پیام دکتر روح‌الامینی به مناسبت «روز شهدای دانشجو»

در این پیام آمده است: این روز ها که کشور در حال عبور از یک دوران چند ماهه ی حساس است،بسیار بیشتر از گذشته نیاز به بازخوانی و روایت و تبیین شانزده دی برای نسل جوان عمومأ و نسل دانشجو خصوصاً داریم.

کمیته رسانه شانا - دکتر روح‌الامینی معاونت احزاب و تشکل‌های سیاسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز شهدای دانشجو نوشت:

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا ‌عند ربهم‌ یرزفون « قرآن کریم »

شهدا در قهقه ی مستانه شان عند ربهم یرزفون هستند. « امام خمینی ره »

در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ، و روزشمار خونبار دفاع مقدس، شانزده دی ماه ،برگ زرینی است که یادآور رشادت و شجاعت همراه با ایمان و توکل دانشجویان حماسه سازی است که جان بر کف اخلاص نهادند و در یک نبرد نابرابر با دشمن بعثی، بی محابا از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دفاع نمودند  و همچون مولایشان حسین علیه السلام، کربلای هویزه را برای همیشه تاریخ در کنار کربلای عاشوراییان جاودانه کردند.

در میان این خیل شهیدان و جوانمردان، و در سپهر این منظومه ی درخشان، ستاره ای نورافشانی میکند که به مصداق قرآنی « و بالنجم هم یهتدون»  هدایتگر دلهای پاک و روح های تشنه ی هدایت به وادی السلام عشق و عرفان و جهاد و شهادت است.

سید محمد حسین علم الهدی، دانشجوی مبارز و انقلابی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل فعالیت های سیاسی ضد رژیم ستمشاهی، چندین بار توسط رژیم وابسته و دست نشانده ی پهلوی زندانی شد و از همان دوران با حضرت آیت الله خامنه ای حشر و نشر داشت؛پس از پیروزی انقلاب اسلامی از موسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان بود و در کارنامه ی نورانی خود اعمال صالح بیشماری را به ثبت رساند تا این که با شروع جنگ تحمیلی صدام ملعون علیه ایران اسلامی، علیرغم عده و عده ی کم، با ایمانی سرشار و شجاعتی وصف ناشدنی در میدان نبرد حق علیه باطل حضور یافت ، و نهایتاً همراه با همرزمانش در چنین روزی، هویزه را به قتلگاه ظاهری خود ، و توقف گاه واقعی ماشین جنگی دشمن بعثی  تبدیل نمودند ، و در آن اوج مظلومیت ، نوید پیروزی خون بر شمشیر را سردادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه، طی سخنانی در مورد این شهیدان فرمودند: من در همین‌جا، از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم اینها دلهایشان آن‌چنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند.«۱۵/۱۰/۹۳ ,در آستانه‌ی سالگرد شهادت شهدای هویزه»

.... و بدینسان شانزده دی ماه به عنوان « روز شهدای دانشجو » نامگذاری شد.

این روز ها که کشور در حال عبور از یک دوران چند ماهه ی حساس است، و جنبش دانشجویی خاطرات تلخی را از داعش جو های دانشجو نما به ثبت میرساند، بسیار بیشتر از گذشته نیاز به بازخوانی و روایت و تبیین شانزده دی برای نسل جوان عمومأ و نسل دانشجو خصوصاً داریم. آری دانشجویان دانشگاه شریف و سایر دانشگاه های تهران و  کشور باید به سرمایه های تاریخ معاصر دانشجویی که نمادی از هویت اصیل دانشجوی انقلابی هستند، توجه بیشتری داشته باشند؛ و در این رهگذر شهدای والامقام دانشجو، همچون علم الهدی ها ، قدوسی ها، اعتضادی ها،... چراغ راه  و قطب نمای حرکت اصیل دانشجویی هستند.

همچنین ما مسولین و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ، بیش از پیش رسالت تحقق  پیام‌ خون نگار شهیدان را بر عهده داریم.

سرنوشت این انقلاب شکوهمند چنین رقم خورده است که سیزده دی ماه، سالگرد شهادت سید الشهدای مقاومت اسلامی شهید سردار سلیمانی عزیز و شانزده دی ماه سالگرد شهادت علم الهدی و دانشجویان هم‌سنگر ایشان، تلاقی و تداوم  زیبای راه خونبار شهیدان را تداعی می‌کند؛ و البته تعهد و دین سنگین تری را بر دوش ما می‌نهد که در این دوران سرنوشت ساز با احساس مسئولیت مضاعف، نقش اساسی خود را در خدمت صادقانه به این ملت رشید و انقلابی ایفا کنیم و با توکل به خداوند متعال و اراده و عزم جدی، هیچ‌چیزی کم نداریم و هیچ عذری پذیرفته نیست.

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

عبدالحسین روح الامینی

کد خبر 176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدفضل اله نیا IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    پیام جنابعالی عالی ومثمرثمرمی باشد...موفق ومویدباشید