بیانیه شورای ائتلاف خراسان جنوبی درباره فرآیند رسیدن به گزینه نهایی

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیانیه ای را درباره فرآیند این شورا در رسیدن به گزینه های نهایی صادر کرد.

سرویس استان‌های شانا - شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان، مدتی قبل (بعد از ثبت نام قطعی مرحله دوم نامزدها ) طی اطلاعیه ای از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خواست که برای برخورداری از حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در جریان انتخابات، در سایت شانانیوز ثبت نام کنند .

نامزدهای ثبت کرده برای مصاحبه دعوت شده ابتدا میثاق نامه ای را امضا می کنند که در جریان انتخاب و حمایت شورای ائتلاف از نامزدی که احتمال رای آوری بیشتری را دارد ، به انتخاب شانا احترام گذاشته و به منظور حفظ وحدت در جبهه انقلاب به نفع نامزد مورد نظر و مورد حمایت شانا از ادامه رقابت انصراف داده و برای رای آوری نامزد نهایی شانا تلاش نمایند، در ادامه میثاق نامه آمده است ؛درصورتیکه نامزد محترم با رای اکثریت مردم شریف حوزه انتخابیه به مجلس راه یافت، خود را مؤظف به عمل درچارچوب مشخص شده جبهه انقلاب دانسته و از هرگونه اقدام وحدت شکن در مجلس پرهیز نماید .

بر اساس این اطلاعیه، ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در این سایت ثبت نام کردند که پس از ارزیابی اولیه توسط 9 نفر از اعضای کارگروه انتخابات این شورا، ۱۴ نفر از تایید شدگان نهایی شورای نظارت به دعوت شانا پاسخ داده و برای مصاحبه در دفتر شورا حضور یافتند که باید 5 نفر از نامزدهایی که بیشترین امتیاز را در مصاحبه با ایشان را کسب کردند، به مرحله بعدی راه پیدا می کردند اما چون در این مرحله دو نفر از نامزدهای محترم امتیاز مساوی کسب کردند، شش نفر از نامزدها به مرحله بعد یعنی مجمع عمومی شورای ائتلاف راه یافتند .

مجمع عمومی شورای ائتلاف حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف روز چهارشنبه 25 بهمن ماه برگزار شد که با توجه به اینکه هر کدام از اعضای شورای ائتلاف می توانستند 10 نفر از افراد همسو با جبهه انقلاب اسلامی را به جلسه دعوت کنند، این جلسه با حضور 315 نفر از اعضای شورای ائتلاف شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف و اعضای دعوت شده برگزار شد . رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان بیرجند ادامه داد: در این جلسه؛ 6 نفر از نامزدها که د ر جلسه ارزیابی اولیه حائز نمره بیشتر و انتخاب شده بودند، به مجمع عمومی دعوت شدند که برای هر کدام از آنها 30 دقیقه زمان برای بیان برنامه ها و اهداف و همچنین پرسش و پاسخ اختصاص داده شد . وی گفت: اسامی کاندیداهای دعوت شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف به ترتیب حروف الفبا سید حسن امیرآبادی زاده، علیرضا خراشادی زاده، حسین زنگویی، علی مولوی حقیقی، محمدامین وحدانی نیا و سید حسن هاشمی بود .

پس از بیان برنامه ها توسط نامزدها، هیئت رئیسه مجمع رأی گیری مخفی انجام دادند که بر اساس آن آقایان بترتیب الفبا؛ مولوی حقیقی 174 رأی، محمدامین وحدانی نیا 229 رأی و سید حسن هاشمی 157 رأی بیشترین آرا را کسب کردند که به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان معرفی شدند .

مجمع عمومی استان در روز سه شنبه اول اسفند برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در محل دفتر شورا در بیرجند بصورت همزمان تشکیل و از سه نامزد معرفی شده از طرف شهرستانهای حوزه انتخابیه دعوت شد، ایشان بطور جداگانه بر اساس ترتیب حروف الفبا در جلسه مجمع حاضر شده و طبق شیوه نامه هر نفر در مدت 20 نسبت به معرفی خود و برنامه های خود پرداخته و 10 دقیقه آخر به سئوالات اعضاء حاضر در مجمع پاسخ دادند.
 که براساس دستورالعمل شانا حائز دوسوم آرا نگردیدند
(نکته قابل تامل اینجاست که چون دوسوم آرا احراز نشده تعداد آرا اولویتی برای کاندیداها ایجاد نمی کند و شرایط برای همه مساوی می شود)
 لذا گزینه نهایی انتخاب نگردید و برای مشخص شدن گزینه نهایی گزارش جلسه به شانای کشور ارسال شد، دراین مرحله تصمیم با شانای کشور بوده که  گزینه نهایی را پس از بررسی و استعلام از منابع مختلف اعلام نموده است.
فرآیند رسیدن به گزینه نهایی شانا در حوزه انتخابیه بیرجند درمیان خوسف مطابق دستورالعمل و جمعی صورت گرفته و هیچ گونه اعمال نظر شخصی درآن نبوده است.

کد خبر 3000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha