کد خبر 787
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
افزایش ۲۱۰۰ درصدی نمازگزاران مسجد مقدس جمکران

تعداد نمازگزاران مسجد جمکران از یک میلیون نفر در سال ۸۱ به ۲۱ میلیون نفر در سال ۹۷ رسیده است.

سرویس احزاب شانا - حجت الاسلام رحیمیان در مراسم افطار جمعی از جانبازان و پیشتازان جهاد و شهادت در حسینیه آل یاسین ، با اشاره به آیه ۱۵ سوره فصلت که استکبار را به قوم عاد نسبت داده است، گفت: « فَاسْتَکْبَرُوا فِی الْأَرْضِ » که در این آیه به آن اشاره شده مختص قوم عاد نبوده و در کل تاریخ یک واقعه تکرار شونده است.

وی با بیان اینکه همواره گروهی از نوع بشر استکبار می ورزند و قرآن برای مستکبران بدترین عذاب ها را وعده داده است، گفت: در ادامه همین آیه آمده است که قوم عاد گفتند از ما قوی تر در جهان کیست؟ آنها ندیده و ندانستند که خدایی که آنها را خلق کرده بسیار تواناتراست. اما عذاب مستکبران چیست؟ اگر فردی مثلا در جایگاه صدام بعثی را از حفره ای در زمین بیرون بکشند، این بدترین عذاب برای چنین فردی است و این یک قانون الهی است که مستکبران باید تحقق آن را قطعی بدانند.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه سنت های الهی به منزله احکامی است که خداوند برای خودش وضع کرده و عالم خلقت را با آن اداره می کند، گفت: یکی از سنت های الهی که در قرآن به آن اشاره و تاکید شده که اصل این است و جز این نیست (و لم تجد لسنه الله تبدیلا)، همین است که هر مکر و بدی از ناحیه بدکاران که علیه جریان حق به کار می گیرند، به خودشان باز می گردد. تاریخ هم بارها تحقق این سنت الهی را انعکاس داده است.

وی سپس به سخنان امام خمینی (ره) و پیش بینی های ایشان که بر پایه شناخت بنیانگذار انقلاب اسلامی از سنت های الهی بود پرداخت و گفت: امام راحل که حقیقت قرآن را دریافت کرده بود، در ۲ فرودین ۱۳۶۸ تاکید کرد که انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است.

دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: این عبارت عجیبی است و در آن امام خمینی (ره) رسما آغاز دوران ظهور را همزمان با انقلاب اسلامی اعلام می کند. ایشان همچنین در جای دیگری آن هم پیش از شروع نهضت، فرموده اند که خدا پیروزی ما را تضمین کرده است... ما حکومت اسلامی تشکیل می دهیم و پرچم را به صاحب پرچم می سپاریم.

وی سخنان امام راحل درباره ترسیم آینده را در زمره کرامات و شگفتی های ایشان برشمرد و گفت: معمولا معنای عباراتی از این دست که ایشان فرموده اند، پس از چند دهه آشکار می شود؛ مثل اینکه ایشان فرمودند اگر سپاه نبود، کشور نبود و ما پس از ۴۰ سال معنای آن را فهمیدیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه سخنانش به انطباق مواضع رهبر انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: رهبری نیز مبین و مفسر راه امام است و انطباق مواضع ایشان با امام راحل نه به واسطه آگاهی ایشان درباره کم و کیف دیدگاه های امام، بلکه ناشی از یکسان بودن منبع و خاستگاه تفکر ایشان با امام راحل یعنی قرآن کریم است. هر دو قائل و معتقد به این هستند که خداوند هرگز اجازه سلطه کفار بر مومنان را نخواهد داد (آیه ۱۴۱ سوره نساء) و دشمن ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهودیان و مشرکان هستند (آیه ۸۲ سوره مائده). بنابراین آنچه امام و رهبری گفته اند هم با یکدیگر و هم با مفاهیم قرآنی منطبق است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چند عبارت عجیب دارند و آینده را پیش بینی کرده اند گفت: به عنوان مثال ایشان در جمعی که چند تن از افراد مسن نیز در آن حضور داشتند، با قاطعیت عنوان کردند «ان شا الله همه شما زوال دشمنان بشریت و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید». اگر مبنای قرص و محکمی مثل قرآن نباشد، کسی جرات نمی کند این طور با قطعیت آینده را تصویر کند.

رحیمیان به جنگ شش روزه اسرائیل با چند کشور عربی اشاره کرد و گفت: از آن نمایش قدرت که به شکست ارتش چند کشور عربی و تصرف خاک آنها منجر شد چیزی باقی نمانده و سال ۱۴۰۱ همان اسراییل شکست ناپذیر نتوانست بیشتر از سه روز مقابل جهاد اسلامی مقاومت کند و درخواست آتش بس داد. این ها معجزه الهی است که نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی (ره) درجای دیگری با اطمینان فرموده اند «ما مطمئنا از این مرحله با پیروزی عبور خواهیم کرد، همچنان که در جنگ تحمیلی با پیروزی عبور کردیم؛ صدام به خاک سیاه نشست و به درک اسفل رفت و جمهوری اسلامی شکوفاتر شد. دشمنان ما هم، آنها که علیه ما توطئه می کنند، به درک اسفل خواهند رفت و جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.»

رحیمیان در ادامه به عبارت دیگری از رهبری که ناظر بر پیش بینی آینده است اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده است «بنده می دانم که خدای متعادل اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند». این عبارتی است که رهبری با قطعیت عنوان کرده و حدس و گمان نیست.

دبیر کل جمعیت دفاع از فلسطین با بیان اینکه به برکت انقلاب معجزاتی رخ داده که در آینده این ملت اثرگذار است، افزود: در سال ۸۱ در مجموع فقط یک میلیون نمازگزار در مسجد جمکران حضور پیدا کرده که این میزان در سال ۹۲ به ۱۵ میلیون نفر رسید یعنی ۱۵۰۰ درصد رشد در ۱۰ سال محقق شد. همچنین آمار سال ۹۷ حکایت از حضور ۲۱ میلیون نمازگزار در مسجد جمکران در سال ۹۷ دارد. این روند صعودی یکی از معجزاتی است که منشاء امیدواری ماست.

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه از کوتاهی در حوزه مدیریت فضای مجازی و نیز آموزش و پرورش توسط مسوولان انتقاد کرد و گفت: هر یک روز ولنگاری فضای مجازی برای ما آفت زا بوده و نسل جدید را با خود می برد. باید فریاد بزنیم و مطالبه کنیم که به این وضعیت رسیدگی شود. اکنون دغدغه اصلی دولت مساله اقتصاد است اما معنای اولویت داشتن اقتصاد این نیست که در بقیه عرصه ها فریاد نزنیم و مطالبه گر نباشیم. نباید با سکونت از کنار این وضعیت گذشت.

کد خبر 787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha