چهارمین جلسه ائتلاف بوشهر با نمایندگان استان برگزار شد

به دنبال جلسه اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با نمایندگان استان، چهارمین جلسه اعضای شورا این بار با جمیری نماینده بوشهر گناوه و دیلم برگزار شد.

به گزارش شانا، در این جلسه ابتدا شفیعی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان با ارائه گزارش مختصری از برگزاری جلسات با نمایندگان استان، هدف از برگزاری این جلسات را هم افزایی و پاسخگویی نمایندگان و شفاف سازی عملکرد نمایندگان برشمرد. 

شفیعی خاطر نشان کرد از آنجا که هر چهار نماینده استان کاندیدای شورای ائتلاف بوده‌اند ارزیابی عملکرد این نمایندگان آن هم با جلسات حضوری می تواند قضاوت را درباره نمایندگان استان بهتر و دقیق تر کند.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد جلسات بیشتری با نمایندگان استان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام جمالی رئیس شورای ائتلاف با قدردانی از حضور نمایندگان استان در جلسات مشترک شورا و نمایندگان برگزاری این جلسات را مفید ارزیابی کرد.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسم دهه ی امامت و ولایت و جشن روز غدیر خم، حضور پرشکوه مردم در این مراسم را نمادی از ولایتمداری مردم دانست.

حجت الاسلام جمالی با تقدیر از زحمات نمایندگان استان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار حیاتی ارزیابی کرد و تاکید کرد شورای ائتلاف بدون طرفداری زودهنگام از کاندیدایی تلاش می کند بر اساس ساز و کارهای تعریف شده در نهایت از کاندیداهای مورد نظر در سطح استان حمایت کند. در ادامه اعضای حاضر شورا به بیان دیدگاه ها و سؤالات خود پرداختند.

موحدی از اعضای هیئت مؤسس ائتلاف و مدیر کل آموزش و پرورش استان از حمایت های جمیری از دستگاه آموزش و پرورش ابراز رضایت و قدردانی کرد و تاکید کرد که ایشان هیچ دخالتی در انتصابات آموزش و پرورش نداشته اند. 

خلاصه دیدگاه های اعضا به شرح زیر است؛

انتقاد از عدم هم افزایی مطلوب نمایندگان استان در جهت

حل مسائل مهم و کلیدی استان

چرا بحث اشتغال زایی در پارس جنوبی بی‌سرانجام است؟

چرا سایر نمایندگان با طرح ۴ در صد درآمدهای نفتی ارائه شده از سوی دکتر رضایی موافقت نکردند؟

موضع نمایندگان استان به طور کلی در باره‌ی لایحه‌ی عفاف و حجاب چیست؟

سوال در باره مدرسه نیروگاه اتمی با وجود دولتی بودن چرا هزینه های زیادی از دانش آموزان گرفته می سود؟

چرا سهم جنوب استان در پست های مدیریتی اندک است؟

چرا برخی از پروژه های بزرگ همچون راه آهن و یا جاده فیروز آباد به جم که به جاده مرگ مشهور است به سرانجام نمی رسد؟

نگرانی از شمالی جنوبی شدن درخواست های نمایندگان و عدم توافق روی پروژه های کلان استان

وضعیت سد چمشیر در شمال استان

چرایی عدم خدمات دهی فرودگاه بهرگان به مردم 

چرایی عدم به سرانجام رسیدن جاده میشان گناوه

نگرانی از تغییر صادرات نفت از پایانه های نفتی خارگ به جاسک

انتقاد از پارس جنوبی که اداره کار آن از خود این منطقه است و پاسخگوی مطالبات کارگران به نحو شایسته نیست.

مشکلات تالاب حله، چرایی عدم وجود اسکله برای پهلوگیری کشتی های بزرگ

چرا نطق های خوبی از نمایندگان استان کمتر دیده می‌شود؟

مشکلات مدارس غیر دولتی، سرانجام منطقه آزاد بوشهر

نقش ملموس مجلس شورای اسلامی در کاهش آلام مردم چه بوده است؟

انتقاد از دولت در عدم تغییرات تعداری از مدیران دولت گذشته و...

در ادامه عبدالکریم جمیری به طرح دیدگاه های خود پرداخت.

وی اخلاص را از مهم ترین مؤلفه های فعالیت سیاسی و اجتماعی برشمرد و عمل بدون اخلاص را بدون نتیجه خواند.

جمیری با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم، اشاره سه باره رهبری به انقلابی بودن مجلس یازدهم را بهترین دلیل بر عملکرد مثبت مجلس ارزیابی کرد.

جمیری با اشاره به این انتقاد که چرا نمایندگان استان در مجلس کمتر حرف می زنند خاطرنشان کرد که نماینده انقلابی این نیست که خیلی حرف بزند یا داغ صحبت کند. نماینده انقلاب نماینده ای است که با تدبیر و دلسوزی و درایت پیگیر مسائل کشور و مردم باشد.

نماینده بوشهر گناوه و دیلم اظهار داشت: در زندگی سعی کرده ام ضابطه مند باشم و برای تمام فعالیت هایم حجت شرعی داشته باشم.

وی عنوان کرد من عدم هماهنگی را بین نمایندگان استان کمتر می بینم.

عبدالکریم جمیری افزود: تلاش من این بوده که پاسخگوی مردم باشم و همواره از طرح شفاف سازی عملکرد نمایندگان حمایت کنم. علت تاخیر در اجرای این طرح این است که شورای نگهبان و مجمع تشخیص روی آن حرف هایی دارند. 

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به برخی نقدها نسبت به‌ پارس جنوبی یادآور شد که ساختار سازی پارس جنوبی کار نمایندگان نیست. تغییرات ساختاری در این مجموعه بر عهده دولت است.

عبدالکریم جمیری تاکید کرد که در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام. در انتصاب سه فرماندار حوزه‌ی انتخابیه و سایر مدیران هیچ نقشی نداشته ام. تنها اگر در انتصابی با او مشورت شده نظر مشورتی خود را داده است.

وی تاکید کرد از هر مدیری نیز که در نظر مشورتی حمایت کرده ام جزء بهترین ها است.

وی در باره مسئولیت های اجتماعی نفت اظهار داشت توزیع این اعتبارات باید کارشناسانه و ضابطه مند باشد.

شاخص هایی مثل جمعیت، محرومیت و متاثر شدن از عوارض مستقیم پارس جنوبی باید ملاک این توزیع باشد، پیشنهاد من این است که ۴۱ در صد از این اعتبارات برای مناطق جنوبی و ۵۹ در صد برای سایر نقاط استان در نظر گرفته شود.

وی عدم همراهی نماینده جنوب استان با سایر نمایندگان را در توزیع عادلانه این اعتبارات تاثیرگدار دانست و گفت نماینده حوزه ی جنوب تحت تاثیر عوام و خواص بیشتر مسئولیت های اجتماعی نفت را برای حوزه ای انتخابیه خودش می خواهد.

نماینده بوشهر گناوه و دیلم در باره ی طرح ۴ درصد دکتر ابراهیم رضایی گفت هر چند که وی با من هماهنگی نکرده بود ولی من موافق بودم ولی آقای احمدی مخالف بود هر چند او هم استدلال های خاص خود را داشت. با این وجود جمیری گفت برای اینکه چنین طرحی ضمانت اجرایی داشته باشد و ماندگار شود باید در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

 وی در مورد فاضلاب بوشهر گفت این یک طرح بسیار پرهزینه است و من این را تا سوال از وزیر پیش بردم. خوشبختانه قرارداد فاز اول آن منعقد شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که طرح عفاف و حجاب که در قالب یک لایحه ی دو فوریتی به مجلس آمده دارای اشکالات جدی است که باید اشکالات آن رفع شود. موضوع حجاب موضوع فرهنگی است که ریشه ی اقتصادی دارد. با این وجود من حامی طرح عفاف و حجاب هستم.

نماینده دوره یازدهم در مجلس در باره مدرسه نیروگاه اتمی گفت: من مجوز این مدرسه را گرفتم و اعتقاد دارم باید مدیریت آن به دست آموزش و پرورش باشد.

وی انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت من همواره از ورود افراد به صحنه رقابت انتخاباتی دفاع کرده ام و این مردم هستند که انتخاب نهایی را می کنند.

نماینده حوزه بوشهر گناوه و دیلم در باره برخورداری از امکانات نفت در سطح استان گفت: شهرستان گناوه از عقب مانده ترین شهرستان های استان است و در توزیع اعتبارات تفاوت بین شمال و جنوب استان کاملا محسوس است.

ایشان در باره منطقه آزاد خاطر نشان کرد که منطقه آزاد تاکنون نه تنها هیچ آورده ای برای استان نداشته است بلکه دستاورد آن جز زیان و ضرر و گرانی نبوده است. الان وزیر به دنبال یک مدیری است که تجربه ی مدیریت منطقه آزادی داشته باشد.

وی با بر شمردن خدمات خود در شهرستان های گناوه و دیلم افزود برای اولین بار در شهرستان گناوه طرح توسعه بندر در گناوه ریگ و دیلم را ارائه داده که به زودی عملیاتی می شود. 

وی در پایان مهم ترین خدمات مجلس یازدهم را بر شمرد و از عملکرد ابن مجلس در دفاع از حقوق مردم دفاع کرد.

کد خبر 1293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha