نامه رئیس شورای ائتلاف سمنان به رئیس‌جمهور در موضوع بحران آب

در مکاتبه ریاست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان با رییس جمهور محترم، درخواست حل موضوع آب استان سمنان مطرح شده است.

سرویس استان‌های شانا - علیرضا عموزاده ریاست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با ارسال نامه‌ای به ریاست محترم جمهور، از ایشان درخواست نمودند تا با توجه به معضل کمبود آب استان سمنان، نسبت به حل آن در بستر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اقدام نمایند.

در این نامه با اشاره به ظرفیت های استان سمنان در پوشش نیازمندیهای پایتخت و استان های همجوار، مهمترین عامل بازدارنده این ظرفیت ارزشمند را کمبود آب عنوان نموده و خواستار اهتمام مسئولان دولت به انجام مصوبات دولتهای قبل در این خصوص شدند.

عموزاده در این نامه ضمن تشریح وضعیت آبی استان در حوزه صنعت، کشاورزی و سایر حوزه های اقتصادی، وضعیت استان سمنان را در کمبود تامین آب شرب تشریح نموده و با تاکید به تبعات عدم توجه به حل موضوعات آبی استان، وضعیت استان را برای تامین نیازهای اولیه آبی مانند آب شرب در سالهای آتی نگران کننده توصیف نمودند.

ایشان با تشریح موقعیت جغرافیایی استان سمنان و مزیت‌های متعدد منطقه‌ای، مهمترین عامل کندی روند توسعه همه‌جانبه استان را تامین منابع آبی پایدار دانسته و خواستار توجه به این مطالبه فراگیر در استان سمنان شدند.

در این نامه ضمن تشریح وضعیت آب شرب در استان سمنان، خواستار توجه ویژه به طرح‌های آب شرب در شهرستان‌های شاهرود، سمنان و گرمسار شده و ضمن تشریح اقدامات غیرفنی و تنگ‌نظری‌های سیاسی در این بخش، خواستار توجه ویژه به پروژه‌های آبی نیمه‌تمام در استان سمنان شدند.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به چندین پروژه در دست‌اجرای کوتاه‌مدت و بلند مدت در خصوص تامین آب استان سمنان که در دولت قبل نیمه‌کاره رها شده است، هشدار دادند در صورت عدم انجام این پروژه‌ها، استان سمنان در سالهای آینده با بحران جدی مواجه خواهد شد.

درخواست توجه به موضوع حل بحران آبی منطقه در سفر آتی رییس جمهور به استان، ضرورت اهتمام مدیران ملی و استانی به حل بحران موجود و تخصیص بودجه برای به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها، مهمترین درخواست نیروهای انقلابی استان از رئیس جمهور عنوان شده است.

کد خبر 936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha