کد خبر 2353
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تحلیل/ آمریکا در جنگ غزه به‌دنبال چیست؟

در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده است و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند.

کمیته رصد و تحلیل شانا- همانگونه که شنیدهایم؛ صهیونیست ها به کمک آمریکا طی اقدامات چند مرحلهای درصدد جبران شکست غیر قابل ترمیم خود بر آمدند ؛ اول - بمباران شدید و پرحجم؛ دوم- حمله زمینی به تونل‌ها و مواضع حماس و کوچ‌دادن مردم از غزه و کرانه غربی سوم- اقدامات ترکیبی دیپلماتیک و نظامی و امنیتی و رسانه‌ای برای روپوش گذاشتن بر شکست‌ها و تلاش برای بازیابی خود. مطلب زیر اشاره به تلاش‌های آمریکا در مرحله سوم برای کاهش رسوایی صهیونیست ها و دستاوردسازی برای خروج از جنگ است. این البته در داخل سرزمین‌های اشغالی موافقان و مخالفانی دارد که دولت دیوانگان و شخص نتانیاهو چندان موافق با آن نیستند و در تلاشند تا هم جنگ ادامه یابد و هم گسترش پیدا کند. مقاله زیر ترسیمی کوتاه از چشم‌انداز آینده جنگ در هفته‌های آینده است.

حوادث بزرگی که در راه است!

بررسی حوادث میدان نبرد نشان از اتفاقی بزرگ در روزهای آینده می‌دهد.

اول- به این خبرها دقت کنید:

•    آکسیوس می‌گوید، شیوه نبرد رژیم صهیونیستی تغییر کرده است و به تدریج نیروهای خود را از غزه بیرون می‌کشد.

•    روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی راهبردش در نوار غزه را از عملیات‌های گسترده هوایی و زمینی به مرحله حملات هدفمندتر تغییر داده است.

•    دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که مرحله جدید عملیات اسرائیل نیروهای زمینی و حملات هوایی کمتر را شامل خواهد شد. مرحله جدید بیشتر انجام حملات هدفمند از سوی گروه‌های کوچک‌تری از نیروهای ویژه اسرائیل را شامل می‌شود که برای کشتن سران حماس، تخریب تونل‌ها و نجات اسرا در داخل غزه عملیات می‌کنند. هاگاری می‌گوید: جنگ وارد یک مرحله تازه شد اما این مرحله انتقالی همراه با جشن نخواهد بود. قرار نیست که اعلامیه‌های قابل توجهی صادر شوند.

•    بلافاصله بلینکن سفر خود را برای شروع دیپلماسی آغاز می‌کند و به کشورهایی می‌رود که به نوعی می‌توانند روی حماس کنترل داشته باشند و آنها را آرام کنند.

دوم- این وقایع چه علائمی را از این مرحله از جنگ مخابره میکنند؟

بررسی جزئی و کلی میدان نبرد در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال کاهش نیروهای خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ است و این عقب‌نشینی در حالی انجام می‌شود که این رژیم به هیچ کدام از اهداف اعلامی که برای تحقق آن وارد غزه شد نرسیده است. هم حماس پر قدرت در غزه حضور دارد و هم هیچ فلسطینی نیز غزه را ترک نکرده است.

اسم این عقب‌نشینی را آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هر جور هم برای جهان تفسیر کنند، مانند مرحله سوم نبرد، یا تغییر شیوه جنگی از حملات گسترده به هدفمند یا هر چیز دیگر، باز هم شکست است و از هر طرفی به این نود و ‌چند روزه جنگ بنگریم این رژیم شکست تاریخی در غزه خورده است.

با بررسی تاریخ جنگ‌های رژیم صهیونیستی به فرمولی تقریبا ثابت و بدیهی می‌رسیم. زمانی که رژیم صهیونیستی در جنگی شکست می‌خورد و عرصه بر آن تنگ می‌شود، دو راهبرد را همزمان فعال می‌کند:

۱- ابتدا از طریق آمریکا و همپیمانان غربی خود، پای دیپلماسی را به میدان می‌کشد و مسیر مذاکره را در پیش می‌گیرد؛

۲- دوم تلاش می‌کند با ابزارهایی که در اختیار دارد با گسترش جنگ به منطقه، فشار را از داخل کم نموده و شدت افتضاح شکست را کاهش دهد.

سوم- هماکنون جنگ غزه در چه مرحلهای است؟

در حال حاضر میدان جنگ نشان می‌دهد که درست در نقطه پایان معادله جنگی این رژیم و شکست آن قرار داریم. بر اساس راهبرد نخست، آمریکا از طریق بلینکن وارد معرکه شده و شروع به مذاکره با کشورهایی کرده است که به نحوی می‌توانند بر روی حماس تأثیر گذاشته و این جنبش را آرام نمایند. سفر به ترکیه، مصر، عربستان و... آمریکا وارد میدان دیپلماسی شده است تا خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتیازی که این رژیم در میدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگیرد را در عرصه مذاکره بگیرد.

درگیرنمودن آمریکا در عراق، سوریه و دریایی سرخ و هم‌چنین فعال‌کردن گروه‌های تروریسی داعش و جبهة النصره در منطقه که نمونه‌هایی از فعالیت‌های آنها در حملات تروریستی در کرمان و عراق و افغانستان بود و هم‌چنین فعال‌شدن جوخه‌های ترورهای این رژیم همه مصداق راهبرد دوم این رژیم است که همزمان با دیپلماسی فعال شده است.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده است و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند. رژیم صهیونیستی در جزئیات و کلیات این نبرد بیش از سه ماه در همه جهات شکست خورده است و انشاء الله در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 2353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha