سخنرانی استاندار کردستان در ضیافت افطاری شورای ائتلاف استان

استاندار کردستان گفت: تغییر و تحولاتی در حوزه مدیریتی استان با توجه به ارزیابی‌هایی که در یک سال و نیم گذشته انجام شده در استان خواهیم داشت.

سرویس استان‌های شانا - اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم افطاری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در سنندج اظهار داشت: در چنین ایامی در سال گذشته وعده اتمام پروژه انتقال آب سنندج دادیم که انجام شد.

استاندار کردستان گفت: پروژه انتقال آب سنندج کار بزرگ و پیچیده‌ای بود و از لحاظ فنی، مرحله آخر کار که نصب شیرآلات و فشارشکن‌ها بود، می‌توانست که با یک اشتباه کوچک فاجعه‌ای بزرگ به بار آورد که این مرحله که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مرحله کار بود، در مهرماه و آبان و در اوج اغتشاشات و درگیری‌ها انجام شد.

وی عنوان کرد: ۲۰۰ نفر از بهترین متخصصان حوزه آب کشور در آن ایام در سنندج بودند که ما امنیت آنها تضمین کردیم که کار با سه شیفت پیش برود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگی داریم که امسال با همتی که در استان وجود دارد و با کمک دولت انجام خواهیم داد که فرودگاه سقز، سد سیازاخ، سد چراغ ویس سقز، تصفیه‌خانه دیواندره و آغاز عملیات کلان‌پروژه انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند با 4 هزار و 500 میلیارد تومان، راه‌آهن همدان به سنندج از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: یک کار بزرگ در حوزه گردشگری در گردنه صلوات آباد سنندج آغاز کرده‌ایم که محبوبیتی بین مردم دارد و با وجود اینکه هیچ زیرساخت و امکاناتی ندارد اما سال‌های سال است که مردم در روزهای تعطیل و جمعه به آن منطقه می‌روند.

وی یادآور شد: در این محدوده که 3 هزار و 500 هکتار است و چشم‌اندازهای زیبایی دارد، یکی از شرکت‌های قدر کشور در گام اول با ۲۰ میلیون دلار در آن منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند، در چند فاز تعریف شده که امسال دو فاز آن به بهره‌برداری می‌رسد و فضای مناسب تفریحی و در نهایت یک قطب گردشگری در گردنه صلوات‌اباد شکل بگیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی با اکثریت مجمع نمایندگان استان در مجلس وجود دارد، موضوعاتی را در کشور دنبال کرده‌ایم و به دنبال پیگیری کارهای اساسی هستیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: تغییر و تحولاتی در حوزه مدیریتی استان با توجه به ارزیابی‌هایی که در یک سال و نیم گذشته انجام شده در استان خواهیم داشت.

وی گفت: بنا و اهتمام ما برای بوده که همانگونه که مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان سال گذشته به دولت امر فرمودند که از مردمی‌بودن و در میان مردم‌بودن صرفنظر نکنید و مسیر را ادامه بدهید سعی کرده‌ایم این مسیر ادامه پیدا کند و تاکنون که ۱۵ ماه از مسوولیت بنده در استان می‌گذرد ۵۵ سفر به شهرستان‌ها داشته‌ام.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های مختلف مردم، نخبگان و ظرفیت‌های دیگری که در استان وجود دارد برای رشد و ارتقای استان بهره‌ بگیریم.

زارعی‌کوشا از همراهی و همدلی نماینده ولی فقیه در استان و نیروهای انقلاب به ویژه در ایام اغتشاشات قدردانی کرد و افزود: کردستان نقطه اول هدف‌گذاری دشمن بود و تمام تمرکز آنها در منطقه کردی و به ویژه در کردستان متمرکز شدند.

وی ادامه داد: در آن ایام همه اعم از شورای تامین، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نیروهای مردمی و بسیجی گمنام و همراهی مردم، با وجود جوسازی‌های پیچیده و عمیقی که شکل گرفته بود، با ارزیابی که در شورای امنیت انجام شد، کردستان با همه این مسایل با کمترین آسیب‌ها و هزینه‌ها از این مرحله عبور کرد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: عده‌ای در جریان اغتشاشات ساکت بودند، عده‌ای هم با عناوینی با دشمن همراهی کردند و برخی از چهره‌های سیاسی هم در جریان ۸۸ و اغتشاشات سال گذشته رفوزه شدند.

کد خبر 843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha