قاسمپور: تعرفه واردات پارچه چادر مشکی نیازمند اصلاح است

فاطمه قاسم‌پور، نماینده مجلس، ضمن تشریح چالش‌های پیش روی تولید چادر مشکی گفت: تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی، به‌عنوان اولین حلقه زنجیره تأمین و تولید پارچه با مشکل مواجه هستند.

به گزارش شانا، نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی پیرامون حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پارچه چادر مشکلی با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست فاطمه قاسم‌پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و معاون زنان شانا، با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته جلسات متعددی در خصوص رفع مشکلات مربوط به تأمین پارچه چادر مشکی برگزار شده است، گفت: بر این اساس تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شد که مطابق آن امروز بایستی نسبت به فعالیت‌های انجام شده‌شان گزارش دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتایج بررسی‌های کمیسیون نشان می‌دهد که برآوردهای متفاوتی توسط دستگاه‌ها و بخش‌های فعال در حوزه تعیین نیاز، مصرف و واردات پارچه چادر مشکی در کشور صورت گرفته که بعضاً تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر دارند. عدم اطلاع دقیق از میزان مصرف و نیاز بازار، منجر به سرمایه‌گذاری‌های بدون توجیه فنی و اقتصادی و عدم سیاست‌گذاری مناسب در این حوزه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گزارش کمیسیون کارگروه عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز شورای فرهنگ عمومی کشور مکلف شدند در اسرع‌وقت نسبت به انجام پیمایش‌های میدانی برای رصد مصرف و نیاز پارچه چادرمشکی و انجام سایر اقدامات مقتضی دراین حوزه اقدام کنند.

جلسه عملکرد دستگاه های اجرایی پیرامون حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پارچه چادر مشکلی با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی

وی با بیان این‌که تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی هم همانند سایر تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، در تأمین مواد اولیه به عنوان اولین حلقه در زنجیره تأمین و تولید پارچه چادر مشکی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان ساخت: در همین راستا، از آن‌جا که بخشی از مواد اولیه تولید پارچه چادرمشکی شامل رنگ و مواد شیمیایی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی از طریق واردات تأمین می‌شود، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مکلف شد سازوکار همکاری شرکت‌های تولیدی پارچه چادر مشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهد.

معاون زنان شانا با اشاره به تعرفه واردات پارچه چادر مشکی گفت: یکی از مسائل این بخش، تعرفه واردات است که نیازمند اصلاح نظام تعرفه‌ای در گمرکات کشور است و در این زمینه نیز وزارت صمت و اقتصاد تکلیف دارند.

قاسم‌پور بیان کرد: کمک به تولیدکنندگان و تأمین کنندگان پارچه چادر مشکی از طریق ایجاد سکوهای فروش و همچنین تبلیغ در برنامه‌های صداوسیما از جمله اقداماتی است که می‌تواند سبب رفع مشکلات مربوط به پارچه‌های چادر مشکی شود.

کد خبر 645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha