خاطرات معاون استان‌های شورای ائتلاف از فرماندهی "حاج قاسم"

قدیمی معاون استان‌های شورای ائتلاف خاطراتی از دوران حضور در جنگ و قدرت فرماندهی سردار سلیمانی مطرح کرد.

کمیته رسانه شانا - نورالدین قدیمی معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که مدتی در دوران دفاع مقدس، به عنوان مسئول ستاد قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، به بیان خاطراتی از آن سردار پرافتخار اسلام پرداخت.

وی به بازدید هیأتی از طرف فرماندهی کل قوا از قرارگاه قدس اشاره می کند و مانوری که تیمسار فردپور برای انجام توسط قرارگاه طراحی می کند. مانوری که تحسین و شگفتی ناظران را از کارآمدی «حاج قاسم» در فرماندهی و مدیریت در پی داشت.

قدیمی می گوید: در مقطعی که «سردار شهید سلیمانی» فرمانده قرارگاه قدس بودند، هیأتی از طرف فرماندهی کل قوا برای بازدید از قرارگاه و لشکرهای مستقر در جنوب آمدند. رئیس این هیأت، سپهبد شهید صیاد شیرازی بودند که در آن زمان معاونت بازرسی ستادکل نیروهای مسلح را بر عهده داشتند.تیمسار فردپور یک مانور برای ما طراحی کردند که برگزار کنیم. براساس این وضعیت، دشمن از یکی از نقاط پدافندی رخنه کرده بود و ما باید مقابله می کردیم. اعضای هیأت هم نظارت می کردند. مانور انجام شد و موفق شدیم دشمن را عقب برانیم و خط رخنه را اصلاح کنیم.

وی بیان می دارد: دو روز پس از آن مانور، جلسه ای تشکیل شد و تیمسار فردپور که چندسال قبل به رحمت خدا رفتند، در گزارشی به سپهبد شهید صیاد شیرازی، جمله عجیبی گفتند. ایشان بیان داشتند که فرماندهی برادر سلیمانی در این مانور مانند «شناکردن ماهی در اقیانوس» بود. وقتی از ایشان علت این جمله را پرسیدم، اشاره کردند که وضعیت اقیانوس متفاوت از دریاست و خطرات بیشتر است.

قدیمی همچنین خاطره دیگری از «حاج قاسم» دارد که نشانگر اخلاق مداری و اوج دقت و مراقبت ایشان از نوع رفتار و کردار خود است.

معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می‌ گوید: نیمه اول شهریور ۱۳۶۹ «حاج قاسم» به عنوان فرمانده قرارگاه قدس معرفی شدند. در آن مقطع رئیس ستاد قرارگاه بودم. «سردار شهید سلیمانی» یک هفته پس از معرفی به عنوان فرمانده قرارگاه، جلسه ای را با حضور فرماندهان لشکرها و تیپ ها تشکیل دادند.

وی ادامه می دهد: در آن جلسه دو، سه نفر از فرماندهان، به دلیل مشکلات نیروها و یگان هایشان بعد از قطعنامه، بسیار تند و گزنده صحبت کردند. جلسه که تمام شد، دیدم «حاج قاسم» مثل اسپند روی آتش است و به خود می پیچد. رفتم خدمتشان. علت را جویا شدم. گفتم آیا خطایی از سوی ما رخ داده؟ شما امروز مورد هجمه قرار گرفتید. پاسخ ایشان تعجب آور بود. گفتند نه. انتقاد حق این برادران است. من ناراحتم که اکنون متوجه شدم برادران جعفری، غلامپور، شوشتری و ایزدی از ما چه کشیدند!

معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می افزاید: «سردار شهید سلیمانی» سپس گفتند من باید در اولین فرصت بروم و از آنها حلالیت بگیرم. ایشان در عرض کمتر از یک هفته خدمت هر ۴ بزرگوار رسیدند و حلالیت گرفتند. این موضوع نشان می دهد «حاج قاسم» بسیار اخلاق مدار، مبادی آداب و مراقب رفتار خود بودند و مواظب بودند که کسی از ایشان رنجشی به دل نداشته باشد.

*«حاج قاسم» به شدت مراقب خط و خطوط انقلابی و غیر انقلابی بودند

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: علی رغم تقلای جریان تحریف مبنی بر غیر انقلابی نمایاندن «سردار شهید سلیمانی»، من که حدود ۸ ماه از نزدیک با ایشان ارتباط داشتم و قبل و بعد از آن نیز با ایشان مرتبط بودم، تأکید دارم که ایشان به شدت ولایتمدار و پایبند به سلسله مراتب فرماندهی بودند. وقتی ایشان متوجه می شد که مطلبی، تدبیر رهبری یا فرماندهی کل سپاه یا فرماندهی نیروی زمینی است، آن امر و تدبیر را انجام می داد.

معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می افزاید: من این جمله را از «سردار شهید سلیمانی» شنیدم که «دستور فرمانده منصوب ولی امر، برای من دستور شخص ولی امر است.»

*«حاج قاسم» تأکید داشتند که همه را جذب کنید نه اینکه جذب بشوید

قدیمی خاطرنشان می کند: سردار سلیمانی به شدت مراقب خط و خطوط انقلابی و غیر انقلابی بودند، ایشان تأکید داشتند که همه را جذب کنید نه اینکه جذب بشوید.

وی ابراز می دارد: «سردار شهید سلیمانی» در پاکسازی منطقه جنوب شرق از اشرار بسیار موفق بودند، بسیاری از اشرار شیفته اخلاق مداری ایشان شدند و خود را تسلیم کردند.

*«ولایتمداری، اخلاق مداری و تکلیف مداری» سه ویژگی «سردار شهید سلیمانی»

معاون هماهنگی امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب «سردار شهید سلیمانی» را یک عابد به تمام معنا، متوسل به ائمه هدی علیهم السلام و متوکل به خدا دانست و افزود: «حاج قاسم» دارای سه ویژگی «ولایتمداری، اخلاق مداری و تکلیف مداری» بودند.

قدیمی در پایان می گوید: در تشییع ایشان، یکی از دوستان را دیدم. آشفته بود. می گفت من در آن جلسه با «حاج قاسم» بسیار تند صحبت کردم و فرصت نکردم که حلالیت بطلبم. به ایشان گفتم خیالت راحت باشد. «حاج قاسم» هیچ دلخوری نداشت بلکه خوشحال شد که از گلایه شما مطلع شد.

کد خبر 154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha