متن کامل سخنرانی دبیر شورای ائتلاف بوشهر در حضور رئیس‌جمهور

نصرالله شفیعی دیبر شورای ائتلاف استان بوشهر در جریان سفر حجت‌الاسلام رئیسی به این استان، نکاتی را مطرح کرد.

سرویس استان‌های شانا - متن کامل سخنرانی نصرالله شفیعی در حضور رئیس جمهور در جریان سفر استانی حجت‌الاسلام رئیسی به استان بوشهر در روز  پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب دارم‌ خدمت شما رئیس جمهور محترم و هیئت همراه و همه ی حضار گرامی. مقدم شما را به دیار دادگان ولایت و پیشگامان مبارزه با استعمار گرامی می دارم.

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم

چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی

جناب رئیس جمهور:اطمینان داریم که جنابعالی با تمام توان و ظرفیت وجودی که محصول ایمان، اعتقاد و تجربه ی شماست در خدمت به مردم و ایران عزیز تلاش می کنید. می دانیم در همین فرصت ۱۸ ماهه ای که سکان دولت سیزدهم را بر عهده گرفته اید خدمات مهم و زیربنایی که می تواند آینده نویدبخش را برای کشور رقم بزند انجام داده اید.

می دانیم نه تنها خزانه ی خالی را به شما تحویل دادند بلکه خزانه ای مقروض را برای شما به ارث گذاشتند تا به این امید واهی که دولت انقلابی در همان آغاز زمین گیر شود و زبان لیبرال های خزیده در پستوهای قدرت باز شود که با نگاه انقلابی نمی توان کشور را اداره کرد.

علم و آگاهی داریم که دشمنان داخل و خارج همه ی توان و ظرفیت خویش را برای ناکارآمد کردن و به شکست کشاندن دولت محرومان و مستضعفان به کار گرفتند تا به خیال خام خود بتوانند بار دیگر بر ایران بزرگ‌استیلا پیدا کنند.

جناب رئیس جمهور می دانیم که اغتشاشات پاییز امسال بزرگ ترین جنگ‌ترکیبی و همه جانبه علیه ملت و دولت انقلابی شما بود تا عملا اثبات کنند هر نظامی که تسلیم جهان سلطه نمی شود و دولتی که گاو شیرده ابرقدرت ها نیست باید سقوط کند؛ ولی دیدیم و دیدید که چگونه قدرت درونی کشور و تدبیر رهبری و همراهی ملت این سناریوی خطرناک را در هم شکست. با این وجود می دانیم که این آشوب ها خسارت های بزرگی به کشور وارد کرد و بخش مهمی از توان دولت را در خدمتگزاری گرفت.

جناب رئیس جمهور ما از قافله ای هستیم که با امید زندگی می کنیم و با امید صبح را آغاز می کنیم چرا که می دانیم و می بینیم امام بصیرمان خامنه ای عزیز وجودش لبریز از امید است‌.

با همه ی این وجود نمی توانیم بدون دغدغه باشیم، نمی توانیم از کنار مشکلات و برخی ناکارآمدی ها بی خیال بگذریم. بر همین اساس چند نکته را به اختصار خدمتتان عرض می کنم:

۱. انقلاب اسلامی و دولت کریمه برخاسته از این انقلاب زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان‌عج الله تعالی فرجه الشریف است. همان طور که در آن دولت موعود با نص صریح قرآن مجید که می فرماید: لقد کتبنا فی الزبور ان‌الارض یرثها عبادی الصالحون،  عباد صالح قدرت را به دست می گیرند در دولت شما نیز در همه ی رده ها باید عباد صالح سکاندار خدمت به مردم باشند تا مردم طعم خدمت واقعی را از دست سربازان امام زمان بچشند. با همه ی تأکیدات جنابعالی این مهم در دولت شما به طور کامل چه در سطح استان و چه در سطح ملی محقق نشده است. به جوانان انقلابی و متعهد و متخصص اعتماد کنید. دنبال رزومه نگردید بگذارید مدیران انقلابی کشور رزومه اشان در دولت شما شکل بگیرد. مگر در سال های حاکمیت دولت های لیبرال و غربزده فرصتی در حوزه مدیریت کشور برای نیروهای مؤمن و انقلابی فراهم شده بود که صاحب رزومه شوند. مواظب برخی نیروها در وزارت کشور که هم اکنون قانون گرا شده اند باشید. چگونه بود که در دولت قبل می توانستند از هر اداره ای فرماندار و بخشدار مامور کنند ولی الان همه قانونگرا شده اند و سقف تعیین کرده اند. نتیجه این قانون گرایی لانه کردن تعدادی از همان مدیران ناکارآمد دولت قبل در بدنه وزارت کشور به خصوص در استان هاست.

۲. می دانیم که گرانی ارز و تورم کمرشکن همه ی دغدغه ی جنابعالی و دولت به خصوص تیم اقتصادی است؛ و می دانیم که این‌ نیز یکی از بزرگ ترین سلسله جنگ های دشمن علیه ملت و کشور ایران است؛ ولی تنها پاسخ قانع کننده برای ملت ایران برگرداندن ثبات به اقتصاد و جلوگیری از تورم افسار گسیخته است. هیچ چیز بدتر از این وضعیت کنونی نمی تواند با روح و روان مردم بازی کند و باعث فرصت سوزی و تباهی سرمایه های عمومی که بر اعتماد به دولت استوار است بشود.

۳. جناب رئیس جمهور هیچ چیز بالاتر از عدالت نمی تواند کام مردم را با طعم امید شیرین کند، یکی از معانی عدالت اعطاء کل ذی حق حقه است. سؤال من این است که آیا در دولت شما برنامه ای وجود دارد که حق مردم استان بوشهر از بزرگ ترین پایانه صادرات نفت و بزرگ ترین پالایشگاه گاز جهان داده شود حقی که در قالب اشتغال جوانان و نیروهای متخصص، دادن مسئولیت به نیروهای کارآمد بومی، خدمات عمومی و رفاهی و فرهنگی و انجام مسئولیت های اجتماعی نفت محقق می شود. اجازه ندهید عده ای این حق را از مردم استان بوشهر بگیرند. زمینه ای فراهم کنید تا مردم استان بوشهر به خود ببالند که دارای چنین منابع خدادادی هستند نه اینکه همواره از تبعیض ایجاد شده احساس بی عدالتی کنند. با این وجود منکر خدمات انجام شده در همه ی حوزه های مسئولیت نفت و گاز نیستیم.

۴. جناب آقای رئیس جمهور، راه اندازی بورس نفت و گاز برای دانشجویان بوشهری در عسلویه و سایر نقاط مشابه‌ می تواند یکی از بزرگ ترین دست آورد سفر شما در حمایت از جوانان تحصیل کرده و نخبه استان و امید بخشی آن ها نسبت به آینده باشد. تفصیل آن را می توانم با استاندار محترم در میان بگذارم.

۵. جناب آقای رئیسی تربیت نسل جوان بر مبانی دینی و انقلابی یک ضرورت است. اگر جوانان ما بر محور فرهنگ دینی و انقلابی تربیت نشوند بزرگ ترین خدمات رفاهی و معیشتی نیز آن ها را نسبت به نظام وفادار نخواهد کرد چرا که هر نوع اقدام بازدارنده در جلوگیری از ناهنجاری رفتاری از نگاه آن ها تقابل نظام با خواسته ها و مطالبات آن هاست.

۵. جناب آقای رئیس جمهور امروز در میدان رئیس علی دلواری پای صحبت شما بودم. باز هم باید از مظلومیت فرهنگ در دولت شما باید گفت. اختصاص اعتبارات برای فعالیت های تمیز فرهنگی هزینه کردن نیست بلکه بزرگ ترین سرمایه گذاری است. محصول این سرمایه گذاری تربیت نسلی از قبیله احمدی روشن ها و صدها دانشمندی است که توانسته اند ایران را در مسیر قله های علم و فناوری قرار دهند. سال ها انبوه آجرها در ساختمان ها روی هم گذاشته شد؛ ولی آجرهای شخصیت اخلاقی و اعتقادی جوانان این مرز و بوم به خوبی مورد توجه قرار نگرفت. سرمایه انسانی و نخبگانی بزرگ ترین سرمایه هر کشور است. شاید یکی از دلایل فرار مغزها همین ضعف فعالیت های فرهنگی بوده که این نخبه ها نتوانسته اند تحلیلی دقیق از جایگاه ایران اسلامی در جهان معاصر و نقش جهان سلطه در سیاه نمایی وضعیت  کشور داشته باشند.

جناب رئیس جمهوری باور کنید در همین امسال اعتبارات آموزش و پرورش و دستگاه های ذیربط نتوانسته پاسخگوی حضور دانش آموزان در برنامه راهیان نور و اعتکاف شود. چرا دانش آموزان ما با چشمانی گریان از اینکه نمی توانند در این مراسم شرکت کنند زبان به گلایه باز کنند.

 بیش از این تصدیع نمی کنم. از اینکه این فرصت در اختیار این جانب قرار داده شد سپاسگزارم.  برای شما و همه ی دولتمردان صالح و خدمتگزار آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

کد خبر 637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha