تحلیل دکتر روح‌الامینی از شرایط کشور در نشست شورای ائتلاف استان فارس

جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با حضور دکتر عبدالحسین روح‌الامینی معاون احزاب شورای ائتلاف برگزار شد.

سرویس استان‌های شانا - جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با حضور دکتر عبدالحسین روح‌الامینی معاون احزاب شورای ائتلاف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس سید حسین ذوالانوار حضور دکتر روح‌الامینی در جمع اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس را خیر مقدم گفت و گزارشی از پیشینه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس و شرح مختصری از وضعیت سیاسی - اجتماعی استان ارائه کرد.

مهندس ذوالانوار یکی از ویژگی‌های دکتر روح‌الامینی را  صبر ایشان توصیف و با اشاره به عبارات إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌ و وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ در قرآن کریم صبر و استقامت دکتر روح‌الامینی در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی را ستود.

پس از مقدمه مهندس ذوالانوار، دکتر روح‌الامینی در ابتدای بحث خود در مورد جایگاه جهانی ایران اسلامی و همچنین پیش‌بینی وضعیت آینده انقلاب اسلامی نکاتی را ارائه نمود وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد فرهنگی برنامه هفتم توسعه اشاره نمود و در پایان نظرات اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس طرح گردید.

در بحث بین‌المللی گفت واقعیت‌هایی را در فضای عمومی مشاهده می‌کنیم که پشت‌صحنه‌هایی دارد مثل بحث برقراری رابطه با عربستان، یمن، عراق و رهبران مقاومت در فلسطین اشغالی و مسلح شدن ساحل غربی رود اردن که به مرور ابعاد بیشتری از برنامه‌های هوشمندانه نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی برای افکار عمومی روشن می‌شود.

دکتر روح‌الامینی با اشاره به آمادگی عربستان سعودی جهت بازگشایی موقتی سفارت خود در کشورمان علی‌رغم خسارات ساختمان این سفارتخانه در وقایع سال‌های گذشته، یکی از برکات ارتباطات منطقه‌ای اخیر را برخی گشایش‌ها برای مردم مظلوم یمن و امکان سفر حج برای این مردم دانست.

معاون احزاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود در خصوص رابطه با اروپا و نرمش آنها در برابر جمهوری اسلامی به ویژه در موضوع برخورد کشورهای اروپایی با منافقین تحلیل‌های متنوعی وجود دارد که بعضی با رویکرد خوشبینانه است و برخی بدبینانه، ولی در نهایت این رویدادها نشان‌دهنده دیپلماسی عزتمندانه نظام اسلامی است.

روح الامینی به نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات جهانی اشاره نمود و با توجه به مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و استمداد وی از نظام اسلامی جهت نقش‌آفرینی در قبال جنگ اوکراین جایگاه رفیع انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی را خاطرنشان کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وضعیت همه شاخص‌های کشور به‌ویژه شاخص‌های اقتصادی را پس از تشکیل دولت سیزدهم رو به رشد دانست و با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان خارجی و داخلی ملت ایران در جهت کند کردن مسیر رو به پیشرفت نظام اسلامی در وقایع پاییز سال گذشته افزود این اقدامات هرچند موقتا مسیر پیشرفت ملت ایران را دچار اختلال کرد ولی بصیرت مردم و شناخت سیاست‌های دشمن و حضور مردم در صحنه همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب ساخت و برکات فراوانی در عرصه داخلی و بین‌المللی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

به عنوان‌ نمونه در پایان دولت قبل تورم در بخش‌هایی به ۷۰ تا ۹۰ درصد رسیده بود، فروش نفت به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده بود، بدهی‌های دولت رو به افزایش بود به نحوی که در سال ۱۴۰۰ بودجه کشور با کسری ۴۸۰ همتی مواجه شده بود ولی با شروع به کار دولت سیزدهم و برقراری ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای فروش نفت به نزدیک دو میلیون بشکه در روز افزایش یافت، ماهانه ۷۰ همت بدهی دولت قبل پرداخت شد، کسری بودجه دولت مهار شد و برنامه‌هایی جهت کاهش تورم نظیر طرح کالابرگ الکترونیکی برنامه‌ریزی و اجرا گردید.

دکتر روح‌الامینی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به عنوان رشد تولید و مهار تورم، اقتصاد را یک پایه اقتدار کشور برشمرد و حفظ اقتدار و عدم عقب‌نشینی گفتمانی را ویژگی بارز نظام اسلامی دانست‌ و نتیجه استقامت در این مسیر را عقب‌نشینی طرف مقابل در عرصه جهانی علی‌رغم امیدواری دشمنان خارجی و داخلی پس از حوادث سال قبل ارزیابی نمود.

معاون احزاب شورای ائتلاف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هم‌اندیشی ماهانه احزاب شورای ائتلاف، رویکرد این مجموعه را تعامل و گفتگو با همه جریانات علاقه‌مند به نظام اسلامی دانست و افزود شورای ائتلاف در تلاش است تا مانند نخ تسبیح احزاب و تشکل‌های انقلابی عمل نموده و ضمن احترام به استقلال احزاب و تشکل‌ها جهت همگرایی، همدلی و وحدت هرچه بیشتر آنها اقدام نماید.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی به‌ویژه پدیده بدحجابی افزود این وضعیت نتیجه آثار برخی کوتاهی‌های متمادی در سالیان گذشته بوده و حل این ناهنجاری‌ها نیز به برنامه‌ریزی بلند مدت نیازمند است.

دکتر روح‌الامینی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری به‌ویژه سخنرانی نوروزی، دیدار با مسئولان نظام، دیدار با فرهنگیان، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خطبه‌های عید سعید فطر و سخنرانی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در ۱۴ خرداد را یک منظومه به هم پیوسته و بسته کامل خواند و به حاضرین توصیه کرد با بررسی درختواره فرمایشات مقام معظم رهبری راهبردهای اصلی و برنامه‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی را از این بیانات استخراج نموده و در راستای جهاد تبیین اقدام نمایند. وی مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری ایمان و امید را نرم‌افزار امام راحل برای ایجاد سه تحول بزرگ دانست.

این فعال سیاسی با توجه به فرمایشات رهبری بر برگزاری انتخابات سالم، رقابتی، با مشارکت بالای مردم و امنیت انتخابات تاکید کرد و نقش فعالان سیاسی را در این چهار محور گوشزد نمود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به لزوم کارآمدی مسئولان با اشاره به تعبیر دکتر قالیباف گفت برای مسئولان علاوه بر جهاد تبیین جهاد تصمیم هم شرط است که در این مسیر تلاش‌هایی جهت تعامل و همگرایی بیشتر سران قوا جهت رفع برخی نارسایی‌ها در عرصه اجرا انجام شده است که در آینده نزدیک گشایش‌هایی را در پی خواهد داشت.

دکتر روح‌الامینی حمایت مقام معظم رهبری از مجلس انقلابی و دولت مردمی را سرمایه‌ای بزرگ و پشتوانه‌ای عظیم برای مجلس و دولت دانست و با احساس سنگین‌تر شدن بار مسئولیت بر شانه‌های مسئولان پس از حمایت رهبری و حضور پرشور مردم در صحنه‌ ابراز امیدواری کرد با تقویت عزم و اراده مسئولان به زودی شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

در پایان این جلسه اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس و دبیران احزاب و تشکل‌های حاضر در این نشست به طرح سوالات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha