مساجد را با معماری زیبا و محکم درست کنیم تا مکانی برای تربیت روح و جسم باشد

عضو شورای مرکزی ائتلاف در پنجاه‌ودومین پویش امید و افتخار که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه ۱۹ برگزار شد، اظهار داشت: مساجد را زیبا، ساده و با معماری خوب درست کنیم و مساجد محور همه امورات محلات باشد.

به گزارش شانا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی ائتلاف، در آیین افتتاح پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۹ در قالب پویش امید و افتخار گفت: مساجد باید محور همه امورات مربوط به محلات باشد و این خود برکات بزرگی خواهد داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: اولین کاری که پیامبر خدا انجام داد ساخت مسجد بود و این مسجد را ساده و زیبا ساخت و مکانی برای تعالی روح جسم قرار داد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف در ادامه بیان داشت: در زمان دفاع مقدس تمامی افرادی که باید برای جبهه اعزام می‌شدند از مساجد انجام می‌شد و چه برکاتی این اعزام ها داشت و این برکات را در جبهه های مشاهد کردیم.

وی افزود: شهر دمشق به هزار مسجد معروف است که متاسفانه تهران این گونه نیست که باید در ساخت مسجد در تهران اهتمام جدی داشته باشیم تا عقب افتادگی های که وجود دارد به نحو شایسته ای بر طرف کنیم.

چمران در ادامه با بیان اینکه افتخار معماری ما مساجدی هستند که از گذشته به یادگار مانده است، تأکید کرد: مساجد را با معماری زیبا و محکم درست کنیم تا مکانی برای تربیت روح و جسم آحاد مردم باشد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف در ادامه گفت: در دوره دوم شورا جلسه که با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی داشتیم قرار بر این شد که در شهر تهران ۴۰۰ مسجد ساخته شود که این روند همچنان ادامه دارد و باید در ساخت مساجد زیبا و با معماری ایرانی اسلامی انجام پذیرد.

رئیس شورا در پایان بیان داشت: زمانی که برای بازدید از زلزله شهر بم انجام گرفته شد خرابی های زیادی اتفاق افتاده بود ولی مسجد بم با گنبدهای زیبای خود سر پا بود و این به خاطر معماری خوب و درستی بود که در ساخت مساجد گذشتگان ما انجام می‌ دادند و یکی از افتخارات ما و افتخار معماری ما از صدر اسلام تا کنون ساخت مساجد ما هستند که بازدید کنندگان داخلی و خارجی بی‌شماری از این مساجد انجام‌ می‌دهند.

کد خبر 854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha