سامانه مالی انتخابات، شفافیت‌ مالی داوطلبان را رصد می‌کند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای نخستین بار سامانه مالی انتخابات در راستای اجرای عدالت و سلامت انتخابات راه‌اندازی شده که شفافیت‌ مالی داوطلبان را مورد رصد قرار می‌دهد.

سرویس انتخابات شانا- محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور در همایش رأی اولی‌های شهرستان شهریار اظهار کرد: مدل انقلاب اسلامی مدل پیوندیافته بین دین و سیاست است؛ نماد اصلی جمهوریت، انتخابات است و انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری چهل انتخابات از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادامه داد: جذابیت این دوره از انتخابات، با توجه به حضور معنادار جوانان قابل ملاحظه و حائز اهمیت است و منجر به شور و نشاط انتخاباتی نسل جوان برای مشارکت می‌گردد. 

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: با توجه به آمار احصا شده ستاد انتخابات حضور داوطلبین جوان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و رای اولی‌ها برای اولین بار به عنوان جوانان این سرزمین در انتخاب شدن داوطلبین جوان و البته شایسته نقش موثری ایفا می‌کنند. 

اسلامی با اشاره به ماده 11 قانون انتخابات مجلس و تفاوت اساسی قانون انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی با دوره‌های قبل  ادامه داد: براساس قانون جدید انتخابات مردم به غیر از شناسنامه می‌توانند با مدارک هویتی دیگری چون کارت ملی، گواهی‌نامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت جهت حضور در انتخابات اقدام نمایند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده 74 قانون انتخابات، قانون‌گذار کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی ذیل ماده ۵ خدمات کشوری را مکلف کرده تمام امکانات خود را در اختیار نامزدها قرار دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه مالی انتخابات تصریح کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال برای نخستین بار سامانه مالی انتخابات، در راستای اجرای عدالت و سلامت انتخابات راه‌اندازی شده که شفافیت‌ مالی داوطلبان را مورد رصد قرار می‌دهد.

کد خبر 2585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha