حضور معاون استان‌های شورای ائتلاف در جلسه شورای مرکزی خراسان رضوی

نورالدین قدیمی با سفر به مشهد مقدس در نشست اعضای شورای مرکزی ائتلاف خراسان رضوی شرکت کرد.

سرویس استان‌های شانا - جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب استان خراسان رضوی با حضور نورالدین قدیمی معاونت امور استانهای شورای ائتلاف برگزار شد.

دراین جلسه ابتدا حمیدرضا ترقی رئیس شورای ائتلاف استان ضمن معارفه اعضای موسس و معاونین و اعضای این شورا گفت: هیئت موسس و شورای مرکزی ائتلاف براساس ساختار جدید ابلاغی ترمیم و اصلاح شده،معاونین، هماهنگی احزاب سیاسی ،شهرستانها،اموزش نیروی انسانی، سازماندهی و شبکه سازی ،بانوان ،جوانان ودانشجویان و رسانه و ترویج گفتمان و مسئولین دفاتر سیاسی، حقوقی ، مطالعات ،پشتیبانی ومالی،انتخاب شده اند.

وی سپس با اشاره به اینکه برنامه زمان بندی انتخابات تصویب شده گفت: کلیات فرایند رسیدن به نامزد اصلح بحث و ابعاد ان در حال بررسی است و نامزدهای مطرح برای انتخابات در سطح استان شناسایی و اطلاعات در این رابطه در حال تکمیل شدن است.

ترقی همچنین گفت: شاکله هسته موسس شورای ائتلاف در شهرستانها مشخص و درحال نهایی شدن است و هیئت نظارت بر عملکرد منتخبین در استان تشکیل و معرفی شده اند.

رئیس شورای ائتلاف خراسان رضوی در خصوص فعالیت معاونت‌های شورای ائتلاف نیز گفت: کمیته جوانان در حال فعال شدن است و کمیته بانوان در حال توسعه است. در حال حاضر کمیته احزاب چهار جلسه تشکیل و پیرامون راههای تحول در احزاب و افزایش مشارکت مردم در انتخابات بحث و تبادل نظر کرده اند. به منظور اطلاع رسانی به مردم از اقدامات و مواضع شورای ائتلاف استان ،با توجه به راکد شدن پایگاههای قبلی ائتلاف در اینستاگرام و تلگرام و واتساپ،از سال گذشته ،کانال شورای ائتلاف در ایتا راه اندازی و اخبار استان در شانا نیوز بخش استان خراسان رضوی منتشر میشود و تاکنون اعضای ائتلاف در دو وبینار ریاست شورا آقای دکتر حداد عادل و یک وبینار معاونان رسانه و یک وبینار بانوان شرکت کرده اند.

آقای ترقی سپس با تشریح شرایط خاص سیاسی استان و کانونهای قدرت و جریانهای تاثیر گذار بر معادلات سیاسی،فعالیت در این دوره از انتخابات را دارای پیچیدگی و مشکلات زیادی دانست و افزود ما برخلاف دوره های قبل که بعنوان مطالبه گر وارد عرصه رقابت شدیم ،دراین دوره باید بعنوان پاسخگو وارد شده و عملکرد مجلس و شوراها و دولت  بحساب  ما منظور شده است ،لذا باید با تلاش مضاعف وارد شویم.

آقای قدیمی معاونت استانهای شورای ائتلاف در این جلسه وجود اقای ترقی در استان خراسان را نعمتی برای نیروهای انقلاب دانست و گفت :دشمنان با انواع توطئه ها وفتنه ها می خواهد فرصت خدمت به مردم را از دولت و مسئولین بگیرند و نگذارند مشکلات مردم در آرامش حل و رفع شود.

وی افزود جریان اصلاحات دنبال:۱- تردید آفرینی دربین مردم ۲- ایجاد اختلاف وشکاف بین نیروهای انقلاب اسلامی و ۳-مصمم است انفعال و بی انگیزه گی را در نیروها تشدید کند و بیانیه موسوی  و بعد بیانیه های خاتمی در همین راستا تحلیل میشود .

وی با اشاره به بعضی شبهه آفرینی های انها گفت: میگویند سیاست نه شرقی و نه غربی کنار گذاشته شده ولی غربگرایی خود را نمی بینند،میگویند:در نظام حامی مستضعفین وضع فقر اینگونه است ولی نقش خودرا در سیاستهای اقتصادی فقرزا نادیده میگیرند.

وی افزود :ائتلاف می خواهد ساختاری قوی ایجاد کند که مردم به ان اعتمادکنند و ماباید با برنامه این مجلس انقلابی را به مجلسی قویتر از قبل تبدیل کنیم و ضعفهای آنرا برطرف کنیم .

اقای قدیمی در ادامه به تشریح ساختار جدید ائتلاف و نحوه شکل گیری مجمع عمومی پرداخت و گفت : ائتلاف سه ضلع دارد ۱-هیئت موسس که توسط مرکز و با هماهنگی مسئولین استان منصوب میشوند ۲-ضلع  دبیران احزاب عضو شورای مرکزی،و نمایندگان انها در استانها .۳-ضلع منتخبین مجمع عمومی و معاونتها و مسئولین کمیته ها.

وی افزود اگر ۶۰درصد شهرستانها شکل گرفت امکان برگزاری مجمع عمومی برای تعیین نمایندگان انها در شورای مرکزی استان وجود دارد.

معاونت استانهای شورا سپس از مسئول دفتر سیاسی خواست نسبت به رصد فعالیتهای انتخاباتی افراد و تشکیل ستاد انتخابات و اعلام شاخصها ی نامزدی برای مجلس و شناسایی افراد قوی و کارامد برای مجلس اقدام نماید از معاونت امور جوانان و دانشجویان خواست نسبت به شناسایی و جذب وتربیت جوانان فعال شود . از معاونت سازماندهی و شبکه سازی که زیر نظر مستقیم دبیر ائتلاف است خواست نسبت به شناسایی و شبکه سازی اقشار مختلف و فعال سازی انها در کمیته های ۷گانه اقدام نماید .

در پایان این جلسه پیشنهادات و سوالات اعضا مطرح و پاسخ داده شد .

کد خبر 1147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha