شورای ائتلاف در اجرای منویات رهبر انقلاب می‌تواند موثر باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اولین اثر انتخابات این است که مشارکت را در پی دارد و مشارکت در انتخابات سبب اقتدار نظام اسلامی می‌شود و این اقتدار امنیت را به ارمغان می آورد.

سرویس استان‌های شانا - حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای ائتلاف لرستان اظهار داشت: همه فعالیت های ما باید برای خشنودی و رضایت خداوند و به نفع مردم باشد؛ اگر توانستیم اینچنین نیت و اندیشه و عمل کنیم سود و نفع زیادی بردیم که قابل برابری با هیچ چیز دیگری نیست و اگر غیر از این باشد زیان کردیم.

وی افزود: هر اقدامی که به نفع مردم باشد ماندگار می‌شود، غیر آن هر چه باشد کف روی آب است و از بین می‌رود.‌ در مسایل سیاسی و انتخاباتی هم باید با همین رویکرد باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه عنوان کرد: در مجموعه شورای مرکزی ائتلاف کشور چهره‌های شاخصی هستند که با کمک شوراهای استانی و شهرستانی می‌توانند در چهار مولفه مد نظر مقام معظم رهبری در بحث انتخابات نقش بسیار مفید و موثری داشته باشند.

وی انتخابات عالی ترین جلوه مشارکت سیاسی مردم برشمرد و گفت: ما راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های سیاسی گوناگون را داریم اما انتخابات عالی‌ترین جلوه مشارکت مردم و عالی‌ترین جلوه برای اعمال حاکمیت اراده ملت است.

شاهرخی بیان داشت: هر ملتی می‌خواهد برای سرنوشت خودش تصمیم‌گیری کند و این انتخابات است که این اراده را حاکم می‌کند، بنابراین چیزی که دارای چنینی اهمیتی است بسیار مهم است.

وی انتخابات را دارای چند اثر مهم برشمرد و تصریح کرد: اولین اثر انتخابات این است که مشارکت را در پی دارد و مشارکت در انتخابات سبب اقتدار نظام اسلامی می‌شود و این اقتدار امنیت را به ارمغان می‌آورد و امنیت هم بستر هر کاری است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: ضد انقلاب بدنبال کم شدن میزان مشارکت است تا آن اقتدار و امنیتی که اشاره کردیم شکل نگیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از آثار مطلوب انتخابات این است که چرخه نخبگانی را به همراه دارد، افزود: باید از همه ظرفیت های نخبگانی در انتخابات استفاده کرد ضمن اینکه باید توجه کرد که در این چرخه نخبگانی چه کسانی را انتخاب کنیم؛ کسی که دلسوز مردم باشد و تخصص لازم داشته و انقلابی باشد و بدنبال خدمت گذاری به مردم باشد نه کسی که خدمت گذاری به خویشتن و حزب و جناح خودش مد نظرش باشد.

شاهرخی ادامه داد: باید دقت کنیم که چرخه نخبگانی در اعمال حاکمیت و انتخاب افراد با حساسیت لازم انجام شود تا آثار خوبی برای مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آثار بعدی انتخابات این است که نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند. هر جا حضور مردم را داشتیم باعث عقب نشینی دشمن شده است و هر جا مشارکت کاهش یافته به همان میزان زبان دشمن درازتر شده و چند قدم جلوتر آمده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تفرقه ببین جریانات باعث خوشحالی دشمن می‌شود، بیان کرد: سال ۸۸ در واقع جشن انقلاب بود اما کسانی که نمی‌خواستند رای مردم را قبول کنند حوادث تلخی را به وجود آوردند که نهایتا در روز نهم دی باز هم با حضور مردم نقشه دشمن بر آب شد.

وی اظهار داشت: اثر بعدی انتخابات دمیدن و تزریق روحیه نازه در کالبد نظام است. همه باید در این جهت کمک کنیم و به مردم بگوییم که شما به کسی رای می‌دهید که این فرد مستقیم و غیر مستقیم در انتخاب هزاران مدیر دخالت دارد؛ نماینده به وزیری رای می‌دهد که در همه استان‌ها و شهرها مدیر انتخاب می‌کند و در واقع یک نماینده با انتخاب وزیر در انتخاب این مدیرها دخیل است.

شاهرخی یادآور شد: ما باید دقت کنیم که چه کسی انتخاب می‌شود تا بتواند خون تازه‌ای به کالبد نظام تزریق کند و این با خردورزی و مشورت و با توجه به تجارب گذشته حاصل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار همه اینها مشارکت حداکثری بسیار مهم است و همه باید تلاش کنیم که این مشارکت حداکثری محقق شود.

کد خبر 2162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha