روایت وزیر علوم از سه ویژگی رئیس شهید شورای ائتلاف همدان

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری گفت: شهید سلگی اولین رئیس شورای ائتلاف همدان محور وحدت بود و تمام نیروهای ارزشی و انقلابی را دور هم جمع می‌کرد و برای جوانان احترام خاصی قائل بود و سعه صدر داشت.

سرویس استان‌های شانا - محمد علی زلفی‌گل در سومین سالگرد شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی اولین رئیس شورای ائتلاف استان همدان در آئینی که به همت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان در تالار معلم برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد:  من از سال ۱۳۹۶ ارتباط نزدیکی با شهید سلگی داشتم. بنده خدا را شکر می کنم که انسان‌های بزرگی سر راهم قرار گرفتند و یکی از آن‌ها شهید سلگی بود، خوش‌قلبی و فطرت پاک جزو خصایص او بود  و  در دوران حیاتش واقعا شهیدوار زندگی کرد که شهید شد.

زلفی‌گل در ادامه با اشاره به سجایای اخلاقی حاج‌میرزا تاکید کرد: شهید سلگی اخلاق و انسانیت، مدارا و مروت را معنا می کرد و ویژگی‌های منحصربه فردی داشت، او در عمل ثابت کرد قبل از اینکه قله شهادت را فتح کنیم باید قله‌های معرفت را طی کرده باشیم.

وی گفت: شهید سلگی اولین رئیس شورای ائتلاف همدان محور وحدت بود و تمام نیروهای ارزشی و انقلابی را  دور هم  جمع می‌کرد و برای جوانان احترام خاصی قائل بود و سعه صدر داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم ارج نهادن به جایگاه شهدا خاطر نشان کرد: وظیفه ماست که در دوران زندگی شهدا قدرشان را بدانیم و همان گونه که شهید سلگی محور وحدت بود نگذاریم دو قطبی ایجاد شود و با دانایی جامعه خود را مدیریت کنیم چرا که نیروهای ارزشی و انقلابی باید متحد باشند. 

زلفی گل با بیان اینکه اگر وحدت آسیب یینید نظام آسیب می‌بیند گفت:  حفظ نظام از اوجب واجبات است و رفتار ما باید در  راستای وحدت باشد. 

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت ایران اسلامی کسانی هستند که جانفشانی می کنند و ماه‌ها از خانواده‌ها دور هستند افزود: پروژه های علمی و صنعتی به دست افرادی اجرا می‌شوند که در راه ابادانی تلاش می‌کنند و امروز کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه اتفاقات بزرگی رخ داده و علم و فناوری رشد کرده که قابل مقایسه نیست، روزی پزشکان هندی و بنگلادشی و ...در ایران خدمات می‌دادند اما  امروز برای گردشگری سلامت در کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم و جزو کشورهای برتر دنیا هستیم که این جایگاه مرهون پزشکانی است که زحمت کشیدند.

وزیر علوم با بیان اینکه  نباید داشته‌ها را نادیده بگیریم افزود:  جهاد تبیین باید حس خودباوری را در نسل جوان زنده کند چرا که دشمن تمام توان خود را به کار گرفته که ما نتوانیم به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم.

زلفی‌گل در ادامه با بیان اینکه باید به دنیا بفهمانیم جامعه‌ای که صاحب فرهنگ جهاد و شهادت است اجازه نمی دهد کسی به کیان وناموس او تعدی کند افزود: برخی فرهنگ‌ها را باید جایگزین کنیم و بدانیم بزرگترین سرمایه یک کشور آرمان و فرهنگ آن کشور است و شهدای ما اگر گذشت و ایثار داشتند تحت تاثیر فرهنگی بودند که از معارف ائمه اطهار علیهم‌السلام نشأت گرفته است.

این مقام مسول با اشاره به اینکه باید فرهنگ حاکم بر حیات شهدا را در میان جوانان ترویج کنیم تاکید کرد: فرهنگ زندگی شهدای ما ویژه بود و این‌ها را در رفتار و کردار سردار سلگی عملا دیدیم،خلوص و صداقت در وجود شهدای ما نهادینه بود و  این فرهنگ را باید به جوانان منتقل کنیم و فرهنگ دانایی را گستر ش دهیم،باید به جوانان بگوییم که انسان نادان برده پنهان است و نادانی بردگی پنهان است و زمین و زمان را بر انسان حاکم می‌کند.

وی گفت: جوانان باید بدانند  دانایی انسان را بر زمین و زمان حاکم می کند با علم می‌شوند نادیدنی‌ها را دید،با علم ناشدنی را می توان انجام داد و جاهایی می توان رفت که انسان فکرش را نمی کند،خوشبختانه خانواده‌ها به خوبی قدر علم را می دانند و این فرهنگ دینی و ملی ماست و یقینا به نفع منافع ملی است.

توسعه دانایی و ترویج دانایی‌محوری 

وی با بیان اینکه هدف از گرامیداشت شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: یکی از اصول این فرهنگ  ترویج دانایی محوری است این گرئهمایی‌ها بهترین برای  بازخوانی، بازاندیشی و هم‌اندیشی اهداف نظام است باید به فرزندان ایران اسلامی بگوییم که آزاداندیشی زمینه پیشرفت را برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند.

زلفی‌گل تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم فرهنگ سالم ایجاد کنیم و باور داشته باشیم که فرهنگ سالم از طریق قانون درست نهادینه می‌شود و توسعه با توصیه نمی شود و با قانون ایجاد می‌شود

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ما در اهداف مشکل ندارد بلکه مدیریت باید به بهترین نحو انجام شود و مدیریت عالمانه و عاقلانه بر مسند باشد که در جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی اختیار را در دست ولی‌نعمتان انقلاب یعنی مردم قرار داده است.

گفتنی است سردار حاج میرزا محمد سلگی(متولد نهاوند) فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد پس از سالها درد به دلیل جراحت شیمیایی ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۹ به همرزمان شهیدش پیوست.

او از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

کتاب «آب هرگز نمی میرد» با محوریت خاطرات این رزمنده دلاور و روایت جمعی از رزمندگان گردان حضرت ابوالفضل (ع) به قلم حمید حسام در سالهای گذشته منتشر شد و از رهبر معظم انقلاب هم تقریظ گرفت.

کد خبر 766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha