دو تذکر به دستگاه‌های مسئول در خصوص مسئله حجاب

در این بیانیه امده است: «حجاب» حقی الهی است و ریشه آن به حرمت و کرامت زن برمیگردد که حق الله است و زن امانت دار حق خداوند در حفظ این کرامت است.

سرویس استان‌های شانا - شورای ائتلاف استان آذربایجان غربی با صدور بیانیه‌ای از موضع وزارت کشور در خصوص حجاب تقدیر کرده و دو تذکر در این مورد را مطرح کرد. در این بیانیه آمده است:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد.

باسلام و عرض تبریک سال نو و آرزوی  قبولی طاعات و عبادات شما مردم شریف و شهید پرور استان آذربایجان‌غربی

 حجاب بعنوان یک ضرورت شرعی ، الزام قانونی و هنجار اجتماعی از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از ارزش های مهم فرهنگی بوده که پس از اعصار و قرون با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنان مومن و خستگی ناپذیر به عصر و زمان ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همت و تلاش آحاد مردم جامعه را می طلبد.

«حجاب» حقی الهی است و ریشه آن به حرمت و کرامت زن برمیگردد که حق الله است و زن امانت دار حق خداوند در حفظ این کرامت است. یعنی این مقام، این حرمت و حیثیت را که خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده این حق من را تو به عنوان امانت حفظ کن، لذا بی حجابی سلب حق الله است .

قران کریم وقتی از حجاب سخن می گوید، می‌فرماید: «حجاب» عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید هوس آلود و حیوانی ننگرند .

اما امروزه در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی، منادیان تفکر منحط و به بن بست رسیده داخلی غرب، و استکبار جهانی با گسترش شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی در قتل عام فرهنگی این "میراث کهن"  و ذبح فرهنگ حیا، قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با مطرح کردن مسائل حاشیه ای و جنجالی و غیرمرتبط از قبیل حجاب اختیاری و حجاب اجباری مباحث اقتصادی و گرانی و... خود را مدافع حقوق زنان جلوه دهند.

جبهه‌ی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی ضمن حمایت و قدردانی از بیانیه وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم و اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی و مطالبه مردم از همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این امر انتظار دارد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجه اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون درباره‌ زن و مسأله حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، به ویژه نسل جوان به رعایت این فریضه الهی کمک کنند و ثانیاً در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانه‌های سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.

 وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقینَ

کد خبر 775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha