همایش "نقش زنان در افزایش مشارکت در انتخابات" در مشهد برگزار شد

همایش "نقش زنان در افزایش مشارکت در انتخابات"، پنجشنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۱ در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برگزار شد.‌

سرویس استان‌های شانا - در این همایش که با حضور بانوان فعال و اثرگذار از حوزه، دانشگاه، ادارات، بسیج و مجموعه های مردمی برگزار شد، بعد از قرائت کلام نورانی وحی، سرکار خانم شایسته خو مدیریت موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (س) به تبیین هدف برگزاری این سلسله برنامه های انتخاباتی پرداختند.

ایشان الگوگیری از سیره تبیینی_تبلیغی حضرت زهرا (س) در دعوت چهره به چهره از مردم برای مشارکت آگاهانه در سرنوشت خود را، یک اصل مهم در دعوت از جامعه بانوان برای وحدت و هم افزایی تشریح نمودند. همچنین توسل به صبر و جهاد برای امتداد حرکت تحولی نظام جمهوری اسلامی، تبیین دستاوردها و تقویت امید در جامعه و ضرورت حضور مردم برای رفع مشکلات را محوری تبیین نمودند.

در ادامه سرکار خانم دکتر اردبیلی، آینده پژوه و اندیشمند حوزه زنان و خانواده، با تبیین سخنرانی اخیر رهبری در جمع بانوان مورخ ۶ دی ماه، نقش زنان را پیشران جامعه معرفی نمودند.‌ ایشان به سابقه پیشرانی زنان در جریان انقلاب اسلامی و امید حضرت امام (ره) به کودکان در گهواره اشاره نمودند که تربیت نسلی انقلابی که منجر به براندازی طاغوت شد از مصادیق همین نوع پیشرانی بانوان در جامعه بود. نهادینه شدن زندگی، پویایی و سازندگی در ذات زن، موید همین ویژگی پیشرانی زن است که برای رسیدن به هدف خود، منفعل نخواهد ماند بلکه هر انچه را که نیاز هست فراهم می کند.

در ادامه بانوی نویسنده لبنانی سرکار خانم هدی مقلد از بانوان فعال حزب الله، پیرامون تاثیر انتخابات ایران بر جبهه مقاومت به ایراد سخن پرداختند. ایشان جمهوری اسلامی ایران را تکیه گاه همه مسلمان و آزادگان جهان معرفی نمودند و بیان داشتند از هر مسلمان شیعه طرفدار مقاومت انتظار می رود که در انتخابات پشت حضرت آقا را خالی نکند. در انتهای برنامه سرکار خانم شایسته خو، مطالب مطرح شده را جمع بندی نموده و با تاکید بر استمرار این حرکت، حضور زنان را پیشران و جریان ساز در موضوع افزایش مشارکت آگاهانه در انتخابات پیش رو بیان نمودند.
 

همایش "نقش زنان در افزایش مشارکت در انتخابات" در مشهد برگزار شد

کد خبر 2401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha