افتتاح طرح بندر خشک آپرین با پیگیری مجلس یازدهم

مهدی شریفیان، نماینده مجلس و عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف در مجلس یازدهم، در توئیتی از افتتاح طرح بندر خشک آپرین با پیگیری‌های دوساله مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی شریفیان، نماینده مجلس ، در توئیتی از افتتاح بندر خشک آپرین اسلامشهر خبر داد. او در توئیتر خود با اشتراک‌گذاری تصاویری از افتتاحیه این طرح مهم در صنعت ریلی نوشته است:

خدا را شاکرم که تلاش‌ها و پیگیری‌های دو ساله در مجلس یازدهم برای تحقق آرزوی بیست ساله صنعت ریلی کشور و بهره‌برداری از ‎بندرخشک آپرین اسلامشهر به نتیجه نشست و با حضور وزیر راه و شهرسازی این مجموعه مهم اقتصادی که نقش بسزایی در فعال‌سازی کریدورهای تجاری کشور دارد، افتتاح شد.

افتتاح طرح بندر خشک آپرین با پیگیری مجلس یازدهم

بنا بر آنچه که در خبرگزاری‌ها منتشر شده است بندر خشک آپرین به عنوان بزرگترین بندر و پایانه کانتیری کشور با مساحتی بیش از ۸۸۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهر تهران در منطقه اسلامشهر و در داخل محدوده  ایستگاه مرکزی راه آهن کشور واقع شده و بزرگترین مزیت آن قرار گرفتن در محل تقاطع خطوط ریلی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور و نزدیکی آن به آزادراه آزادگان است که همچون کمربندی اطراف شهر تهران،کلیه شاهراههای ورودی آن را به دورترین نقاط کشور متصل می‌کند.

بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه فردا افتتاح می شود

همچنین راه‌اندازی بندرخشک آپرین ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد خواهد کرد و فضایی را فراه می‌کند تا بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود. بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین نقش بسزایی در افزایش جذابیت حوزه صادرات و واردات ریلی ایفا خواهد کرد. کاهش حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا را می‌توان از مزایای بهره‌برداری از بندر خشک آپرین نام برد.

کد خبر 669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha