از لزوم تعادل بین معرفت و محبت اهل بیت تا معرفی کامل نهج‌البلاغه +صوت

ضرورت داشتن شناخت از صحنه سیاسی و بین‌المللی و تحرکات دشمن در مقطع زمانی فعلی، پایان‌بخش سخنرانی حدادعادل در مراسم شب قدر مسجد قبا بود.

سرویس اخبار شانا - دکتر غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم شب بیست‌ویکم ماه رمضان در مسجد قبا با یادآوری سابقۀ حضور و سخنرانی چندده‌ساله‌اش به این مناسبت در مسجد، به اینکه هر سال به تشریح و تفسیر یکی از مهم‌ترین فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) پرداخته است اشاره کرد و موضوع صحبت امسال خود را ارائۀ یک معرفی کامل و دقیق از نهج‌البلاغه اعلام کرد.

وی توضیح داد: «ترجیح می‌دهم در چنین مناسبتی که در مسجد این همه جمعیت هست، خودم و دیگران را با این کتاب عزیز و شریف بیشتر آشنا کنم.»

حدادعادل دربارهٔ علت انتخاب این موضوع گفت: «علت تأکید من این است که به ما آموخته‌اند تشیع بر دو رکن معرفت و محبت استوار است. شیعۀ کامل کسی است که همان اندازه که به اهل بیت محبت دارد، نسبت به آنان معرفت و شناخت نیز داشته باشد. یک کتابی از حضرت علی(ع) به اسم نهج‌البلاغه موجود است، حالا سؤال این است که ما چقدر با این کتاب آشنایی داریم.»

وی در سخنان خود به ذکر توضیحاتی درباره گردآورندهٔ نهج‌البلاغه، ویژگی‌های کلی این اثر ارزشمند، مکان و مقطع زمانی انتشار نهج‌البلاغه و ملاک‌های مؤلف برای برگزیدن مضامین موجود در آن پرداخت.

حدادعادل سپس علت ارزشمندی تعدادی از خطبه‌های موجود در نهج‌البلاغه را توصیف کرده و دلایل خود برای ضرورت مطالعه توسط شیعیان را برشمرد.

وی در بخش‌های متعددی از سخنان خود به تشریح اهمیت معرفت‌افزایی توسط شیعیان پرداخته و پیامدهای فقدان بصیرت در هر برهه‌ای از زمان را توضیح می‌دهد؛ برهمین‌اساس، ضرورت داشتن شناخت از صحنه سیاسی و بین‌المللی و تحرکات دشمن در مقطع زمانی فعلی، پایان‌بخش سخنرانی حدادعادل در مراسم شب قدر مسجد قبا است.

صوت کامل سخنان دکتر حدادعادل را از اینجا دریافت کنید

کد خبر 823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha