بیانیه شورای ائتلاف آذربایجان شرقی در رابطه با مسئله حجاب

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی بهمراه مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان بیانیه ای در رابطه با مسئله حجاب صادر نمودند.

سرویس استان‌های شانا - شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی و مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم مردم شریف ایران اسلامی با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان نظام در یکسال اخیر با محوریت پوشش زنان در راستای روشنگری و مطالبه گری طیف انقلابی در این موضوع مواردی را متذکر می گردد:

بیانیه مهم تبیینی وزارت کشور در مورد حجاب یک اقدام رو به جلو برای تقویت جایگاه دینی نظام مقدس اسلامی بوده و می توان امیدوار به استمرار روشنگری های مستدل دستگاه های دولتی در موضوعات مهم دیگر و تبدیل شدن این بیانیه ها به سند مطالبه گری مردم از حاکمیت بود. 

ائمه جمعه در سراسر کشور همواره در پاسداری از حریم دینداری در جامعه حساسیت داشته اند. امام جمعه محترم و محبوب تبریز حضرت آیه الله آل هاشم در طول چند سال اخیر همواره نسبت به مساله دین و دینداری دغدغه مند بوده و مشخصا در طول یکسال اخیر در صف مقدم مقابله با اباحیگری و تهاجم نرم علیه پوشش دینی بوده اند. بیانات اخیر ایشان در تذکر به مسئولین امر در موضوع حجاب نه تنها روشنگر بوده بلکه باید در تبریز بعنوان یک راهبرد کلان در ترویج حجاب اسلامی دانسته شود.

پوشش دینی برای زنان و مردان یک واجب شرعی است و متمایز کننده سبک زندگی افراد دینی از غیر محسوب می شود. مساله حجاب بانوان ایرانی در تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر مورد طمع نظام استعماری و سرمایه داری بوده و بنوعی نقطه عطف تاریخی علیه دین داری قرار گرفته است.

مهم ترین رکن عملگرایی انقلابی در جمهوری اسلامی اصل شرعی و مترقی امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ بشریت نقشه راه انبیاء الهی و عامل خروج انسان از انفعال در مقابل بی عدالتی و ظلم بوده است.

عریان گرایی در زنان و رویگردان کردن آنها از پوشش دینی در عصر جدید استعماری و استبداد مستکبرین سرمایه سالار بعنوان ابزاری نرم برای استیلای بی عدالتی و ظلم بر جوامع مسلمان بکار گرفته شده است و دو قطبی سازی های منافقین و معاندین داخلی و خارجی از حجاب و مشکلات اقتصادی و معیشتی برای کم کردن عمق فاجعه اخلاقی سیاست های ضد دینی لشکریان شیطانی در غرب و شرق عالم بوده است‌. 

با این تفاصیل جمهوری اسلامی برای مقابله با ترویج بدحجابی و بی حجابی که سپر پیشروی دشمنان توحید و دیانت علیه جامعه دینی ایران عزیز قرار گرفته مخالفت علنی خود با ترویج ابتذال در پوشش زنان را بواسطه وضع قوانین در مساله حجاب اعلام و ابلاغ کرده است اما در این موضوع چند ملاحظه مهم وجود دارد:

۱. مساله پوشش زنان نقطه کانونی همه اهداف استعمار نوین علیه ایران بوده و گسل های اجتماعی حاصل از ترویج بی حجابی و بد حجابی در جامعه محدود به سبک زندگی خصوصی و شخصی نمانده و ابعاد گسترده و ناپیدایی در همه بخش های زیست فردی و اجتماعی داشته است. 

۲. جمهوری اسلامی برای مقابله با روند وسیع و عمیق استبداد مستکبرین جهانی تنهاترین ملجاء حفظ و حراست از حجاب دینی بوده و سد محکمی در مقابل نگاه ابزاری به زن و جنسیت او است.

شورای ائتلاف و مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی ضمن توجه و دقت نظر و لحاظ شروط شرعی نسبت به اجرای اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر و با توجه به تکلیف قانونی کارگزاران نظام مقدس ایران اسلامی مطالبات برحق مردم در موضوع پوشش زنان را بدین شرح متذکر می گردد:

الف) مطالبه مردم از نظام و مشخصا از مسئولین استانی، مقاومت در مقابل جنگ ترکیبی و چند وجهی نظام سرمایه‌داری علیه امر دینی حجاب است. پازل تحقیر شعور اجتماعی بواسطه تحرکات رسانه ای سیاست زده برخی احزاب و گروه های سیاسی داخلی و خارجی علیه موضوع حجاب زنان نباید با انفعال مسئولین مربوطه در جمهوری اسلامی تکمیل شود. هر گونه مسامحه با بی حجابی موجب تقویت جریان معاندین و منافقین برای براندازی نرم و ابزاری برای براندازی سخت در کف خیابان خواهد شد.

ب)اجرای قوانین موضوعه در این ارتباط باید بدون هیچ تساهل و تسامحی پیگیری گردد و تحت نظارت شدید دولتی و نمایندگان آنها در استان آذربایجان شرقی قرار بگیرد.

ج)آموزش عمومی مردم نسبت به انواع تذکرات در قالب اصل امر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت نهادهای تبلیغی و دینی در تبریز و کل استان بالاخص در مدارس و دانشگاه ها و مساجد و هیئات مذهبی مورد توجه قرار گیرد. مسئولین دولتی در استان در این موضوع باید با برنامه ریزی دقیق و هدف مند مقوله پوشش دینی را مقدمه ای برای احیای همه ابعاد اصل شرعی فوق قرار دهد.

کد خبر 789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha