تحلیل ترقی از دلایل عدم استقبال مردم از فراخوان‌های متعدد ضد انقلاب

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مردم ایران از گذشته برای تمامیت ارضی کشور خودشان تعصب بسیار خاصی دارند. همان‌طور که با ۸ سال جنگ اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شده یا در دست اشغال باشد.

به گزارش شانا - «حمیدرضا ترقی» قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در ارتباط با دلایل عدم استقبال مردم از فراخوان‌های متعدد ضد انقلاب و اغتشاش‌گران اظهار داشت: در چنده ماه اخیر ضد انقلاب با تبلیغات گسترده سعی بر این داشت که در سالگرد فوت خانم مهسا امینی مجددا اغتشاشات را با کمک عوامل مزدور داخلی خود بازسازی کنند تا فضای کشور بازهم نا امن شود.

وی افزود: به دنبال این بودند که عرصه زندگی را بر کسب، بازاریان و مردمی که دنبال زندگی عادی خود هستند تنگ کنند. در شهرهای مرزی و کرد نشین نیز هیچ تجمع و تحرکی از سوی مردم در پاسخگویی مثبت به این فراخوان‌ها مشاهده نشد. با این بی توجهی مردم نشان که ضد انقلاب و اهداف آن را شناختند و مهسا امینی یک بهانه برای تلاش علیه امنیت ایران بود.

ترقی تصریح کرد: هیچ نیت خیری در شعار آن‌ها که حمایت از زنان و حمایت از آزادی بود؛ نیست. ماهیت اپوزیسیون در خارج از کشور نیز کاملا مشخص شده و کسانی که در داخل به آتش اغتشاش دمیدند، به راه اشتباه خود پی بردند.

این تحلیل‌گر سیاسی در رابطه با اهمیت فراخوان‌ها برای مردم ایران، تاکید کرد: این فراخوان‌ها برای آشوب حتی جزو ۱۰ اولویت اول زندگی مردم ایران هم نیست. عده‌ای در ۲۵ شهریور به عزاداری، برخی به تفریح و برخی به امور عادی زندگی خود رسیدگی کردند که اهمیت به مراتب بیشتری از فراخوان‌ها و اغتشاش‌ها داشت.

وی در ارتباط با موضوع تجزیه‌طلبی و تهدید امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران توسط ضد انقلاب و نقش این مسئله در بی‌اعتنایی مردم به فراخوان‌ها گفت: مردم ایران از گذشته برای تمامیت ارضی کشور خودشان تعصب بسیار خاصی دارند. همان‌طور که با ۸ سال جنگ اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا شده یا در دست اشغال باشد.

ترقی ادامه داد: این مسائل نشان‌دهنده این است که مردم ساکن استان‌های مرزی ما نیز به هیچ وجه حاضر به در خطر قرار گرفتن تمامیت ارضی ایران نیستند. به همین دلیل پس از آن که مردم از طراحی نقشه آشوب در ایران برای تجزیه ایران مطلع شدند، تصمیم گرفتند که نباید در بازی آن‌ها وارد شوند. تعصب ملی ایرانیان به‌گونه‌ای است که پاسخ مثبتی به تجزیه‌طلبی نمی‌دهند.

کد خبر 1590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha