روح‌الامینی: حل مشکلات معیشتی مردم راهبرد اصلی امسال ما است

معاون احزاب و تشکل‌های سیاسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: آقای رئیس جمهور تنها چیزی که در دنیا عوض ندارد، جایگزین ندارد زمان است، زمان را برای تقویت کابینه از دست ندهید.

سرویس اخبار شانا - دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست علنی امروز( چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: آقای رئیس جمهور، هیات وزیران، نمایندگان مردم شریف ایران نامگذاری "مهار تورم و رشد تولید" و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته  باید ۲ دغدغه هر روز ما مسئولان باشد، شعار امسال یک موضوع کلی نیست بلکه هدفی است قابل سنجش و قابل اندازه گیری با شاخص های تعریف شده مشخص که در تمام متون اقتصادی با جدیت و برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی باید آماده گزارش پایان سال با عدد و رقم واضح خدمت مقام معظم رهبری و اثرات ملموس بر سر سفره مردم باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: این راهبرد حکیمانه هم خط مشی ما است برای کارهایی که باید انجام بدهیم و راهبرد ما را در مقابل کارهایی که نباید انجام دهیم مشخص تر و واضح تر کرده است، اگر دغدغه سفره مردم راهبرد اصلی امسال ما است نباید بگذاریم خرده چالش های اجتماعی با واکنش احساسی و اقدامات ناشیانه و راهکارهای بی نتیجه و عجولانه تبدیل به دو قطبی های کاذب، وقت تلف کن و بی پایان شود. نباید با تحجر و تندروی فضای روانی جوانان امیدوار به انقلاب و کشور را به سمت نا امیدی سوق دهیم، در فضایی که دشمن بی رحم و رسانه های فارسی زبان وطن فروش تنها دغدغه شان ساخت دوقطبی های کاذب بین مردم، مسئولین یا آحاد مردم هستند با کلامی نسنجیده این دوقطبی های کاذب را مبادا تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تنها دو قطبی واقعی نظام کارآمدی و ناکارآمدی است، توجه به حاشیه به جای توجه به اصل مشکلات مردم است، تبدیل مشکلات به ابر بحران امنیتی است و فراموش شعار سال. ولایتمداری ما امسال معطوف به توجه ما به دغدغه اصلی ولی فقیه نسجیده می شود، دغدغه اصلی ولی سفره و معیشت مردم است، دغدغه اصلی ولی کاهش تورم است، بزرگ شدن سفره مردم، دغدغه امسال رهبر کاهش قدرت خرید مردم است و سخت تر شدن شرایط اقتصادی مردم اش. این دغدغه برطرف نمی شود مگر آنکه همه با هم کار کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تحقق شعار سال تنها خواست ما از شما است که رهبری معظم در دیدار مسئولان نظام در شب گذشته سرفصل های بسیاری را هم متذکر شدند، این مهم محقق نمی شود مگر با حفظ نقاط قوت کابینه و تقویت شجاعانه و آگاهانه نقاط ضعف کابینه.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور تنها چیزی که در دنیا عوض ندارد، جایگزین ندارد زمان است، زمان را برای تقویت کابینه از دست ندهید. مجلس همانگونه از تقویت تیم اجرایی دولت حمایت می کند پایان سال که وقت گزارش دهی است از آنچه که فکر می کنیم به ما نزدیک تر است. گزارش پایان سال شما حتما نتایجش ابتدا در سفره های مردم بارز می شود پیشنهاد می شود دولت همچون روزهای اخیر در عرصه دیپلماسی به دنبال ایجاد توازن در سیاست خارجی و استمرار روابط با کشورهای منطقه ای و همسایگان را داشته، شاهد رویکرد جذب منافع اقتصادی و ایجاد امنیت برای کشور باشیم چه بسا در توافق با عربستان شاهد دور شدن آمریکا از معادلات منطقه بوده ایم.

وی مطرح کرد: آقایان این انقلاب مدیون ۲۲۰ هزار شهید بسیار والا مقام است هر کسی چهره این انقلاب را تخریب و باور مردم به آن را ضایع کند مدیون این شهیدان آسمانی است و در روز آخر باید جواب آنها و خانواده شان را بدهند این گناه کوچکی نیست، تعارف ها و دعواهای سیاسی را کنار بگذارید اگر می خواهید ایران قوی تر و مقتدر تر از دیروز را رقم بزنید.

روح الامینی بیان کرد: جناب آقای رئیس جمهور در جریان استیضاح وزیر بهداشت در بهمن ماه سال گذشته از طرف شما قول داده شد که تغییرات در این حوزه صورت پذیرد، حوزه سلامت مردم به لحاظ سیاستگذاری و عملیات بسیار نگران کننده است، پیش بینی ما در کمیسیون بهداشت مجلس تشدید مشکلات دارو و تجهیزات برای مردم است نگذارید این مسئله مثل وزیر آموزش و پرورش و مسائل مرتبط به آن به بحران جدی تری بیانجامد تا بخواهیم به نظر دلسوزان این حوزه توجه بفرمایید که قطعا هر روز دیرتر خسارت بیشتری بر نظام سلامت وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: جناب آقای رئیس جمهور لطفا تصمیم قاطع بگیرید و اسیر افتتاحیه های ظاهری ناقص مانند برخی مراکز درمانی که هنوز بعد از افتتاح توان پذیرش بیمار را ندارد به عنوان دستاورد تیم مدیریت ضعیف سلامت نشوید. بحث هایی است در رابطه با نظام ارجاع و پزشکی خانواده که در جلسات آینده دنبال می کنیم.

کد خبر 794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha