شورای ائتلاف لرستان: راه مقابله با توطئه کشف حجاب، روشنگری است

شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان در خصوص عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر و بر رعایت قانون و شئونات اسلامی تاکید کرد.

سرویس استان‌های شانا، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان در مورد عفاف و حجاب بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

 « قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ (30)وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ....(۳۱)»(سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱)

«به مردان مؤمن بگو، چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند،عفت خود را حفظ کنند. این برای آنان پاکیزه‌تر است... و به زنان با ایمان بگو: چشم‌های خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود راـ جز آن مقدار که نمایان است ـ آشکار نکنند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند؛ مگر برای(محارمشان)...» 

امام خامنه‌ای مدظله العالی: 

«در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی» ۱۵فروردین۱۴۰۲

حجاب و جلوگیری از نگاه حرام، وظیفه ای شرعی، قانونی و ضرورتی عقلی، منطقی و الزامی سیاسی،اجتماعی استکه هم برای زن لازم است و هم برای مرد . پس نباید این مسئله مهم را امری دولتی و حاکمیتی تلقی نمود تا به بهانه مخالفت با حاکمیت،این واجب الهی و مسئله مهم قانونی وجه المصالحه قرار گیرد،لذا ترویج بد حجابی و بی حجابی به هر بهانه ای که باشد خطایی بزرگ و گناهی نابخشودنی است. 

بنابراین از طرفی دعوت به حجاب و عفاف و تکریم آن وظیفه شرعی تک تک ما مردم است و نباید بگذاریم این واجب الهی فراموش شود؛ از طرفی دیگر نیز همچنان که کلیه مسئولان در قوای سه گانه وظیفه دارند برای رفاه و معیشت و سلامت مردم تلاش کنند، طبق شرع و قانون وظیفه دارند تا برای سلامت معنوی و روحی و دینی مردم هم تمام مساعی و توان خود را بکار گیرند. 

دشمنان اسلام و ایران با جنگ رسانه ای و بهره برداری از فضای مجازی یله و رها شده ی کشور، تلاش می کنند تا با فریب عده ای از حرمت شکنان جاهل و ناآگاه و بکارگیری مزدوران آگاه و عمال داخلی خود،با ترویج بی حجابی و کشف حجاب، واقعه تلخ اندلس را در ایران اسلامی تکرار کنند. 

 راه مقابله با این هجمه استعماری و توطئه برنامه ریزی شده،روشنگری آحاد مردم و صاحبان فکر و اندیشه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این واجب فراموش شده و نیز قاطعیت مسئولان در عمل به قانون و اجرای حکم شرع مقدس در این زمینه است. 

ما اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان از فرد فرد مردم متدین و امت حزب اللهی دعوت می کنیم تا با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر زبانی، به روشنگری در مورد کشف حجاب، این توطئه استعماری بپردازند.

همچنین از تمام مسئولان کشوری و استانی، بخصوص دولت و نیروی انتظامی و قوه قضائیه مصرانه می خواهیم تا بدون هرگونه مماشات و کوتاهی و اجرای قانون عفاف و حجاب، به وظیفه شرعی و قانونی خود در این زمینه عمل کنند و نگذارند بیش از این احکام الهی و حریم خانواده و سلامت معنوی جوانان این مملکت، بازیچه عده ای فریب خورده و جاهل و یا عامل استعمار قرار گیرد. 

کد خبر 799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha