نماینده نجف‌آباد مهمان اعضای شورای ائتلاف اصفهان شد +تصاویر

در این نشست اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، جنایات وحشیانه و ددمنشانه اسراییل در قتل عام کودکان و مردم غزه را محکوم کردند.

سرویس استان‌های شانا - دبیران و معاونان کمیته ها و دفاتر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در نشستی مشترک با نماینده مردم نجف اباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، مسایل و موضوعات انتخابات پیش رو را در گفتگویی هم اندیشانه به اشتراک گذاشتند.

 ابوالفضل ابوترابی در این نشست با بیان برخی خدمات مجلس یازدهم در زمینه های مدیریت کلان کشور گفت یکی از موضوعات مهم که پیش از این در عرصه تقنین شروع شده است و نیاز است در مجلس آینده پیگیری شود اصلاح نظام اداری و حکمرانی در کشور است.

وی گفت یکی از مسایل مهم برای اصلاح نظام حکمرانی، بهره مندی از هوش مصنوعی است که مجلس یازدهم با تقنین برای ایجاد سامانه ها و پنجره های متمرکز خدمات دولتی، این راه شروع کرده است.

ترابی یکی از موضوعات روبروی نظام فعلی فعالیت در مجلس را توجه بیش از حد نمایندگان به مسایل محلی و بخشی نگری عنوان کرد و گفت نماینده مجلس باید کلان نگر باشد و باید ساز و کار فعالیت در مجلس به گونه ای باشد که نمایندگان انگیزه توجه به مسایل اساسی کشور داشته باشند

ابوترابی انباشت بیش از حد قانون را یکی از دلایلی دانست که توان نظارت را از مجلس سلب کرده است و گفت قانون زمانی موثر خواهد بود که بعد از تصویب بر اجرای درست ان نظارت شود

این نماینده اصولگرا  با اشاره به نظام توزیع ناعادلانه یارانه پنهان گفت مجلس در برنامه هفتم توسعه،  به دنبال حل این موضوع است

وی یکی از مشکلات روبروی کشور را مساله کاهش جمعیت عنوان کرد و گفت کاهش فرزند اوری کم کم تبدیل به یک فرهنگ شده است و در صورت بسته شدن پنجره جمعیتی، کشور در اینده دراز مدت با مشکل اساسی در توسعه همه جانبه روبرو خواهد شد.

ابوترابی وضعیت مدیریت عمومی فرهنگ کشور را نامطلوب دانست و گفت جای فعالیت خیلی بیشتر در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم نجف اباد، تیران و کرون در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت دوری از مسایل اجرایی یک ضرورت قانون اساسی برای نمایندگان مجلس است و به همین دلیل نمایندگان نباید در انتصابات دولتی دخالت کنند.

وی گفت درصورتیکه مدیری به وظایف قانونی خود عمل نمیکند، مدیر ارشد او در دولت پاسخگوست و این متوجه نمایندگان نیست.

وی با اشاره به دو محور گردشگری و فعالیت های دانش بنیان به عنوان محورهای توسعه استان اصفهان گفت توسعه صنعتی با این حجم در اصفهان از ابتدا اشتباه بوده است و طرح های توسعه در بخش های فولاد ، نفت و انرژی نباید در استان اتفاق بیفتد.

وی گفت در برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که صنایع اب بر در استانهایی که اب دارند اجرا شوند.

وی ظرفیت های گردشگری اصفهان را در دنیا کم نظیر و منحصر به فرد دانست و گفت شورای توسعه و برنامه ریزی استان با مدیریت استاندار، عهده دار اجرای برنامه های توسعه استان بر اساس گردشگری و فعالیت های دانش بنیان ضمن جلوگیری از توسعه صنایع اب بر است.

وی گفت ورود نمایندگان مجلس در این موضوعات تنها بر اساس توصیه و مشورت به شورای توسعه و برنامه ریزی استان و  و همچنین مشورت به مسئولان اجرایی است و بیشتر از آن مصداق ورود به مسایل اجرایی و خلاف قانون اساسی است.

ابوترابی گفت در خصوص شفافیت آرا، مجلس سه بار طرح شفافیت ارا تصویب کرد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام ان را نپذیرفت و این شد که ۲۲۰ نماینده به طور داوطلبانه ارا خودشان را در سامانه شفافیت ارا ثبت میکنند.

ابولفضل ابوترابی راهکار فعالیت با کیفیت در مجلس و انتخاب نمایندگان قوی را فعالیت حزبی عنوان کرد و گفت در صورتیکه فعالیت های سیاسی شناسنامه دار باشد و احزاب پس از انتخاب نامزدهایشان به عنوان نماینده، بر ان ها نظارت کند، نمایندگان قوی انتخاب خواهد شد.

اکبر خلیلی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان هم در این نشست گفت این شورا با برگزاری این نشست ها سعی در گزینش بهترین گزینه ها برای نامزدی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.

عبدالله حق شناس نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه هفتگی اعضای این شورا در وبینار کشوری شرکت میکنند گفت هر هفته نشست مدیران استانی این شورا با اعضای شورای یکی از شهرستانهای اصفهان در محل آن شهرستان برگزار می شود.

در این نشست اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، جنایات وحشیانه و ددمنشانه اسراییل در قتل عام کودکان و مردم غزه را محکوم کردند.

کد خبر 1816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha