و بیان مطالب کلیدی ومطلوب دکترحداد عادل ، لازم است شوراي ائتلاف شهرستان ها زودتر شکل جدی تری گرفته ،جلسات تشکیل روشنگري وتبیین واهداف شورای ائتلاف کشور ارائه شود تشکراز زحمات دکتر فروردین، حاج آقاروزی طلب ودکتر طاهری ،سپاسگزارم، نوروزی نژاد، بیضا
  • اکبر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام وخسته نباشید به همه عزیزانی که در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می کنند،اگر دلار تک نرخی شد وهر دلار به 15000تومان وبازار واقتصاد به ثبات نسبی رسیدقطعا برد با نیروهای انقلاب است،در غیر این صورت خیلی امیدوار نباشید،ما تلاش خودمان را می کنیم .
  • احمد شهبازی از ایلام IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    با تشکر از توجه دکتر حداد عادل از چهره های ارزشمند نیروهای انقلابی جناب دکتر در سخت ترین شرایط شورای اتلاف _ یاران انقلاب _و.... تشکیل دادیم در برابر افراطیون اصلاح طلب و سلطنت طلب و فودال وسرمایه دار و....ایستادیم به امید اینکه روزی دولت انقلابی و مجلس انقلابی روی کار بیایند و نتیجه این شد که دولت انقلاب و نمایندگان مجلس همه نیروهای انقلابی را در ایلام وشاید در کشور منزوی و بی ارزش کردن بنده شخصا بعنوان سربازی کوچک در خدمت نیروهای انقلابی شهرستان خود (هلیلان) با چه روی از نیروهای دلسوزی که توسط دولت مردان کار وکرامت بی ارزش شدن دعوت به همکاری نمایم باور بفرمایید 7دولت قبلی را تجربه کردیم هیچ کدامشان ماننداین دولت نیروهای انقلابی را خوار ننمود ببخشید رک و حقیقت موضوع را بیان نمودم فقط اینو خوب میدانم شیرازه نیروهای انقلابی در ایلام از هم پاشیده است وسلام
  • غلامرضا مسروری IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    توجه به سخنرانی آقای دکتر حداد عادل وعمل به راهنمائی های ایشان وتقید کامل به آن حتما موثر ومفید وکابردی ونتیجه مثبت همراه خواهد داشت انشاءالله
  • فتح اله حسنوند نماینده خرم آباد لرستان دوره هفتم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    بسیار عالی
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    به داد شورای ائتلاف استان قزوین برسید تا شکست نخوردیم