مالک شریعتی: احیای روابط ایران با دیگر کشورها آثار مثبت اقتصادی بلندمدت دارد

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به احیای روابط ایران با کشورهای منطقه و فرامنطقه گفت: این روابط نتایج خوب اقتصادی در بلند مدت و کوتاه مدت دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مالک شریعتی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلی مهدیه اهواز گفت: روابط ما با کشورهای همسایه در حال احیا است.

وی با اشاره به افزایش فروش نفت گفت: در دولت قبل ادعا می‌کردند امکان فروش یک قطره نفت نیست حال آنکه امروز بیش از یک میلیون بشکه فروش داریم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به ارتباط ایران در فرا منطقه اظهارکرد: ارتباطاتی که ایران با همسایه‌های جنوب خلیج فارس مثل عربستان دارد ناشی از عقب نشینی ایران از مواضع نیست بلکه فلسطین، حمایت از مستضعفان و دفاع از مظلومان همچنان مساله اول کشور هستند.

وی بر اقتدار جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: کشور در سیاست‌های خارجه از حالت انفعال به پویا درآمده است.

شریعتی نیاسر به سفرهای رییس جمهور به کشور دیگر به ویژه اندونزی، آمریکای لاتین و عضویت رسمی در پیمان شانگهای اشاره کرد و گفت: روند سیاست خارجه ایران به گونه‌ای است که آثار خوبی در میان مدت و بلند بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی رفع شکایت چند میلیارد دلاری پروند کرسنت را از جمله دستاوردهای بین المللی کشور برشمرد و افزود: رویکرد و راهبرد مخالفان ایران اسلامی تغییر نکرده و آنها همچنان با اصل نظام‌ و جمهوری اسلامی مخالف هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی در وقایع سال گذشته درخصوص براندازی و تجزیه ایران صحبت و حمایت خود را از هسته‌های منافقین اعلام کردند اما با هشیاری مردم همه نقشه‌های آن‌ها نقش برآب شد.

وی واکنش مردم خوزستان در جریانات اخیر را سند افتخار برای کشور عنوان کرد و افزود: به رغم اینکه تمرکز برنامه ریزی دشمن بر گسل‌های قومی، معیشتی و مذهبی بود اما خوزستان در این جریانات، سربلند بیرون آمد.

شریعتی نیاسر راهبرد تجزیه ایران را در دستور کار دشمن دانست و گفت: این راهبرد مربوط با دیروز و امروز یا پس از انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه از ۸۰ سال پیش است.

وی به نقش حزب دموکرات کردستان در شمال عراق اشاره کرد: با همه این موانع امروز جمهوری اسلامی همچون سد بزرگی در برابر دشمنان قرار دارد.

این نماینده مجلس به تلاش‌های دولت و مجلس در راستای رفع کاستی‌ها و مشکلات تاکید کرد.

کد خبر 1210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha