کد خبر 165
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
سردار هماره در میدان

سردارهماره در میدان، سردار دلها، محبوب قلوب، علمدار محور مقاومت سرباز ولایت سپهبد شهید قاسم سلیمانی از جمله سردارانی است که بعد از یک عمر جهاد مخلصانه در عرصه‌های انقلاب «مزدِ خوبان» را دریافت کرد.

سرویس استان‌های شانا-  سردارهماره در میدان، سردار دلها، محبوب قلوب، علمدار محور مقاومت سرباز ولایت سپهبد شهید قاسم سلیمانی  از جمله سردارانی است که بعد از یک عمر جهاد مخلصانه در عرصه های انقلاب، دفاع مقدس، فتنه‌های روزگار ودر نهایت در رزم بی‌امان با  اشقیاء زمان و تکفیری‌ها و عمله‌های میدانی آمریکا و صهیونیست، پدیده شوم داعش و در محور مقاومت، پاسداری از حریم حرم اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و در میدانِ دفاع از حرمِ « بانوی مقاومت»، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) ، «مزدِ خوبان» را دریافت کرد و پای بر بساط «عندربهم یرزقون» نهاد و جام شهادت را سر کشید. او که مرزهای دفاعی ما را از پاوه ، مهران و شلمچه به سواحل مدیترانه کشید و جبهه ای به وسعت جغرافیای حقیقت گشود و ما را در ساحل امنیت نشاند. و عمق نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) را ازایران اسلامی و کانون انقلاب اسلامی به  لبنان ، فلسطین ، سوریه ، عراق ، بحرین، یمن ، پاکستان ، افغانستان ، نیجر ومظلومین و ستم دیدگان در جای جایِ جهان کشاند  و در دل حوادث سخت و طوفانی دفاع از حریم حرم ، در کنار حزب الله و انصار الله ، علویون ، فاطمیون ، زینبیون ، حشد الشعبی و نیروهایی را سازمان داد و تربیت کرد که بازوان قدرتمند انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی محسوب می شوند واین هنوز ابتدای کار است و در گام دیگر و مرحله بعد آسیا، آفریقا، اروپا و حتی آمریکا از نفوذ و کار اثرگذار این مرد الهی و فرمانده ولایی بهرمند و متاثر خواهد بود.

حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور عرب در این زمینه می گوید: " ایرانی‌ها دو بار به سواحل مدیترانه آمدند. یکبار زمان اشکانیان آن بار دوام نیاوردند وعقب نشستند  چون با زور شمشیر آمده بودند و یکباردیگر بعد از انقلاب اسلامی، این بار می‌مانند چون بر قلب ها حکومت می‌کنند."

به راستی این توفیق، این عزت و این محبوبیت وصف‌ناپذر حاج قاسم از کجا پدیدار شد؟ مگر نه این است که همه حاصل بندگی خدا بود آری سرباز همیشه در میدان ولایت همه موفقیتش در گرو عبودیت و بندگی خدا بود. وجود نازنین امام حسن مجتبی علیه السلام به جناده می فرماید:" وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِیرَةٍ وَ هَیْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَةِ اللَّهِ إِلَی عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ " هرگاه بخواهی بدون داشتن فامیل و قبیلۀ بزرگ، عزیز گردی، و بدون داشتن سلطنت ، مهابت و بزرگی داشته باشی، از ذلّت نافرمانی خداوند، به سوی عزّت فرمانبرداریش بیرون آی. کفایة الاثر، ص 227 و 228.

او قربانی پاک باخته انقلاب در گام دوم بود. وخون مقدسش به رگ‌های جامعه بعد از دشنه‌ها و زخمه‌های دشمنان داخلی و خارجی در فتنه‌های 78 و 88 حیات تازه‌ای دمید و انقلاب را زنده‌تر و پویاتر نمود.

شهادت این تربیت یافته مکتب امام خمینی (س) و سرباز مخلص ولایت نه تنها مردم ایران سرفراز بلکه منطقه و جهان را تکان داد . همه در فراقش اشک ریختند و در ماتم ازدست دادنش سوختند. از سویدای دل شعار انتقام ، انتقام سر دادند. از کاظمین ، کربلا معلّا، نجف اشرف گرفته تا اهواز ، تهران ،کرمان و بلکه جای جای وطن ، منطقه و بلکه جهان به حرکت در آمدند و خیزشی بسان قیامت برپا کردند.

       خون مالک به زمین ریخت، خبر سنگین است            بعد مالک، به تن حوصله، سر، سنگین است

راستی رمز و راز این همه عشق و ارادت به سرباز ولایت و وطن حاج قاسم عزیز چیست ؟

محبوبیت حاج قاسم را در بادی امر باید در ایمان و اعتقاد او به خدای مهربان و اصلاح رابطه خود با معبود یگانه جستجو کرد.

مولایمان امام علی (ع) در نهج البلاغه حکمت 89 می فرماید: مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ .

هر کس آنچه را میان او و خداست اصلاح نماید، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند. و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند. و آن را که از خود بر خود واعظ است از خدا بر او نگهبان است

رابطه عاشقانه او با معبودش و توکل او به خدا و توسلش به ساحت مقدس معصومین (ع) علت محبوبیت عمیق بین او و مردم بود. او از جنس مردم بود واز بطن و متن مردم برخاسته بود درد مردم را با همه وجود احساس می کرد ودر رفع مشکلات مردم تا پای جان فداکاری می کرد.

ویژگی دیگری که او را محبوب قلوب کرد اخلاص و صداقت بالای ایشان بود. با اینکه فرمانده محور مقاومت بود ولی هیچ وقت خودش را مطرح نکرد. او علاقه مند بود بجای سرلشگری به او بگویند سرباز ولایت و در آخرین دست نوشته های خود آرزو می کند که بر سنگ مزارش همین عنوان را درج کنند.او به نام و نان نمی اندیشید. واز سین سپهبدی به سربازی ولایت بسنده کرد.

             طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی            صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

             شب مردان خدا روز جهان افروزست               روشنان را به حقیقت شب ظلمانی نیست

او همتی بلند داشت که دماوند ، الوند و هزار در مقابلش سر تعظیم فرود می آوردند. همتی که به فرداها و به بی کرانه ها چشم دوخته بود. و به تشکیل تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور برای هدایت و سعادت بشر می اندیشید.

          همت بلند دار که مردان روزگار                              از همت بلند بجائی رسیده اند

او شجاع  بود  او اهل خطر و به قول مولا و مقتدایمان خود را به دهان خطر می برد. او 40 سال دنبال شهادت بود گریه های جانسوز او در فراق یاران شهیدش همچون شهید احمد کاظمی مبین این حقیقت بود.

او آراسته به ایمان، تقوا و یقین و پیراسته از هوا و هوس نگاهش به خدا و نه به کدخدا اواهل جناح و جریان سیاسی نبود بلکه یک انقلابی تمام عیاردر مسیر روشن ولایت بود.

او نه تنها یک نظامی سرشناس در جنگ های راهبردی در جهان نام پرآوازه داشت بلکه در سپهر سیاست دارای تدبیر ، کیاست و فراست بالایی بود. در عین حال که یک موحد به تمام معنا بود. یک دشمن شناس قهار وقهرمان مبازه با ظلم و استکبار بود.

برشمردن خصوصیات والای این مرد آسمانی مجال دیگری می طلبد. امید که همه ما بالاخص مسؤلان و گارگزاران نظام اسلامی به تأسی از راه و رسم و روش و منش او به این ملت بی نظیر خدمت کنند.

فیض شهادت گوارای وجود  آن فرمانده دلیر ، شجاع و مخلص، آن سالارِ « لشگر 41 ثار الله » برازنده‌ی روح بلند پرواز آن سردارِ «محور مقاومت»باد.

وَ سَلامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَ یَوْمَ یَمُوتُ وَ یَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا  (سوره مریم آیه 15)

سلام بر او روزی که زاده شد سلام بر او روزی که به شهادت رسید و سلام بر او روزی که دیگربار زنده و بر انگیخته خواهد شد.

اونگاهش به صبح  و فلق بود ، پویا بود وبالنده ، روحی بزرگ و شخصیت بزرگوار،  طبعی منیع ، روحیه خستگی ناپذیر، ولایت مدار ، فرمانده با بصیرت ، میدان دار با درایت ، رزمنده با کیاست ، پاسداری با فراست در حرکت و صیرورت عاشقانه و در تکاپوی عارفانه و در مسیری سالکانه ، تشنه عدالت ،   در مسیر حقیقت ، عاشق شهادت ، امید وار به فضل خدا ، سرسپرده به فرمان ولاء ، جهاد گری در راه خدا ، وفا با شهیدان ، صفا با دوستان ، دلنوازی یتیمان ، با عزم در ایمان ، پر صلابت در میدان ، دلتنگ شهیدان و .... بود. او دلتنگ حاج احمد کاظمی  ، مهدی باکری ، حاج ابراهیم همت ، حسین همدانی ، عماد مغنیه، حسین یوسف اللهی و...بود.

او راد مردی بود که به کمال نترسیدن از مرگ رسید ، خستگی را خسته کرد . ودر راه تحقق آرمان های حضرت امام (ره) , شهیدان و ومولی و مقتدای خود حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در جبهه ای به وسعت تمامی حقیقت به مجاهده و مبارزه برخاست . او نه تنها برای اسلام  ، ولایت ، ایران عزیز بلکه برای جبهه مقاومت بلکه برای همه مستضعفان و مظلومان و ستم دیدگان عالم پشتوانه ای قویم و استوار بود .

و اینک مائیم و اندیشه های پاک او ، ودل پر عشق و احساس او و پرچمی که از او به افتخار داریم .

به خدایمان سزوار نیست کوله پشتی های شهیدانمان بر خاک بپوسد و پرچم مردانگی و غیرت این سرزمین برخاک بیفتد.

مرا کشت خاموشی ناله ها      دریغ از فراموشی لاله ها

کجا رفت تأثیر سوز دعا         کجایند مردان بی ادعا

کجایند شورآفرینان عشق؟    علمدار مردان میدان عشق

وصایای آن مرد آسمانی را نصب‌العین خود قرار دهیم که فرمود: " امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می مانند. و.. از اصول مراقبت کنید. اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را عزیزِ جان خود بدانید. حرمت او را حرمتِ مقدسات بدانید. ... برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است. شهدا، محور عزّت و کرامت همه ما هستند؛ نه برای امروز، بلکه همیشه اینها به دریای واسعه خداوند سبحان اتصال یافته اند. آنها را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید."

امید که خون پاک این سردار پاکباخته و یاران عاشوراییش بویژه شهید مجاهد ابو مهدی المهندس  باعث رویش و رشد جوانان آگاه  ، رشید ، بالنده ، غیرتمند  و شجاع در راه اعتلای کلمه توحید باشد . ان شاءالله    

*  محمد نباتی

کد خبر 165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha