برگزاری جلسه هم‌اندیشی کمیته اقتصادی ائتلاف سمنان با معاون اقتصادی استاندار

دیانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان با هدف واکاوی مسائل اقتصادی در ششمین جلسه کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان حضور یافت.

استان‌های شانا - دیانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان در جلسه کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان سمنان حضور یافت.

دیانی با اشاره به لزوم ایجاد نظام مالیاتی منظم در سیستم اقتصادی گفت: پرداخت مالیات از مهم ترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می شود. ترویج فرهنگ پرداخت مالیات و افزایش مشارکت صاحبان ثروت با هدف ایجاد درآمد و تامین منابع پایدار غیر نفتی از حیاتی ترین نیازهای اقتصادی کشور به شمار می رود. ضرورت دارد دستگاه های اجرایی، سازمان ها و ارگان هایی همچون شهرداری که بخشی از مالیات به آنها پرداخت می شود درباره هزینه کرد گزارشی ارائه دهند تا آحاد مردم جامعه ضمن کسب اطلاع و آگاهی از هزینه کرد، در پرداخت بیش از پیش مالیات همراهی نمایند.

دیانی افزود: با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته ۱٠٠ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان جذب شده است. از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴٠۱ نیز حدودا بالغ بر ۱۱٠ درصد اعتبارات تخصیص یافته در استان جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان ضمن بیان ضرورت درآمد زایی در بخش های مختلف، بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل های استان سمنان در بخش های معدن، تجارت، صادرات، کشاورزی، گردشگری و... به فعالان اقتصادی معرفی شده و مرکز خدمات سرمایه گذاری آماده ارائه خدمات به متقاضیان سرمایه گذاری است.

دیانی در خصوص یارانه ها و سهام عدالت، ضمن دفاع ازحذف ارز ترجیهی تصریح کرد: کاهش تورم و کسری بودجه، حذف دست دلالان و رانت خواران، حذف قاچاق از فواید حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی به شمار می آید. وی افزود: با ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف می توان اثر تحریم های جوانمردانه را کم نمود. از الویت های سرمایه گذاری در سطح شهر سمنان می توان به جذب سرمایه گذار و تخصیص اعتبارات طرح نیمه تمام مدیریت پساب فاضلاب شهری سمنان و پروژه چشمه آب گرم اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان با اشاره به لزوم استفاده از فناوری های نوین گفت: قرارداد اجرای ۹ طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاران در سطح استان منعقد شده که با راه اندازی این نیروگاه ها شاهد تامین انرژی پاک و رفع مشکلات کمبود انرژی خواهیم بود.

کد خبر 317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha