نماینده ولی فقیه در کردستان: رویکرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کردستان دلسوزانه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رویکرد دلسوزانه همراه با انتقادات و پیشنهادات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و اعضای آن در کردستان شایسته تقدیر است.

سرویس استان‌های شانا - حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی شورای راهبردی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کردستان با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روایت مشهور و حدیث قدسی است و در فریقین هم مشهود است که خداوند می‌فرمایند روزه برای من است و من به کسی که روزه بگیرد پاداش می‌دهم و این بهترین سخن از پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین افزود: مرحوم آیت‌الله حق‌شناس فرمودند که این بیان خداوند جنبه دیگری دارد اینکه می‌فرماید، روزه برای من است و من خودم جزای روزه هستم و این از پاداش فراتر می‌رود.

وی در ادامه سخنانش گفت: اگر خدا و ارزش‌های دین را از انقلاب و کارهایی که انجام می‌شود را حذف کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: از سخنان دلسوزانه و رویکرد دلسوزانه شورای ائتلاف و اعضای آن سپاسگزارم به نحوی حرکت شده که کارها با دلسوزی و همراهی وضعیت موجود ضمن انتقاد و پیشنهاد پیش رفته و این شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: در بیش از دو سال و نیم که در کردستان حضور پیدا کردم، با شیوع کرونا همراه بود که پشت سر گذاشتیم، انتخابات ریاست جمهوری و تحول‌های فکری و کنش‌های اجتماعی فراوانی ایجاد کرد و وقایع تلخ سال گذشته رخ داد.

وی ادامه داد: هیچکس از وقایع تلخ و رخدادهای این شکلی که در سال گذشته رخ داد، خوشحال نیست و مورد پسند ما نیست و اظهار خرسندی نمی‌کنم ما در آن مدت ساعت‌ها فکر ایجاد کرد، با بزرگان و نخبگان و اقشار نشست‌هایی برگزار شد و ما را وادار به ساعت‌ها مطالعه کرد که موجب اندوخته ما شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه تصریح کرد: نخبگان و صاحبان فکر باید به انسجام ملی، انسجام اجتماعی و وحدت مردمی توجه کنند چراکه وحدت و اتحاد رمز موفقیت ماست و راز آن این است که اهل جذب باشیم.

وی تاکید کرد: جوامع روشنفکری، هنرمندان، معتمدین، نخبگان و سایر گروه‌ها باید در تحقق وحدت ایفای نقش کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در بخش دیگری از سخننش به اهمیت عفو و گذشت اشاره کرد و گفت: می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب از افرادی که مرتکب اشتباهاتی شده بودند حتی زندانیان، گذشت کردند و بخشیدند لذا ما هم باید از آنها بگذریم، تکرار نکنیم و براساس دستور قرآن، دنبال پلیدی‌ها نرویم، می‌طلبد همه اهل گذشت، مهربانی و عفو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که در آن ایام گرفتار شده بودند بعد از عفو رهبری سر زندگی برگشتند حتی مردم عادی هم از رهبری الگو گرفتند و از موارد شخصی هم گذشت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: در جریان اتفاقات سال گذشته بسیاری از جوانان و نوجوانان ما گرفتار شدند و این می‌طلبد که والدین بیشتر به فرزندان و خانواده توجه کنند.

وی اضافه کرد: ما باید از حوادث  گذشته بخصوص سال 1401 درس بگیریم و اشکالات خود را بنویسیم، برخی مواقع روش‌ها بخصوص روش‌هایی سخنرانی‌محور را تغییر داد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در بخش پایانی صحبت‌هایش تاکید کرد: باید اتفاقات سال گذشته را آسیب‌شناسی کرد اینکه همه را گردن دولت بیندازیم درست نیست و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم می‌طلبد توجه ویژه‌تری داشته باشند.

کد خبر 744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha